  • 1. Data: 2006-07-02 13:18:16
    Temat: prawo do mieszkania
    Od: Baggins <b...@w...pl>

    Witam wszystkich
    Własnie się dowiedziałem, że mój ojciec (80 lat), chce się powtórnie
    ożenić (ślub za miesiąc). Obawiam się, że przyszła małżonka leci po
    prostu na jego kase i mieszkanie. W tej chwili sprawa mieszkania wygląda
    tak, że po nieżyjącej matce mam przepisana notarialnie połowę tego
    mieszkania, a druga połowę ma ojciec. Co mogę zrobić, żeby po jego
    ślubie mieszkanie nie poszło w obce ręce, (tzn. tej kobiety)? Nie mam
    ochoty spłacać jej części, ani też walczyć z nią, żeby się wyprowadziła.
    Dzięki z góry za rady.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-07-02 13:20:43
    Temat: Re: prawo do mieszkania
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Baggins napisał(a):
> [...]
    > ślubie mieszkanie nie poszło w obce ręce, (tzn. tej kobiety)? Nie mam
    > ochoty spłacać jej części, ani też walczyć z nią, żeby się wyprowadziła.

    poza przekonaniem ojca, żeby darował ci resztę mieszkania - nic; to jego
    majątek i jego sprawa co z nim zrobi

    KG

  • 3. Data: 2006-07-02 13:31:01
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    Użytkownik "Baggins" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    >Co mogę zrobić,

    Ty nic, bo możesz dysponowac swoja polową mieszkania i do niej kobieta
    będzie miala praw. Druga połowa nalezy do twego ojca i to on jest władny nią
    dysponowac, a tobie nic do tego

    HaNkA

  • 4. Data: 2006-07-02 13:31:04
    Od: Baggins <b...@w...pl>

    HaNkA ReDhUnTeR napisał(a):
> [...]
    > będzie miala praw. Druga połowa nalezy do twego ojca i to on jest władny nią

    No tak, ale mieszkanie ma raptem 2 małe pokoje. Chodzi mi o to co będzie
    z mieszkaniem po jego smierci (ojca). Miało być dla moich dzieci.
    Kobieta będzie miała prawo do 1/4 mieszkania? Bedę musiał ją spłacać? A
    jeśli nie będzie chciała się wyprowadzić? Przecież dzieci nie będę z nią
    mieszkać.
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-07-02 13:33:24
    Od: "ppp" <k...@i...pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Baggins" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    i do niej kobieta
    > będzie miala praw.

    Czasem lepiej się nie odzywać.
    ppp

  • 6. Data: 2006-07-02 13:39:16
    Od: "ppp" <k...@i...pl>

> [...]
    > będzie chciała się wyprowadzić? Przecież dzieci nie będę z nią mieszkać.

    Jak to ładnie ktoś kiedyś opisał majątek z przed zawarcia związku nie
    wchodzi do wspólności majątkowej. Oczywiście strony związku mogą twierdzić,
    że jest to ich wkład we wspólne gospodarstwo. Możesz jeszcze nakłonić ojca
    do podpisania dokumentu o rozdzielności majątkowej aby mieć pewność co do
    swoich praw.
    ppp

  • 7. Data: 2006-07-02 13:48:59
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sun, 2 Jul 2006 15:39:16 +0200, ppp napisał(a):

> [...]
    > do podpisania dokumentu o rozdzielności majątkowej aby mieć pewność co do

    Ale przecież dostanie kawałek mieszkania w spadku.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 8. Data: 2006-07-02 14:12:54
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl> napisał w wiadomości

    > do niej kobieta będzie miala praw

    Zjadło sie "nie" :-)

    HaNkA

  • 9. Data: 2006-07-02 14:13:06
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    Użytkownik "ppp" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Czasem lepiej się nie odzywać.

    1 .naucz sie cytowac
    2. nie trzeba byc mistrzem intelektu, aby po skladni i kontekscie wypowiedzi
    zauwazyć ze po prostu skasowalo mi sie "nie"

    HaNkA

  • 10. Data: 2006-07-02 14:22:17
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    ppp wrote:
> [...]
    > do podpisania dokumentu o rozdzielności majątkowej aby mieć pewność co do

    Wchodzić nie wchodzi, ale w spadku jej sie należy.