1. Data: 2005-09-30 08:05:22
Temat:art 288 paragraf 1 czy jest ścigany z urzędu?
Od:"gg" <d...@d...d.> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Art. 288. § 1, KK. Kto cudzą rzecz niszczy, uszkadza lub czyni niezdatną
do
użytku, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
§ 4. Ściganie przestępstwa określonego w § 1 lub 2 następuje na wniosek
pokrzywdzonego

Czy wystarczy takie coś zgłosić na policję i oni już będą musieli wszcząć
postępowanie sądowe w takiej sprawie?

Sprawa polega na tym że sąsiad otworzył skrzynkę domofonową i odłączył mi
domofon który obecnie nie działa tylko u mnie.

Co powinienem zrobić? Oczywiście porozmawiam sobie z sąsiadem ale chce
wiedzieć co mogę jeszcze zrobić gdyby rozmowa nie odniosła oczekiwanego
skutku.

P.

2. Data: 2005-09-30 12:37:41
Temat:Re: art 288 paragraf 1 czy jest ścigany z urzędu?
Od:jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

gg wrote:

> [...]
>
> Sprawa polega na tym że sąsiad otworzył skrzynkę domofonową i odłączył
> mi domofon który obecnie nie działa tylko u mnie.

Kto jest właścicielem domofonu? Ty, spółdzielnia, wspólnota
mieszkaniowa (czy do niej należysz)? Bo wcale nie jest pewne, że jesteś
pokrzywdzonym z tego artykułu.

3. Data: 2005-09-30 12:56:24
Od:"gg" <d...@d...d.> szukaj wiadomości tego autora

> Kto jest właścicielem domofonu? Ty, spółdzielnia, wspólnota
> mieszkaniowa (czy do niej należysz)? Bo wcale nie jest pewne, że jesteś
> pokrzywdzonym z tego artykułu.

Są cztery lokale w domku wielorodzinnym. Ja jestem właścicielem jednego
lokalu. Wszystkie mieszkania są własnościowe. Domofon założyliśmy rok temu
i płaciliśmy za niego wspólnie. Jestem po części właścicielem tego
domofony ponieważ za niego płaciłem. W chwili obecnej nie mogąsiędo mnie
dostać ani rodzice ani znajomi ponieważ gdy są zamknięte drzwi od domu (na
korytarz) a mój domofon nie dziala nie mogę im otworzyć jak chcą się do
mnie dostać.

P.

4. Data: 2005-09-30 18:50:42
Od:"NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gg" <d...@d...d.> napisał w wiadomości

> Jestem po części właścicielem tego domofony

Skoro tak to wystarczy ze zlozysz wniosek o sciganie. Postepowanie bedzie sie toczyc
z urzedu.
W zaleznosci od tego czy "wielkosc" tej szkody przekroczy czy tez nie kwote 250 zl
bedzie to
albo przestepstwo albo wykroczenie.

5. Data: 2005-09-30 20:24:49
Od:"Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gg" <d...@d...d.> napisał w wiadomości

Uszkodzenie mienia jest ścigane na wniosek. czyli jeśli Ty jako
współwłaściciel złożysz wniosek, to dalsze postępowanie będzie się
toczyło z urzędu.