  • 181. Data: 2019-06-06 11:55:15
    Temat: Re: prawa dwa
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 05.06.2019 o 09:42, Kviat pisze:

    > Jak nie, jak tak?
    > http://czestochowa.wyborcza.pl/czestochowa/7,89625,2
    4315738,sad-czestochowa-za-brak-opieki-nad-dzieckiem
    -pol-roku-wiezienia.html

    > Nie ma znaczenia czy spali, czy chlali gorzałę i mieli w dupie.
    > Kara nie jest za spanie, czy chlanie, lecz za brak opieki.

    Gdyby nie było różnicy, to byłyby wyroki za zaniedbanie opieki poprzez
    spanie na trzeźwo. A takich wyroków nie ma.

    MJ

  • 182. Data: 2019-06-06 13:29:13
    Od: Kviat

    W dniu 06.06.2019 o 11:55, Michał Jankowski pisze:

    4315738,sad-czestochowa-za-brak-opieki-nad-dzieckiem
    -pol-roku-wiezienia.html

    > Gdyby nie było różnicy, to byłyby wyroki za zaniedbanie opieki poprzez
    > spanie na trzeźwo. A takich wyroków nie ma.

    Bo zarzuty czy wyroki nie są za spanie, lecz za brak opieki.
    Tak samo jak nie ma wyroków za krzątanie się matki po kuchni, gdy w tym
    czasie dziecko się topi w przydomowym szambie.
    Spanie i krzątanie się po kuchni nie jest zakazane.
    Picie alkoholu też nie jest zakazane, ale chyba nie muszę tłumaczyć,
    dlaczego jest to dodatkowa okoliczność, którą sądy (i prokurator) bierze
    pod uwagę? Czy jednak muszę tłumaczyć?

    Pierwsze z brzegu, 2 sekundy w googlach:

    https://wiadomosci.wp.pl/dwulatek-wypadl-z-okna-matk
    a-uslyszala-zarzut-narazenia-zycia-dziecka-602770922
    8741761a

    "Do zdarzenia doszło w nocy ze środy na czwartek."

    "Matka chłopców została zatrzymana. W momencie wypadku była trzeźwa.

    - Kobieta złożyła wyjaśnienia. Usłyszała zarzut narażenia dziecka na
    bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia albo zdrowia za co grozi
    kara do pięciu lat więzienia. W piątek zostanie doprowadzona do
    prokuratury - mówiła asp. Justyna Dziedzic z chorzowskiej policji."

    Nie napisali, że spała. Nie napisali też, że nie spała.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 183. Data: 2019-06-06 13:33:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]

    >dlaczego jest to dodatkowa okoliczność, którą sądy (i prokurator)
    >bierze pod uwagę? Czy jednak muszę tłumaczyć?

    Chyba jednak musisz

> [...]
    >prokuratury - mówiła asp. Justyna Dziedzic z chorzowskiej policji."

    >Nie napisali, że spała. Nie napisali też, że nie spała.

    Czyli jednak lepiej nie krzątac sie w kuchni, jak dziecko biega
    dookola szamba.

    Teraz tylko pytanie: sad rozumie, ze czlowiek musi sie wyspac, a
    policja nie rozumie ?

    Bo ze sad rozumie, ze alkohol jest dozwolony, ale rodzicowi spozywac
    go nie wolno, to mozna w wyrokach wyczytac :-)

    J.

  • 184. Data: 2019-06-06 14:03:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-06, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > dookola szamba.
    >
    > Teraz tylko pytanie: sad rozumie, ze czlowiek musi sie wyspac, a

    Zrozumieją i sąd i policja bo jest to bolesnie oczywiste, że nie chodzi
    o spanie a o niedopełnienie warunków bezpieczeństwa. Dziecko nie powinno
    samo biegać po podwórku jeśli może wpaść do szamba. Rodzice nie mogą
    spać jeśli w mieszkaniu gotuje się zupa a dziecko może ją na siebie
    zciągnąć. Ale mogą oboje spać i nikt ich za to nie ukarze, jeśli dziecko
    jest bezpieczne w kojcu z którego oceniając rozsądnie samo nie wyjdzie
    ani nic mu w tym kojcu się nie stanie. Nie słyszałem aby ktokolwiek
    został skazany śmierć łóżeczkową dziecka, a zapewne w 99% rodzice wtedy
    spało.

    Dlatego tez to czy opiekunowie PTTK mogą spać czy nie zależy, czy ich
    podopieczni są bezpieczni, a nie bo opiekunowie spać nigdy nie powinni.
    To jest kompletna bzdura.

    --
    Marcin

  • 185. Data: 2019-06-06 14:08:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-06-06, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >ani nic mu w tym kojcu się nie stanie. Nie słyszałem aby ktokolwiek
    >został skazany śmierć łóżeczkową dziecka, a zapewne w 99% rodzice

    To poszukaj, z dopiskiem "nietrzezwi" :-)

    >Dlatego tez to czy opiekunowie PTTK mogą spać czy nie zależy, czy ich
    >podopieczni są bezpieczni, a nie bo opiekunowie spać nigdy nie
    >powinni.
    >To jest kompletna bzdura.

    a) skad maja wiedziec, czy sa bezpieczni, jesli spia ?

    b) to jednak zorganizowana wycieczka, wiec moga inne zasady
    obowiazywac.
    ze np co najmniej jeden opiekun czuwa.

    J.

    --
    Marcin

  • 186. Data: 2019-06-06 14:12:26
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu czwartek, 6 czerwca 2019 11:22:11 UTC+2 użytkownik n...@o...pl napisał:
    > w <o...@t...home>, Trefniś <t...@m...com>

    > Nawet debil powinien zrozumieć, że wysokość kary zależy od stopnia przewiny.
    > Dlaczego więc nie dałeś rady?

    nie ma emaila, nie ma rozumu:)))))))))

    > Hmm...

    zabolało ? chyba nie, bo jak się nie ma rozumu to nie boli jak wali się w
    głowę:)))))))))))

  • 187. Data: 2019-06-06 14:41:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-06, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > To poszukaj, z dopiskiem "nietrzezwi" :-)

    Wbrew twierdzeniom niektórych osób jest podstawowa różnica pomiędzy
    byciem nawalonym a spaniem. Ta różnica to... achtung!.. jak się obudzisz
    to nie jesteś pijany, a jak jesteś pijany to ani się nie obudzisz ani za
    dotknięciem różdżki nie wytrzeżwiejesz. Czym się różni spanie od pójścia
    do pokoju obok i oglądanie nieco głośniej telewizji?

    > a) skad maja wiedziec, czy sa bezpieczni, jesli spia ?

    Pewnie stąd skąd rodzic oceniająć rozsądnie wie, że jego dziecko jest
    bezpieczne.

    > b) to jednak zorganizowana wycieczka, wiec moga inne zasady
    > obowiazywac.
    > ze np co najmniej jeden opiekun czuwa.

    A są?

    --
    Marcin

  • 188. Data: 2019-06-06 15:25:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-06-06, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >obudzisz
    >to nie jesteś pijany, a jak jesteś pijany to ani się nie obudzisz ani

    Ja tam mam dosc mocny sen i na trzezwo trudno mnie obudzic.

    A jak sie pijany obudze ... nadal dziecko moge sciagnac z parapetu,
    czy ogien ugasic.

    > Czym się różni spanie od pójścia
    >do pokoju obok i oglądanie nieco głośniej telewizji?

    Sprawdz w wyrokach :-)

    >Pewnie stąd skąd rodzic oceniająć rozsądnie wie, że jego dziecko jest
    >bezpieczne.

    Ale wycieczka jest np schronisku i nie wiadomo, czy sie jakis pedofil
    nie kreci.
    Albo czy dzieci nie bawia sie zapalkami ...

    > ze np co najmniej jeden opiekun czuwa.

    >A są?

    Nie wiem.
    A moze sa tak niewyrazne, ze nie wiadomo.
    Bo co to znaczy "opiekowac sie" ? :-)

    J.

  • 189. Data: 2019-06-06 17:24:06
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .06.2019 o 11:18 <n...@o...pl> pisze:

    > w <o...@t...home>, Trefniś <t...@m...com>

    > Nawet debil powinien zrozumieć, że wysokość kary zależy od stopnia
    > przewiny.
    > Dlaczego więc nie dałeś rady?

    > Hmm...

    Kolejny z ludycznym poczuciem sprawiedliwości.
    "Jak mały Kviatek et consortes rozumie wyrokowanie"...

    --
    Trefniś

  • 190. Data: 2019-06-06 17:31:35
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .06.2019 o 14:12 u2 <u...@o...pl> pisze:

    > nie ma emaila, nie ma rozumu:)))))))))

    > zabolało ? chyba nie, bo jak się nie ma rozumu to nie boli jak wali się
    > w głowę:)))))))))))

    Nadal nie _rozumiecie_ o co zapienił się kviatek.
    Żądałem wskazania zapisów w KK na jego stwierdzenia, czego uczynić nie
    mógł.
    Bo ich zwyczajnie nie ma.

    Czytać kodeksy trzeba umieć, to dlatego studia prawnicze są trudne.
    A to zaledwie początek drogi, bo żeby zostać sędzią:

    https://gratka.pl/regiopraca/portal/rynek-pracy/zawo
    dy/jak-zostac-sedzia-jakie-zmiany-pojawily-sie-w-201
    7-roku

    Dlatego lepiej nie wypowiadać się tak stanowczo w sprawach orzecznictwa,
    moi panowie...

    --
    Trefniś