  • 41. Data: 2010-04-20 09:04:40
    Temat: Re: pracodawca pyta o zatrudnienie w innych miejscach
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    spp pisze:

    > Ależ to jest związane z wykonywaną pracą więc musi powiedzieć. :)

    > Ale dotyczy innej pracy więc lepiej aby szef traktował to jako prywatną
    > sprawę pracownika. :)

    Choćby sprawy podatkowe czynią to, ze nie tak do końca jest to prywatna
    sprawa pracownika.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 42. Data: 2010-04-20 09:07:26
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-20 10:27, GK pisze:

    > Ale to dalej jest problem pracownika, nie pracodawcy. Pracodawca ma uzyskać
    > tylko oświadczenie.

    No przecie o uzyskiwaniu takich oświadczeń rozmawiamy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 43. Data: 2010-04-20 10:39:22
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hqjkrf$g1h$1@srv.cyf-kr.edu.pl Michał Pysz

    > Dla sprecyzowania:
    > - ja jestem pracownikiem.
    > Pracodawca pyta mnie: gdzie jeszcze Pan pracuje
    > Pytanie: czy muszę mu odpowiedzieć
    Nie.
    Pomijam kilka specyficznych zawodów (z których kilka sam zresztą
    wymieniasz), a do których stosuje się przepisy szczególne.

    Informacje, jakich pracodawca może żądać są wymienione w KP (tu głównie
    chodzi o osobę dopiero ubiegającą się o zatrudnienie) oraz w rozporządzeniu
    Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu
    prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze
    stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U.
    nr 62, poz. 286; ostatnia zmiana w Dz. U. z 2006 r. nr 125, poz. 869).

    --
    Jotte

  • 44. Data: 2010-04-20 10:44:31
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (20.04.2010 11:04), Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Choćby sprawy podatkowe czynią to, ze nie tak do końca jest to prywatna
    > sprawa pracownika.

    Czyli jakie na przykład? Jeżeli chodzi o "kwotę wolną od podatku", to
    pracodawca rozlicza ją na podstawie złożenia lub braku PIT-2.

    Jeżeli nie , to o co ?

    p. m.

  • 45. Data: 2010-04-20 10:49:31
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    mvoicem pisze:

    > Czyli jakie na przykład? Jeżeli chodzi o "kwotę wolną od podatku", to
    > pracodawca rozlicza ją na podstawie złożenia lub braku PIT-2.
    >
    > Jeżeli nie , to o co ?

    Progi podatkowe - więc może prosić o deklarację, że go nie przekroczysz.
    Po za tym, skąd wiesz jak było zadane pytanie, może zadane było w trosce
    o pracownika. Zapytać może. Inna kwestia czy musisz dać odpowiedź.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 46. Data: 2010-04-20 11:48:54
    Od: olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 20 Apr 2010 12:49:31 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Po za tym, skąd wiesz jak było zadane pytanie, może zadane było w trosce
    > o pracownika.

    Ale po co ma go pytać, skoro i tak nie może sobie zapisać takiej
    informacji?
    Chyba że to takie koleżeńskie "przy piwku" pytanie, albo troska "to może
    damy Ci podwyżkę!"

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

  • 47. Data: 2010-04-20 12:14:29
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 20-04-2010 12:49, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Progi podatkowe - więc może prosić o deklarację, że go nie przekroczysz.

    A na jakiej podstawie?
    To nie jego interes. Ma naliczać podatek od tego co wypłaca i tyle.

    > Po za tym, skąd wiesz jak było zadane pytanie, może zadane było w trosce
    > o pracownika. Zapytać może. Inna kwestia czy musisz dać odpowiedź.

    Aha, pewnie.
    Pracodawcy często troskliwie pytają "czy Pani jest w ciąży" a także "czy
    planuje Pani dzieci i kiedy".
    Wszystko z tej troskliwości.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 48. Data: 2010-04-20 12:21:41
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    krys pisze:

    > Znaczy co - jak wypowiesz umowę o pracę, zgodnie z terminami i uzasadnisz :
    > "nie widzę możliwości dalszej współpracy" to sąd pracy nakaże Ci
    > zatrudnienie niechcianego pracownika?

    Właśnie tak. Jak tak napiszesz i jest to umowa na czas nieokreślony to
    masz jako pracodawca przechlapane.

    --
    @2009 Johnson

  • 49. Data: 2010-04-20 12:22:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Budzik pisze:

    > ale zęby trzeszczą....

    To idź do dentysty.

    --
    @2009 Johnson

  • 50. Data: 2010-04-20 12:23:45
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Michał Pysz pisze:

    > To się nie krępuj tylko podaj :-)

    Art. 22^1 §1 pkt 6 kp.
    Czytanie kodeksu pracy jak się mówi o umowie o pracę ma kolosalną
    przyszłość.

    --
    @2009 Johnson