  • 1. Data: 2005-09-30 08:05:22
    Temat: art 288 paragraf 1 czy jest ścigany z urzędu?
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Witam

    Art. 288. § 1, KK. Kto cudzą rzecz niszczy, uszkadza lub czyni niezdatną
    do
    użytku, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
    § 4. Ściganie przestępstwa określonego w § 1 lub 2 następuje na wniosek
    pokrzywdzonego

    Czy wystarczy takie coś zgłosić na policję i oni już będą musieli wszcząć
    postępowanie sądowe w takiej sprawie?

    Sprawa polega na tym że sąsiad otworzył skrzynkę domofonową i odłączył mi
    domofon który obecnie nie działa tylko u mnie.

    Co powinienem zrobić? Oczywiście porozmawiam sobie z sąsiadem ale chce
    wiedzieć co mogę jeszcze zrobić gdyby rozmowa nie odniosła oczekiwanego
    skutku.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 2. Data: 2005-09-30 12:37:41
    Temat: Re: art 288 paragraf 1 czy jest ścigany z urzędu?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    gg wrote:

> [...]
    >
    > Sprawa polega na tym że sąsiad otworzył skrzynkę domofonową i odłączył
    > mi domofon który obecnie nie działa tylko u mnie.

    Kto jest właścicielem domofonu? Ty, spółdzielnia, wspólnota
    mieszkaniowa (czy do niej należysz)? Bo wcale nie jest pewne, że jesteś
    pokrzywdzonym z tego artykułu.

  • 3. Data: 2005-09-30 12:56:24
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    > Kto jest właścicielem domofonu? Ty, spółdzielnia, wspólnota
    > mieszkaniowa (czy do niej należysz)? Bo wcale nie jest pewne, że jesteś
    > pokrzywdzonym z tego artykułu.

    Są cztery lokale w domku wielorodzinnym. Ja jestem właścicielem jednego
    lokalu. Wszystkie mieszkania są własnościowe. Domofon założyliśmy rok temu
    i płaciliśmy za niego wspólnie. Jestem po części właścicielem tego
    domofony ponieważ za niego płaciłem. W chwili obecnej nie mogąsiędo mnie
    dostać ani rodzice ani znajomi ponieważ gdy są zamknięte drzwi od domu (na
    korytarz) a mój domofon nie dziala nie mogę im otworzyć jak chcą się do
    mnie dostać.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 4. Data: 2005-09-30 18:50:42
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "gg" <d...@d...d.> napisał w wiadomości

    > Jestem po części właścicielem tego domofony

    Skoro tak to wystarczy ze zlozysz wniosek o sciganie. Postepowanie bedzie sie toczyc
    z urzedu.
    W zaleznosci od tego czy "wielkosc" tej szkody przekroczy czy tez nie kwote 250 zl
    bedzie to
    albo przestepstwo albo wykroczenie.

  • 5. Data: 2005-09-30 20:24:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gg" <d...@d...d.> napisał w wiadomości

    Uszkodzenie mienia jest ścigane na wniosek. czyli jeśli Ty jako
    współwłaściciel złożysz wniosek, to dalsze postępowanie będzie się
    toczyło z urzędu.