  • 161. Data: 2019-06-03 21:05:45
    Temat: Re: prawa dwa
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.06.2019 o 20:25, Shrek pisze:

    > Ale wytłumaczysz, co ma do tego umowa o pracę i zus? Jakby PTTK płacił
    > za niego zus i miał z nim umowę o pracę to coś to zmienia?

    Zdecydowanie. Gdyby było tak, ze szkoła zamawia w PTTK usługę
    przewodnika, a PTTK podpisuje umowę (może być dzieło, zlecenie czy o
    pracę, albo jakakolwiek inna nienazwana) z przewodnikiem, jemu płaci i
    wysyła go z dziećmi, to co do zasady PTTK ponosiłoby odpowiedzialność
    cywilną.

    > Co do odpowiedzialności kościoła za duchownych to praktyka pokazuje, że
    > to mniej utopijne, niż ci się wydaje.

    Wiesz, z tą praktyką bywa różnie. Z zasady z wyrokami prawomocnymi nie
    polemizuję. Ale przecież mogę mieć odmienne zdanie.

  • 162. Data: 2019-06-03 21:12:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zdecydowanie. Gdyby było tak, ze szkoła zamawia w PTTK usługę
    > przewodnika,

    Ale ty coś o zusie piszesz. Mozesz mi wytłumaczyć co do tego ma zus?

    > Wiesz, z tą praktyką bywa różnie. Z zasady z wyrokami prawomocnymi nie
    > polemizuję. Ale przecież mogę mieć odmienne zdanie.

    No możesz - to są grupy dyskusyjne. Tylko nie pisz, że to utopia. No i
    daj znać co z tym zusem - nie wiem czy płacić;)

    Shrek

  • 163. Data: 2019-06-03 22:25:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.06.2019 o 21:12, Shrek pisze:

    > Ale ty coś o zusie piszesz. Mozesz mi wytłumaczyć co do tego ma zus?

    Nie, bowiem wyjaśniłem to już wiele razy w tym wątku. Skoro nie
    zrozumiałeś mam podstawy sadzić, że nie zrozumiesz. Przyjmij na dogmat,
    ze ma kluczowe znaczenie, albo uznaj sobie, że nie ma.

    > No możesz - to są grupy dyskusyjne. Tylko nie pisz, że to utopia. No i
    > daj znać co z tym zusem - nie wiem czy płacić;)

    Za swoich pracowników płać. Za przypadkowych księży nie, bo jeszcze
    przyjdzie ktoś i na tej podstawie Ci zarzut pedofilii postawi :-)

  • 164. Data: 2019-06-03 22:40:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie, bowiem wyjaśniłem to już wiele razy w tym wątku.

    To napisz jeszcze raz - jak sam za siebie zus płacę, to mogę molestować
    koleżanki z pracy?

    > Za swoich pracowników płać. Za przypadkowych księży nie, bo jeszcze
    > przyjdzie ktoś i na tej podstawie Ci zarzut pedofilii postawi :-)

    Aha.

  • 165. Data: 2019-06-04 11:23:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 03.06.2019 o 19:07, J.F. pisze:

    >To co to zmieni w Twojej ocenie? Czy jakby to zrobiuł w pokoju
    >hotelowym, to dyrektora hotelu zamierzasz ścigać?

    A jak w areszcie komendy ? :-)

    >O! To, to!

    >Normalnym następstwem wysłania kogoś jako przewodnika nie jest
    >zgwałcenie uczestnika, więc trudno tu dopatrzeć się winy. No może,
    >gdyby
    >wiedzieli, że dana osoba ma zakaz kontaktu z dziećmi i na wniosek
    >skierowany do Zarządu o wyznaczenie przewodnika, wysłaliby świadomie
    >taką osobę, to dałoby się z tego coś wydłubać.

    >Idziemy podobnym tokiem rozumowania.
    >Generalnie, jeśli to nie jest sytuacja, że szkoła zleca PTTK
    >przewodnictwo, a PTTK wysyła konkretną osobę, to nie ponosi za to
    >odpowiedzialności moim zdaniem.

    Zakladajac, ze szkola zawiera umowe z PTTK, a nie z konkretnym
    przewodnikiem z polecenia/listy PTTK,
    to spodziewa sie wlasciwego wykonania uslugi. Gwalt nie wchodzi w
    zakres.

    A jesli schronisko niedostosowane do przebywania dzieci, bo np nie ma
    mozliwosci zapewnienia bezpieczenstwa ... to czy nie powinnien PTTK
    odmowic ?
    Tylko znow - umowa jest pewnie z ajentem konkretnego schroniska.
    I na udostepnieje pokojow i wyzywienie, nie na organizacje wycieczki
    szkolnej ... a moze sie myle ?

    P.S. Czy mi sie wydaje, czy przewodnik PTTK jest obowiazkowy,
    przynajmniej w niektorych miejscach ?

    J.

  • 166. Data: 2019-06-04 16:48:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.06.2019 o 11:23, J.F. pisze:

    > Zakladajac, ze szkola zawiera umowe z PTTK, a nie z konkretnym
    > przewodnikiem z polecenia/listy PTTK,
    > to spodziewa sie wlasciwego wykonania uslugi. Gwalt nie wchodzi w zakres.

    Toteż z tego powodu nie kojarzę, by PTTK się w coś takiego angażował.

    > A jesli schronisko niedostosowane do przebywania dzieci, bo np nie ma
    > mozliwosci zapewnienia bezpieczenstwa ... to czy nie powinnien PTTK
    > odmowic ?

    Nie znam żadnego przepisu, który by to normował. Zresztą problem jest
    dość złożony. Przepis określa minimalną ilość opiekunów, na liczbę
    dzieci, ale nie określa kto ma pilnować dzieci, jak opiekunowie po
    prostu śpią. A spać przecież na kilkudniowej wycieczce muszą.

    > Tylko znow - umowa jest pewnie z ajentem konkretnego schroniska.
    > I na udostepnieje pokojow i wyzywienie, nie na organizacje wycieczki
    > szkolnej ... a moze sie myle ?

    Pewnie różnie bywa.

    > P.S. Czy mi sie wydaje, czy przewodnik PTTK jest obowiazkowy,
    > przynajmniej w niektorych miejscach ?

    Nie chce mi się szukać, ale zapewne możesz mieć racje. Zaczął bym szukać
    od Parków Narodowych i muzeów.

  • 167. Data: 2019-06-04 17:25:23
    Od: Kviat

> [...]
    > dzieci, ale nie określa kto ma pilnować dzieci, jak opiekunowie po
    > prostu śpią. A spać przecież na kilkudniowej wycieczce muszą.

    Faktycznie, bardzo złożony, bo trzeba włączyć myślenie, a nie ma
    przepisu, który by to normował. Normalnie problem wręcz nie do rozwiązania.
    Jak opiekunowie śpią, to powinni być też opiekunowie, którzy nie śpią.
    Albowiem ponieważ ilość minimalna opiekunów nie jest równocześnie
    ilością maksymalnie dozwoloną.
    No ale skoro przepis mówi o ilości minimalnej, to po cholerę brać więcej
    opiekunów i niech nie śpią kilka dni, bo problem jest dość złożony.

    Poza tym, trudno nazwać człowieka śpiącego opiekunem, skoro śpi i się
    nie opiekuje, więc może jednak przepis mówi o minimalnej ilości
    opiekunów, którzy się opiekują, a nie śpią?

    Więc jeżeli dana grupa wymaga np. 2 opiekunów, to trzeba zabrać trzech.
    Dwóch się opiekuje, a jeden śpi.
    Ja rozumiem, że przy większych grupach problem złożoności rośnie, ale
    chyba nie aż tak drastycznie, żeby średnio inteligentny człowiek tego
    nie ogarnął. A jak ktoś nie ogarnia, to żyjemy w XXI wieku i może
    skorzystać z komputera, który za niego pomyśli jak rozwiązać tak złożony
    problem.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 168. Data: 2019-06-04 17:45:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

> [...]
    >śpią.
    >Albowiem ponieważ ilość minimalna opiekunów nie jest równocześnie

    Niby tak, ale czy z zona czuwacie na zmiane ?

    Jest opiekun w poblizu i zakladamy, ze wystarczy...

    J.

  • 169. Data: 2019-06-04 18:30:56
    Od: Kviat

    W dniu 04.06.2019 o 17:45, J.F. pisze:

    > Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Niby tak, ale czy z zona czuwacie na zmiane ?

    Poproszę o bardziej złożony problem do rozwiązania, bo ten mi rozwalił mózg.
    Ktoś złośliwy mógłby jeszcze zapytać dlaczego zadajesz pytania
    kompletnie bez związku, a że ja nie jestem złośliwy, to nie zapytam.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 170. Data: 2019-06-05 00:07:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-04, Kviat <Kviat> wrote:

    > Poproszę o bardziej złożony problem do rozwiązania, bo ten mi rozwalił mózg.
    > Ktoś złośliwy mógłby jeszcze zapytać dlaczego zadajesz pytania
    > kompletnie bez związku, a że ja nie jestem złośliwy, to nie zapytam.

    Nie, bardzo dobry pszykład. Nikt chyba jeszcze nikogo nie skazał za brak
    opieki rodzicielskiej, za sam fakt, że oboje rodzice spali, to dlaczego
    opiekunowie PTTK mieliby czuwać?

    --
    Marcin