  • 1. Data: 2005-09-30 07:53:44
    Temat: założenie księgi wieczystej mieszkania spółdzielczego własnościowego
    Od: "Andrzej" <N...@p...onet.pl>

    Dowiedzialem sie, ze do zalozenia KW potrzebne jest jakies zaswiadczenie ze
    spoldzielni. Czy ktos wie jakie zaswiadczenie jest potrzbne i co ma sie
    znalezc na tym zaswiadczeniu?

    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 2. Data: 2005-09-30 16:24:27
    Od: Radzisz <m...@i...w.pl>

    Użytkownik Andrzej napisał:
    > Dowiedzialem sie, ze do zalozenia KW potrzebne jest jakies zaswiadczenie ze
    > spoldzielni. Czy ktos wie jakie zaswiadczenie jest potrzbne i co ma sie
    > znalezc na tym zaswiadczeniu?
    idziesz do spółdzielni i prosisz o zaświadczenie, powinien znaleźć się w
    nim dokładny opis mieszkania (ile pokoi, pomieszczeń, która kondygnacja
    itd.).
    W większości przypadków przygotują dobrze.
    W niektórych wydziałach ksiąg wieczystych do założenia KW potrzebny jest
    również wypis z rejestru gruntów.

    Radzisz

  • 3. Data: 2005-09-30 18:57:47
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Radzisz napisał
    > W niektórych wydziałach ksiąg wieczystych do założenia KW potrzebny
    > jest również wypis z rejestru gruntów.

    A w tych, w ktorych nie jest potrzebny, informacje o budynku, dzialce
    i ksiedze wieczystej dzialki musza znalezc sie na wspomnianym
    zaswiadczeniu spoldzielni.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 4. Data: 2005-10-07 23:53:16
    Od: "Andrzej" <a...@w...pl>

> [...]
    > W większości przypadków przygotują dobrze.
    > W niektórych wydziałach ksiąg wieczystych do założenia KW potrzebny jest

    Dziekuje za odpowiedzi. Po zakupie mieszkania natariusz, u ktorego
    zawieralem umowe przyrzeczona, wyslal poczta akt notarialny do odpowiedniej
    spoldzielni mieszkaniowej. Dowiedzialem sie w spoldzielni, ze do czasu
    nadejscia aktu notarialnego nic nie moge zrobic. Prawie codziennie
    wydzwanialem do spoldzielni z zapytaniem, czy moj akt juz dotarl. Akt
    podobno - wg pan pracujacych w spoldzielni - dotarl po 9 dniach od
    podpisania umowy. Od mojego posrednika z biura obrotu nieruchomosci
    dowiedzialem sie, ze spoldzielnia powinna wydawac zaswiadczenia dotyczace
    lokalu (na potrzeby zakladania ksiegi wieczystej) nawet dla osob nie
    nalezacych do spoldzielni. Niestety, kobiety, ktore pracuja w spoldzielni,
    robia szerokie oczy jak slysza cos takiego. Twierdza bowiem, ze one nie moga
    wydac mi zaswiadczenia, bo nie jestem jeszcze czlonkiem spoldzielni. A aby
    zostac czlonkiem trzeba wypelnic wniosek, zaplacic czlonkowskie i czekac
    cierpliwie na zebranie zarzadu spoldzielni, ktore ostatecznie doprowadzi
    mnie do przyjecia w poczet czlonkow spoldzielni. Chcialbym podkreslic, ze
    znaczna czesc kobiet napotkanych w spoldzielni jest tepa umyslowo, PRLowskie
    podejscie do swych obowiazkow to szara codziennosc w spoldzielni. Nie wiem,
    jak z takimi kobietami postepowac. Jesli kobieta twierdzi, ze nie wyda mi
    takiego zaswiadczenia, to co ja mam jej mowic? Nie sluchac jej i twierdzic,
    ze nie wyjde dopoki mi nie wyda tego zaswiadczenia?
    Czy aby na pewno mam prawo jako wlasciciel spoldzielczego mieszkania
    wlasnosciowego do zaswiadczenia od spoldzielni bez czlonkostwa?

    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 5. Data: 2005-10-09 15:14:34
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Andrzej napisał
    Jesli kobieta twierdzi, ze nie wyda mi
    > takiego zaswiadczenia, to co ja mam jej mowic? Nie sluchac jej i
    > twierdzic, ze nie wyjde dopoki mi nie wyda tego zaswiadczenia?

    Ja bym tak wlasnie zrobila :)

    > Czy aby na pewno mam prawo jako wlasciciel spoldzielczego mieszkania
    > wlasnosciowego do zaswiadczenia od spoldzielni bez czlonkostwa?

    Jesli kupiles mieszkanie od czlonka spoldzielni, to w sadzie do
    zalozenia ksiegi nie jest Ci nawet potrzebne zaswiadczenie, ze sam juz
    jestes - przepraszam za wyrazenie - czlonkiem :)
    Wiec tym bardziej zaswiadczenie opisujace zakupiony lokal, jego
    polozenie, umiejscowienie budynku itp (czyli jedyne zaswiadczenie
    wymagane przez sad) _musza_ Ci wydac. I to chocby dlatego, ze jestes
    juz wlascicielem mieszkania.

    pozdrawiam
    Gosia