  • 11. Data: 2003-07-09 21:58:41
    Temat: Re: prawa autorskie - haracz dla zaiksu/stoartu
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > nie. "chodzmy do kawiarni bo dobra kawa tam jest"
    > jesli ktos przychodzi do mnie zeby muzyki sluchac to nie zwieksza moich
    > dochodow.

    to wywal radio i wieze i wtedy nic zaiks ci nie zrobi

    wg mnie nie powinni pobierac np za sluchanie radia, ale wg ich regulaminu i
    ustawy na ktora sie w umowie powoluja - nalezy im sie ta kasa
    jest wiele przepisow ktore nam sie nie podobaja i co z tego?
    np taki vat czy wogole podatek dochodowy
    faktem jest - placic trzeba, chyba ze usuniesz sprzet grajacy, a raczej
    odtwarzajacy z lokalu
    tylko wtedy zobaczysz czy napewno przychodza bo jest dobra kawa

    ania
    www.aem.pl
    Krakuf
    osiolek F650 CS
    143 kucyki pod czerwona sukienka

  • 12. Data: 2003-07-09 22:09:44
    Od: ".:martin:." <m...@m...pl>

    In news:18rwdd1qa1ixt.1gcir283v91w.dlg@40tude.net,
    Grzegorz Mejlun <g...@p...ze.spamem.plusnet.pl> typed:

    > Ale jesli jest wybor kawiarni, "gdzie leci muzyka" kontra "gdzie
    > slychac skrzypienie foteli", to juz wymierna czesc ludzi przyjdzie
    > tam gdzie muzyka.

    > Moim zdaniem juz radio placi zaiksowi i to powinno wystarczyc. Chore
    > jest dla mnie wielokrotne placenie za to samo. Jakbys mial puszczac
    > wlasne plyty/kasety/mp3 to IMO powinienes placic, ale jesli leci
    > radio, to juz oni za to zaplacili.
    >
    > Grzegorz

    Niedawno sie klocilem o radio, ze radio juz placi, ze palantem (przepraszam
    za okreslenie) ze stoartu i nie mialo znaczenia czy to radio czy kaseta,
    placic trzeba.

    Ja tego nie rozumiem.

    Pozdrawiam. Marcin

  • 13. Data: 2003-07-09 22:40:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Jul 2003, skandal wrote:

    >+
    >+ > Muzyka lecaca w tle na pewno zwieksza atrakcyjnosc i liczbe klientow.
    >+ > ("Chodzmy do cafe skandal, bo tam muzyke puszcza").
    >+
    >+ nie. "chodzmy do kawiarni bo dobra kawa tam jest"
    >+ jesli ktos przychodzi do mnie zeby muzyki sluchac to nie zwieksza moich
    >+ dochodow.

    To wyłącz muzykę i już ;)
    [...]
    pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2003-07-10 00:43:37
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    Użytkownik "skandal" napisał w wiadomości

    > mam pytanie dot ustawy o prawach autorskich. czy jesli w lokalu (kawiarni)
    > puszczam muzyke to mam obowiazek zaplacic zaiksowi stoartowi badz innej
    tego
    > typu instytucji?
    > zaiks sie nie dopomina od kiedy poddalem w watpliwosc podstawy prawne tego
    > 'haraczu' i krotko mowiac pogonilem ich ale teraz przyczepil sie stoart i
    > zadne argumenty nie trafiaja do nich. nota bene argumenty ich urzednika sa
    > cokolwiek niedorzeczne.

    Sprawa wielce dyskusyjna.

    Z tym że prasa ostatnio pisała, iż jakiś wrocławski sklep
    wygrał z ZAIKSem.

    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/1.html?numer=963&d
    ok=963.1.3.2.15.2.0.1.htm

    pozdrawiam
    Robert

  • 15. Data: 2003-07-10 01:56:55
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Robert Kondraciuk napisał:
    [..]
    > http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/1.html?numer=963&d
    ok=963.1.3.2.15.2.0.1.htm

    Tak po tym artykule i wypowiedziach na grupie to mam dziwne wrażenie.
    Ciekawe, że jak nasze stowarzyszenie - www.sti.org.pl - twierdzi, że telekomy
    powinny płacić twórcom treści w internecie tantiemy to zarzuca się nam
    dziwactwo. :)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 16. Data: 2003-07-10 09:10:45
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    telekomy
    > powinny płacić twórcom treści w internecie tantiemy to zarzuca się nam

    No bo to dziwactwo...
    A ze wiek XX byl wiekiem nie tylko dziwactw ale wiekiem barbarzynstwa,
    ludobojstwa,
    komunizmu, narodowego socjalizmu,wojen swiatowych, wojen z uzyciem broni
    masowej zaglady....

    No coz, w takich czasach zyjemy.

    Boguslaw

  • 17. Data: 2003-07-10 11:01:55
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Boguslaw Szostak napisał:
    > No bo to dziwactwo...

    Co w tym dziwacznego?
    Uważasz, że telekomy zarabiałyby na dostępie do internetu gdyby nie istnieli
    twórcy treści.

    Arek

  • 18. Data: 2003-07-10 12:27:28
    Od: "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl>

    > Ale jesli jest wybor kawiarni, "gdzie leci muzyka" kontra "gdzie slychac
    > skrzypienie foteli", to juz wymierna czesc ludzi przyjdzie tam gdzie
    > muzyka.

    Osobiscie nie cierpie sklepow, knajp itd gdzie leci "modna"
    muzyka lub RMF. Unikam takich miejsc.
    Moge to zeznac przed sadem :)

  • 19. Data: 2003-07-11 08:55:39
    Od: wer <w...@w...tnijto.pl>

    skandal wrote:

    > nie. "chodzmy do kawiarni bo dobra kawa tam jest"
    > jesli ktos przychodzi do mnie zeby muzyki sluchac to nie zwieksza moich
    > dochodow.
    > sadze ze nie mozna udowodnic relacji miedzy korzysciami materialnymi a
    > muzyka. a na argumenty jw mozna sie spierac w nieskonczonosc i do niczego
    > sie nie dojdzie.

    > wlasnie o radio mi chodzi

    Ostatnio ZAIKS scigal fryzjerow i taksowkarzy. Chcial od kazdej taksowki
    w ktorej jest radio haraczu. Biorac pod uwage, ze w wiekszosci nowych
    samochodow jest montowane jakies fabryczne radio, to by to objelo
    wszystkie taksowki.

    Niedlugo ZAIKS bedzie zadal, zeby kazdy uzytkownik radia w polsce placil
    tantiemy, bo na plazy radiem moze przyciagam atrakcyjne osoby plci
    odmiennej (lub takiej samej zaleznie od preferencji), bo do domu moze
    przyjsc osoba, ktora lubi sluchac radia, a nie ma swojego i dzieki temu
    mozna bedzie cos zalatwic po znajomosci.

    wer