  • 171. Data: 2019-06-05 09:42:29
    Temat: Re: prawa dwa
    Od: Kviat

    > Nie, bardzo dobry pszykład.

    Nie, to nie jest dobry przykład.
    Rodzice zwykle mają mniej dzieci pod opieką, niż każdy z opiekunów na
    wycieczce, a więc i problem do rozwiązania o kilka rzędów łatwiejszy.
    O tym, że opiekują się własnymi dziećmi, a nie cudzymi nie wspomnę.

    > Nikt chyba jeszcze nikogo nie skazał za brak
    > opieki rodzicielskiej,

    Jak nie, jak tak?
    http://czestochowa.wyborcza.pl/czestochowa/7,89625,2
    4315738,sad-czestochowa-za-brak-opieki-nad-dzieckiem
    -pol-roku-wiezienia.html

    > za sam fakt, że oboje rodzice spali,

    Nie ma znaczenia czy spali, czy chlali gorzałę i mieli w dupie.
    Kara nie jest za spanie, czy chlanie, lecz za brak opieki.

    > to dlaczego
    > opiekunowie PTTK mieliby czuwać?

    Może dlatego, żeby zapewnić opiekę grupie dzieci?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 172. Data: 2019-06-05 10:09:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-05, Kviat <Kviat> wrote:

> [...]
    > wycieczce, a więc i problem do rozwiązania o kilka rzędów łatwiejszy.
    > O tym, że opiekują się własnymi dziećmi, a nie cudzymi nie wspomnę.

    Jak zapewne wiesz, bywają i 10cio i więcej osobowe rodziny więc może być
    jak na wycieczce. I wtedy co, śpią na zmianę?

    Jo, zero różnicy.

    --
    Marcin

  • 173. Data: 2019-06-05 11:11:44
    Od: Kviat

    > Jak zapewne wiesz, bywają i 10cio i więcej osobowe rodziny więc może być
    > jak na wycieczce. I wtedy co, śpią na zmianę?

    To mają podobnie "złożony problem" do rozwiązania.

    Pomijając ekstrema, takie jak sześcioraczki, których urodzenie zdarza
    się raz na 4,5 mld urodzeń, to ktoś decydując się na dziesiąte dziecko,
    wcześniej opiekował się dziewięciorgiem. To chyba wie co robi?
    Nie bez powodu państwo przejmuje opiekę nad dziećmi tych rodziców,
    którzy nie wiedzą co czynią, bo nie przewidzieli, że kiedyś trzeba spać.

    4315738,sad-czestochowa-za-brak-opieki-nad-dzieckiem
    -pol-roku-wiezienia.html

    > Jo, zero różnicy.

    Jedynie w wysokości kary. Istoty to nie zmienia.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 174. Data: 2019-06-05 14:32:56
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .06.2019 o 11:11 <Kviat> pisze:

    (...)

    > Jedynie w wysokości kary. Istoty to nie zmienia.

    Konkret proszę - KK w łapę i udowadniaj ową różnicę w wysokości kary!

    "Dzięki rozpowszechnieniu oświaty, można dziś czytać, pisać i publikować,
    nie przestając być analfabetą" (Hugo Steinhaus)

    --
    Trefniś

  • 175. Data: 2019-06-05 15:04:56
    Od: Kviat

    W dniu 05.06.2019 o 14:32, Trefniś pisze:
    > W dniu .06.2019 o 11:11 <Kviat> pisze:
    >
    > (...)

    > Konkret proszę - KK w łapę i udowadniaj ową różnicę w wysokości kary!

    KK
    Art.160
    Art.210

    Kodeks Wykroczeń
    Art.106

    Kodeks rodzinny i opiekuńczy
    Dasz radę znaleźć samodzielnie (no chyba, że nie dasz rady...)

    > "Dzięki rozpowszechnieniu oświaty, można dziś czytać, pisać i
    > publikować, nie przestając być analfabetą" (Hugo Steinhaus)

    I jeżeli nie rozumiesz sformułowań w stylu "podlega karze do..." albo
    "podlega karze od... do...", to się nie wstydź i napisz, chętnie ci
    wyjaśnię, bo to żaden wstyd, że jesteś analfabetą pomimo tego, że
    potrafisz czytać, pisać i publikować.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 176. Data: 2019-06-05 16:10:00
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .06.2019 o 15:04 <Kviat> pisze:

> [...]

    Właśnie dlatego piszę o twoim analfabetyźmie, podwiędły Kviecie :)
    Przeczytaj _dokładnie_ co pisałeś powyżej.
    Wskaż, _gdzie_ masz w kodeksach literalnie rozróżnienie na chlanie/spanie
    i brak opieki, z różnicą w wysokości kary o której WYRAŹNIE piszesz.

    To, że przeklejasz jakieś fragmenty kodeksu to żaden wyczyn - robienie
    tego bez rozumienia to właśnie analfabetyzm.

    "Powrotu do zdrowia" nie życzę, bo to nieuprawnione założenie, że kiedyś
    było z tobą lepiej. I że to odwracalne...

    --
    Trefniś

  • 177. Data: 2019-06-05 17:37:00
    Od: Kviat

    W dniu 05.06.2019 o 16:10, Trefniś pisze:

> [...]
    > Wskaż, _gdzie_ masz w kodeksach literalnie rozróżnienie na
    > chlanie/spanie i brak opieki, z różnicą w wysokości kary o której

    Dziecko drogie, specjalnie dla ciebie rozróżnienie:
    "podlega karze do..." albo "podlega karze od... do..."

    > To, że przeklejasz jakieś fragmenty kodeksu to żaden wyczyn - robienie
    > tego bez rozumienia to właśnie analfabetyzm.

    Pokaż palcem którego fragmentu nie zrozumiałeś. Zastanowię się, czy
    istnieje jakiś prostszy sposób żeby ci to wyjaśnić.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 178. Data: 2019-06-05 19:08:09
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .06.2019 o 17:37 <Kviat> pisze:

> [...]
    >
    > Pokaż palcem którego fragmentu nie zrozumiałeś. Zastanowię się, czy
    > istnieje jakiś prostszy sposób żeby ci to wyjaśnić.

    Ze względu na Art. 207 KK nie będę się dalej znęcał, przy twojej
    nieporadności.
    Żegnam.

    --
    Trefniś

  • 179. Data: 2019-06-05 19:38:04
    Od: Kviat

    W dniu 05.06.2019 o 19:08, Trefniś pisze:

    > Ze względu na Art. 207 KK nie będę się dalej znęcał, przy twojej
    > nieporadności.
    > Żegnam.

    Zastanowiłem się. Nie ma prostszego sposobu.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 180. Data: 2019-06-06 11:18:55
    Od: n...@o...pl

    w <o...@t...home>, Trefniś <t...@m...com>
    napisał(-a):

    > W dniu .06.2019 o 11:11 <Kviat> pisze:
    >
    > (...)

    > Konkret proszę - KK w łapę i udowadniaj ową różnicę w wysokości kary!

    Nawet debil powinien zrozumieć, że wysokość kary zależy od stopnia przewiny.
    Dlaczego więc nie dałeś rady?

    > "Dzięki rozpowszechnieniu oświaty, można dziś czytać, pisać i publikować,
    > nie przestając być analfabetą" (Hugo Steinhaus)

    Hmm...