  • 1. Data: 2004-07-30 15:00:50
    Temat: pozyczka - dlug - prosze o pomoc
    Od: "aq" <a...@v...pl>

    witam grupowiczow
    otoz kilkanascie miesiecy temu pozyczylem znajomemu pewna kwote pieniedzy ,
    niestety odbylo sie to na przyslowiowy uscisk dloni..... jednak po uplywie
    terminu zwrotu pieniedzy okazalo sie ze "kolega" nie ma zamiaru oddac mi tej
    kwoty , czy jest szansa abym odzyskal te pieniadze ?

    prosze o pomoc w roziwazaniu tego problemu oczywiscie droga legalna tzn sad
    itp ..

  • 2. Data: 2004-07-30 17:51:25
    Temat: Re: pozyczka - dlug - prosze o pomoc
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "aq" <a...@v...pl> napisał w wiadomości

    Jeśli nie uzyskasz od kolegi pisemnego potwierdzenia zadłużenia, to poza
    jego dobrą wolą spłaty innego pomysłu nie mam.

  • 3. Data: 2004-07-30 18:03:31
    Od: "SQLwysyn" <s...@v...pI>

> [...]
    tej
    > kwoty , czy jest szansa abym odzyskal te pieniadze ?

    Nie, ale na powtórny uscisk dloni masz szanse na pewno.

    Nawet pokwitowania nie wziales..... to płać za naiwność.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 4. Data: 2004-07-31 07:35:20
    Od: "aq" <a...@v...pl>

    > Jeśli nie uzyskasz od kolegi pisemnego potwierdzenia zadłużenia, to poza
    > jego dobrą wolą spłaty innego pomysłu nie mam.

    czyli umowa ustna nie ma tu zadnego znaczenia i nie pomoze w razie czego aby
    rozwiazac ten problem ?

  • 5. Data: 2004-07-31 07:43:09
    Od: "greg" <t...@w...pl>

    a jestes w stanie to w jakikolwiek spsob udowodnic? swiadkowie? i czy w gre
    wchodzi pozyczka wieksza niz 500 zl? jak tak, to bedziesz mial problem, gdyz
    zgodnie z art. 720. par. 2 kc "umowa pozyczki, ktorej wartosc przenosi 500
    zl, powinna byc stwierdzona pismem". jezeli jest to kwota mniejsza, to
    wystarczy to udowodnic w jakikolwek sposob. tylko trzeba miec dowody
    pzdr

  • 6. Data: 2004-07-31 08:15:23
    Od: "aq" <a...@v...pl>

> [...]
    > zl, powinna byc stwierdzona pismem". jezeli jest to kwota mniejsza, to
    > wystarczy to udowodnic w jakikolwek sposob. tylko trzeba miec dowody

    niestety wieksza 2500 zl :( --- a czy przypadkiem biorac swiadkow i ich
    zeznania na moja korzysc sad nie uzna tego ze w sumie moglem powolac dowolna
    osobe zeby to zeznala ? czyli czy sad nie odrzuci tego typu dowodu ?

  • 7. Data: 2004-07-31 08:23:39
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    > czyli umowa ustna nie ma tu zadnego znaczenia i nie pomoze w razie czego
    aby
    > rozwiazac ten problem ?

    A jak zamierzasz to udowodnic? Poza tym powyzej 500zl powinna być umowa
    pisemna. Napisz do dłużnika list/maila wzywajacy go do zapłaty w jakimś
    terminie, napisz że ewentualnie może zaproponować raty w jakich jest w
    stanie zwrócić Ci tę kwotę - jeśli Ci odpisze ze swoimi propozycjami to w
    ten sposob zyskasz potwierdzenie, ze udzieliłes pozyczki.

    A na przyszłość pamietaj - lend your money and lose your friend.

    HaNkA

  • 8. Data: 2004-07-31 08:39:31
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    SQLwysyn pisze:

> [...]
    >
    > Nie, ale na powtórny uscisk dloni masz szanse na pewno.
    >
    > Nawet pokwitowania nie wziales..... to płać za naiwność.

    Jak chcesz stracic przyjacieka topozycz mu pieniadze...

    Nooo chyba ze to bardzo dobry przyjaciel..... to mozna zaryzykowac..

    Boguslaw

  • 9. Data: 2004-07-31 09:20:05
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

> [...]
    dowolna
    > osobe zeby to zeznala ? czyli czy sad nie odrzuci tego typu dowodu ?

    co do zasady dowod z zeznania swiadkow czy przesluchania strony podlega
    swobodnej ocenie Sadu.

    Dowod ze swiadkow i z przesluchania strony zostanie odrzucony na podstawie
    74 kc, chyba ze uprawdopodobnisz fakt zawarcia umowy za pomoca pisma ew.
    druga strona zgodzi sie na dowod ze swiadka lub przesluchania strony.
    Klauzula o waznym interesie spolecznym raczej w gre nie wchodzi.

    p.
    W,

  • 10. Data: 2004-07-31 11:31:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "aq" <a...@v...pl> napisał w wiadomości

    > czyli umowa ustna nie ma tu zadnego znaczenia i nie pomoze w razie czego
    aby
    > rozwiazac ten problem ?

    Umowa ustna jest oczywiście ważna. Tyle, że widzę poważny problem z jej
    udowodnieniem w praktyce.