  • 51. Data: 2010-04-20 12:32:29
    Temat: Re: pracodawca pyta o zatrudnienie w innych miejscach
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Maddy pisze:

    > A na jakiej podstawie?
    > To nie jego interes. Ma naliczać podatek od tego co wypłaca i tyle.

    Patrz, a ja pisze zazwyczaj podanie, żeby naliczał mi wg niższego progu,
    bo przy rozliczeniu rodzinnym nie wpadam w wyższy próg.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 52. Data: 2010-04-20 12:49:03
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-04-20 14:32, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Patrz, a ja pisze zazwyczaj podanie, żeby naliczał mi wg niższego progu,
    > bo przy rozliczeniu rodzinnym nie wpadam w wyższy próg.

    Ale to _Ty_ piszesz podanie i nie na żądanie pracodawcy. :)

    --
    spp

  • 53. Data: 2010-04-20 12:51:22
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Johnson wrote:

    > Właśnie tak. Jak tak napiszesz i jest to umowa na czas nieokreślony to
    > masz jako pracodawca przechlapane.

    Mam nadzieję, że jednak się mylisz, bo jeśli nie, to by oznaczało, że będąc
    pracodawcą w ogóle masz przechlapane - w końcu trzecia umowa na czas
    określony jest równoważna umowie na czas nieokreślony, nie?

    I co to ma być, że nie można normalnie we własnej firmie skończyć współpracy
    z osobą, która przestała spełniać nasze kryteria?

    J.

  • 54. Data: 2010-04-20 12:59:16
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    krys pisze:

    > Mam nadzieję, że jednak się mylisz,

    Wcale się nie mylę.

    > I co to ma być, że nie można normalnie we własnej firmie skończyć współpracy
    > z osobą, która przestała spełniać nasze kryteria?

    Można tylko trzeba umieć to zrobić.

    --
    @2009 Johnson

  • 55. Data: 2010-04-20 13:06:55
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    spp pisze:

    > Ale to _Ty_ piszesz podanie i nie na żądanie pracodawcy. :)

    Ale równie dobrze pracodawca mnie pytał, czy nie pracuję w innym miejscu
    - w domysle, że nie mam tam odliczanej kwoty wolnej od podatku. Po
    prostu pracodawca wychodzi z założenia, ze możesz nie pamietać o takich
    rzeczach, więc się dopytuje. Mozesz oczywiscie odpowiedzieć, że nie
    chcesz o tym rozmawiać, tylko po co?Pracodawcy to zwisa, czy wypłaci
    Tobie te pieniądze, czy prześle je do US-u.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 56. Data: 2010-04-20 13:10:23
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Johnson wrote:

    > Można tylko trzeba umieć to zrobić.

    _Normalnie_, to dla mnie tak: "Wypowiadam umowę o pracę zachowując umówiony
    termin. Nie widze możliwoci dalszej współpracy".
    Żadne tam aneksy zmieniające, szukanie haków.
    J.

  • 57. Data: 2010-04-20 13:14:50
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (20.04.2010 15:06), Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Ale równie dobrze pracodawca mnie pytał, czy nie pracuję w innym miejscu
    > - w domysle, że nie mam tam odliczanej kwoty wolnej od podatku.

    Nie, pracodawca albo dostaje od ciebie PIT-2 (wtedy rozlicza kwotę wolną
    od podatku) albo nie dostaje go. Nie ma tutaj miejsca na pytanie się
    pracownika przez pracodawcę (no chyba że w formie "przypominamy o
    złożeniu PIT-2 jeżeli ktoś nie złożył a .....")

    p. m.

  • 58. Data: 2010-04-20 13:16:39
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    krys pisze:

    > _Normalnie_, to dla mnie tak: "Wypowiadam umowę o pracę zachowując umówiony
    > termin

    Powiedz to swojemu posłowi: "Niech pan zmieni to nienormalne prawo".

    --
    @2009 Johnson

  • 59. Data: 2010-04-20 13:17:02
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (20.04.2010 15:10), krys wrote:

    > _Normalnie_, to dla mnie tak: "Wypowiadam umowę o pracę zachowując umówiony
    > termin. Nie widze możliwoci dalszej współpracy".
    > Żadne tam aneksy zmieniające, szukanie haków.

    Albo młody jesteś albo ostatnie kilkanaście lat spędziłeś na totalnym
    odludziu, skoro dziwisz się takim oczywistościom.

    p. m.

  • 60. Data: 2010-04-20 13:23:02
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    mvoicem pisze:

> [...]
    > pracownika przez pracodawcę (no chyba że w formie "przypominamy o
    > złożeniu PIT-2 jeżeli ktoś nie złożył a .....")

    Widzisz, jakich mam ludzkich pracodawców, bo się pytali właśnie w tym
    samym celu. Tylko widzisz, ja na pracodawcę nie patrzę jak na wroga,
    tylko kogoś z kim współpracuję i tak samo jak on, gdy mu się przypomni
    mnie zapyta, abym miał pieniądze wcześniej na koncie (nie musiał czekać
    na zwrot z us-u), jak i ja pokombinuje, żeby firma przynosiła większy
    zysk (bo to tez mi się opłaci - wyższe premie kwartalne - zalezne od
    zysku). I nie musi tego robić w tak formalny sposób "przypominam..."
    tylko po prostu podejdzie i porozmawia.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl