  • 1. Data: 2005-09-30 08:11:29
    Temat: pralka, wada ukryta
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    Witam,
    kupilem niedawno przeceniona pralke. Sprzedawca jako powod przeceny
    podal przytarte zamkniecie od bebna. Po ok. 2 miesiacach odpadlo mi pokretlo
    od programatora, widac pod nim slady naprawy, tj. klej, proby zgrzewania
    itp. Sadze, ze pralka zostala uderzona, co spowodowalo jej porysowanie oraz
    urwanie pokretla. Sadze, ze sklep (supermarket ze znanej sieci) we wlasnym
    zakresie przykleil urwana czesc (bardzo tandetnie, jak sie wlasnie okazalo)
    i wystawil ja przeceniona. Zostalem poinformowany jedynie o przytarciu
    (zatem mam prawo reklamowac), niestety nie mam tego na zadnym pisemku.
    Zastanawiam sie gdzie to zglaszac. Do producenta, czy do sprzedawcy? W koncu
    to sadze, ze ten drugi jest za to odpowiedzialny.

  • 2. Data: 2005-09-30 08:28:36
    Temat: Re: pralka, wada ukryta
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Zastanawiam sie gdzie to zglaszac. Do producenta, czy do sprzedawcy? W
    > koncu to sadze, ze ten drugi jest za to odpowiedzialny.

    Obawiam się że jeżeli nie masz na papierze powodu przeceny to nie masz
    możliwości reklamacji. Towaru przecenionego nie można reklamować za jakieś
    wady ponieważ kupując go godzisz sięna te wady. W tym przypadku musiałbyś
    im udowodnić że nie poinformowali Cię o tym klejeniu.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 3. Data: 2005-09-30 08:43:55
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "gg" <d...@d...d.> napisał w wiadomości

> [...]
    > wady ponieważ kupując go godzisz sięna te wady. W tym przypadku musiałbyś
    > im udowodnić że nie poinformowali Cię o tym klejeniu.

    Bzdura, przede wszystkim gwarancja i niezgodnosc towaru z umowa nie
    obowiazuja rzeczy przez ktore pralka zostala przeceniona.
    Czyli w tym wypadku klient nie moze reklamowac przetarcia bebna poniewaz w
    dniu zakupu o tym wiedzial, i wiedzial ze z tego powodu pralka jest
    przeceniona.

    Kazda inna wada ukryta jest podstawa do reklamacji bez wzgledu na to ze
    pralke kupil po przecenie.
    Napisy w sklepach ze towar przeceniony nie podlega gwarancji czy reklamacji
    mozna sobie oczywiscie wieszac ale nie maja one zadnej mocy prawnej.

    W tym wypadku, jesli klient skorzysta z tytulu niezgodnosci towaru z umowa
    to sklep a nie klient bedzie musial udowodnic ze ta wada nie miala miejsca w
    dniu zakupu.

    Jacek

  • 4. Data: 2005-09-30 08:56:29
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał w wiadomości
    > Kazda inna wada ukryta jest podstawa do reklamacji bez wzgledu na to ze
    > pralke kupil po przecenie.

    Jest pytanie jak udowodnić że akurat ta wada była ukryta. Może sklep
    będzie twierdził że poinformował klienta o tej właśnie wadzi i z jej
    powodu przecenił towar.

    > W tym wypadku, jesli klient skorzysta z tytulu niezgodnosci towaru z
    > umowa to sklep a nie klient bedzie musial udowodnic ze ta wada nie miala
    > miejsca w dniu zakupu.

    Jeżeli tak jest rzeczywiście to sprawa byłaby do wygrania.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 5. Data: 2005-09-30 09:00:44
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    gg wrote:
    > Użytkownik "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał w wiadomości
    Zgadza sie.

    > Jest pytanie jak udowodnić że akurat ta wada była ukryta. Może sklep
    > będzie twierdził że poinformował klienta o tej właśnie wadzi i z jej
    > powodu przecenił towar.

    Zostalem przy dwoch swiadkach poinformowany, ze powodem przeceny jest
    przytacie. Czy to wystarczy?

    W jaki sposob maja to udowodnic? Na co sie powolywac podczas rozmowy i
    ostatacznie - do kogo sie z tym problemem zwrocic? Do producenta czy do
    sprzedawcy? Jestem pewien swego i w razie odmowy naprawy jestem gotowy isc z
    tym nawet do UOKiKu.

  • 6. Data: 2005-09-30 09:15:44
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zostalem przy dwoch swiadkach poinformowany, ze powodem przeceny jest
    > przytacie. Czy to wystarczy?

    wystarczy :)

> [...]
    > sprzedawcy? Jestem pewien swego i w razie odmowy naprawy jestem gotowy isc

    Na co sie powolywac?? Na niezgodnosc towaru z umowa, poszukaj sobie w
    internecie artykulow na ten temat.

    Jesli sklep bedzie sie upieral przy swoim to nie wahaj sie skorzystac ze
    wszystkich mozliwych drog dochodzenia swoich praw. Nawet sadu sie nieboj,
    zwlaszcza ze masz 2 swiadkow na to ze sklep klamie i cie po prostu oszukal.

    Jacek

  • 7. Data: 2005-09-30 09:35:01
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    castrol wrote:
> [...]
    > ze wszystkich mozliwych drog dochodzenia swoich praw. Nawet sadu sie
    > nieboj, zwlaszcza ze masz 2 swiadkow na to ze sklep klamie i cie po

    Dziekuje za pomoc. Zadzwonie do producenta, powiem jak sprawa wyglada.
    Jezeli odesle mnie do sprzedawcy, wowczas bede sie z nim meczyl.

  • 8. Data: 2005-09-30 10:03:59
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    > Dziekuje za pomoc. Zadzwonie do producenta, powiem jak sprawa wyglada.
    > Jezeli odesle mnie do sprzedawcy, wowczas bede sie z nim meczyl.

    Z tego co piszesz to jest uszkodzenie mechaniczne, a nie wada produktu, i
    gwarancja tego nie obejmuje.
    IMO to sprzedawca Cie oszukal sprzedajac Ci lipny towar po naprawach.

    Jacek

  • 9. Data: 2005-09-30 10:19:23
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    castrol wrote:
> [...]
    > produktu, i gwarancja tego nie obejmuje.
    > IMO to sprzedawca Cie oszukal sprzedajac Ci lipny towar po naprawach.

    Zgadza sie. W tym przypadku jednak jest to duzy producent i duzy sprzedawca.
    Takich wypadkow zapewne przytrafia sie wiecej, chociazby podczas transportu,
    ustawiania sprzetu w sklepie itp. Jakis procent sprzetu ulega podczas tych
    czynnosci uszkodzeniom i sadze, ze istnieja jakies procedury, czy tez umowy
    pomiedzy sprzedawca a producentem. No nie wiem, zobaczymy. Tak czy owak
    zostalem oszukany i bede dochodzil swojego. Dziekuje za pomoc.

  • 10. Data: 2005-09-30 10:31:26
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

> [...]
    > wiem, zobaczymy. Tak czy owak zostalem oszukany i bede dochodzil swojego.

    Owszem, jest to normalne ze czesc rzeczy moze ulec uszkodzeniu, zwlaszcza ze
    to nie male produkty sa w koncu :)

    EURO RTV w warszawie na Bema sprzedaje takie wadliwe produkty, wlasnie ktore
    maja jakies polamane plastikowe czesci, cos wgniecione, otarte, i ten sprzet
    AGD jest czesto znacznie przeceniony, i czasem mozna trafic na jakas okazje.

    Ale to nie zmienia fakty ze produkt nadal ma pelna gwarancje i mozna go
    reklamowac

    Jacek