  • 1. Data: 2006-03-01 12:02:05
    Temat: Zajecie zus, a alimenty
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Witam

    Tak sie w zyciu porobilo, ze mam zaleglosci w zus.
    w tej chwili jestem zatrudniony na 1/4 etetu z uposazeniem 250zl brutto.
    Zus wyciagnal lapy po ten szmal i zyczy sobie aby pracodawca przekazywal
    im 41,24gr.
    Oczywistym jest, ze w takim przypadku pieprze ta robote.
    Pytanie: Place 600 zl alimentow na dzieci (zasadzone sadownie).
    Zdaje sie, ze alimenty maja pierszenstwo placenia przed wszelkimi
    zajeciami. Alimenty sa placone przeze mnie dobrowolnie, bez komornikow itp.
    W jaki sposob rozegrac sprawe z zusem, aby odczepili sie od tych 41 zl?

    Jakies pismo do pracodawcy? Bo to on jest adresatem pism z zus

    Prowsze o wskazanie jakie kroki przedsiewziasc

    Dziekuje

    MarcinJM

  • 2. Data: 2006-03-02 14:27:34
    Temat: Re: Zajecie zus, a alimenty
    Od: "K.Mackiewicz" <drynda@[nospam]o2.pl>

    MarcinJM napisał(a):
> [...]
    >
    > Jakies pismo do pracodawcy? Bo to on jest adresatem pism z zus
    >
    > Prowsze o wskazanie jakie kroki przedsiewziasc

    zaleglosci w ZUS sa z tytulu alimentów ?

  • 3. Data: 2006-03-02 14:35:11
    Od: "Aicha" <m...@s...pl>

    Użytkownik "MarcinJM" napisał:

    > Pytanie: Place 600 zl alimentow na dzieci (zasadzone sadownie).
    > Zdaje sie, ze alimenty maja pierszenstwo placenia przed wszelkimi
    > zajeciami.

    Tak, ale wtedy, gdy są egzekwowane z pensji przez komornika, a nie
    płacone dobrowolnie. W takim wypadku nic nie poradzisz. A ZUSowi nie
    uciekniesz. Pamiętaj o rosnących z miesiąca na miesiąc odsetkach i -
    jeśli sprawa długu trafi do sądu i będzie egzekucja komornicza - o
    tym, że będziesz miał go powiększonego również o "działkę" dla
    komornika.

    Pozdrawiam - Aicha

    --
    Dozwolone od lat 18: