  • 1. Data: 2004-07-30 12:42:57
    Temat: kradzież w hotelu
    Od: Marek <m...@p...pl>

    witam,

    Całkiem niedawno zostałem okradziony (plecaczek wraz z aparatem
    fotograficznym). Całe zdarzenie miało miejsce podczas moje pobytu w
    jednym z polskich hotelików. Dodam, że w pokoju znajdowała się mała,
    zamykana na kluczyk skrytka. Dnia, kedy zostałem okradziony pierwszy
    raz nie włożyłem aparatu do tej skrytki (wiem, byłem
    nieostrożny, mam nauczkę). W hotelowym informatorze była notka
    mówiąca o tym, iż za rzeczy pozostawione w pokoju hotel nie odpowiada.

    Moje pytanie brzmi: czy w takim przypadku hotel odpowiada za
    skradzione rzeczy z pokoju hotelowego?

    pozdr,
    Marek

  • 2. Data: 2004-07-30 13:13:55
    Temat: Re: kradzież w hotelu
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

> [...]
    > mówiąca o tym, iż za rzeczy pozostawione w pokoju hotel nie odpowiada.
    >
    > Moje pytanie brzmi: czy w takim przypadku hotel odpowiada za

    Wykupujac hotelowa dobę zawarłeś umowę z hotelem, której jednym z warunków
    bylo " iż za rzeczy pozostawione w pokoju hotel nie odpowiada."
    Wiec odpowiedz powinienes sam znac.

    Każdy gość moze przyjsc i powiedziec ze mu cos ukradli. Czy w hotelu jest
    monitoring?
    Czy wchodzi sie na karte? Jezeli jedno albo drugie to bedziesz wiedziec kto
    i czy w ogole wchodzil
    do Twojego pokoju. Hotel nie moze odpowiadac za wszystkie rzeczy, jezeli
    masz cos cennego wowczas
    dajesz to recepcjonistce by schowala w sejfie hotelowym.

    > pozdr,
    > Marek

    P.

  • 3. Data: 2004-07-30 13:28:47
    Od: Marek <m...@p...pl>

    > Każdy gość moze przyjsc i powiedziec ze mu cos ukradli. Czy w hotelu
    > jest monitoring?

    jeżeli to hotel jest odpowiedzialny za pozostawione rzeczy to właśnie
    im najbardziej powinno zależeć na monitoringu,

    w hotelu, o którym mowa nie ma monitoringu

> [...]
    > masz cos cennego wowczas
    > dajesz to recepcjonistce by schowala w sejfie hotelowym.

    No jakoś nie do końca mogę sobie wyobrazić sytuację gdzie zawsze
    możesz wszystko oddać recepcjonistce, bo jakbym wziął ze sobą mój
    cały sprzęt to by jej pewnie szafy zabrakło - ale nie o to pytałem co
    zrobić żeby nie zostać okradzionym.

    Mnie chodzi o to, że Polska ratyfikowała Konwencję Paryską
    dotyczącą odpowiedzialności hotelarzy za rzeczy pozostawione w hotelu
    przez ich gości (Dz. U. z 1999 Nr 22 poz 197,198). Pytanie czy w tym
    konkretnym przypadku ma ona zastosowanie.
    Poza tym, zdarzenie jeszcze na miejscu zostało zgłoszone na policji, z
    pokoju pokojówek zniknął klucz do mojego pokoju oraz nie byłem tego dnia
    jedyną osobą okradzioną w tym hotelu (okradli również właściciela)

    marek

  • 4. Data: 2004-07-30 13:33:57
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > nieostrożny, mam nauczkę). W hotelowym informatorze była notka
    > mówiąca o tym, iż za rzeczy pozostawione w pokoju hotel nie odpowiada.

    Czy ta ulotke dostales przed wprowadzeniem sie ? Generalnie ... czy
    hotel moze udowodnic, ze zapoznales sie z nią przed wprowadzeniem się ?

  • 5. Data: 2004-07-30 13:34:38
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Rokicki"
    <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com> napisał w wiadomości

    > Każdy gość moze przyjsc i powiedziec ze mu cos ukradli. Czy w hotelu jest
    > monitoring?

    To jest problem, bo obowiazek udowodnienia szkody ciazy na gosciu. IMHO
    zapis o braku odpowiedzialnosci za rzeczy pozostawione w pokoju jest
    bezprawny. Gdyby go traktowac doslownie to w sejfie nalezaloby zamykac
    WSZYSTKIE rzeczy. Inna sprawa to czy aparat zaliczamy do rzeczy wymagajacych
    przechowywania.

    > Wykupujac hotelowa dobę zawarłeś umowę z hotelem, której jednym z warunków
    > bylo " iż za rzeczy pozostawione w pokoju hotel nie odpowiada."
    > Wiec odpowiedz powinienes sam znac.

    By takie zastrzezenie mialo moc wiazaca, hotel musialby podpisac umowe z
    gosciem. Wywieszenie, czy w inny sposob upublicznienie zastrzezenia
    ograniczajacego odpowiedzialnosc nie ma skutkow prawnych ( KC art. 846 par.
    5 ).
    Poniewaz w zdecydowanej wiekszosci przypadkow nie podpisujemy osobnej umowy,
    tylko przyjmujemy warunki hotelu, ergo wnioskuje, ze takie ograniczenie w
    tym wypadku nie ma mocy wiazacej. Oczywiscie moge sie mylic, takze czekamna
    dodatkowe wiadomosci.

    W sytuacji Marka polecam zapoznanie sie z art. 846 do 852 KC.
    Widze dwie sprawy :
    - udowodnienie, ze szkoda miala miejsce ( zglaszales kradiez na Policji? )
    - podpisanie umowy z hotelem.

  • 6. Data: 2004-07-30 13:38:05
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > gosciem. Wywieszenie, czy w inny sposob upublicznienie zastrzezenia
    > ograniczajacego odpowiedzialnosc nie ma skutkow prawnych ( KC art. 846

    Wiem, ze cytowanie samego siebie jest beee, ale sam sie na bledzie zlapalem
    :>
    ( sprawdzilem rzweczony przepis, ktory mial nieco inna tresc, niz
    pamietalem )

    art. 846 par. 5 ma tresc :

    Wylaczenie lub ograniczenie odpowiedzialnosci, o ktorej mowa w par. 1, przez
    umowe lub ogloszenie nie ma skutku prawnego.

    Takze w tej chwili uwazam, ze przede wszystkim nalezy udowodnic fakt
    zaistnienia szkody.

  • 7. Data: 2004-07-30 13:45:47
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > jeżeli to hotel jest odpowiedzialny za pozostawione rzeczy to właśnie
    > im najbardziej powinno zależeć na monitoringu,
    >
    > w hotelu, o którym mowa nie ma monitoringu

    To nie ma znaczenia.

> [...]
    > przez ich gości (Dz. U. z 1999 Nr 22 poz 197,198). Pytanie czy w tym
    > konkretnym przypadku ma ona zastosowanie.

    AFAIR przepisy te sa uwzglednione w polskim KC.
    Tytul XXIX Odpowiedzialnosc, prawo zastawu i przedawnienie roszczen
    utrzymujacych hotele i podobne zaklady( art. 846 - 852 )

    > Poza tym, zdarzenie jeszcze na miejscu zostało zgłoszone na policji, z
    > pokoju pokojówek zniknął klucz do mojego pokoju oraz nie byłem tego dnia
    > jedyną osobą okradzioną w tym hotelu (okradli również właściciela)

    Pozew do sadu. Udowodnienie szkody-> numer z Policji ( identyfikacja
    sprawy ).
    Udowodnienie wysokosci -> rachunek zakupu.

  • 8. Data: 2004-07-30 13:48:45
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.pl>

    > Moje pytanie brzmi: czy w takim przypadku hotel odpowiada za
    > skradzione rzeczy z pokoju hotelowego?

    Odpowiada. A taka kartke to sobie moga wsadzic...

    Poczytaj KC Art od 846 do 852.

    pozdrawiam
    --
    Mithos
    m...@o...No.More.Spam.pl

  • 9. Data: 2004-07-30 14:14:16
    Temat: Re: Re: kradzież w hotelu
    Od: Marek <m...@p...pl>

    On Fri, 30 Jul 2004 15:45:47 +0200, Jaroslaw Soja wrote:

> [...]
    > sprawy ).
    > Udowodnienie wysokosci -> rachunek zakupu.

    dzieki za pomoc,

    marek

  • 10. Data: 2004-07-30 15:07:44
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

> [...]
    > umowe lub ogloszenie nie ma skutku prawnego.
    >

    > Takze w tej chwili uwazam, ze przede wszystkim nalezy udowodnic fakt

    nie ma szans na to.

    Gdy by byla to wiekszosc hoteli (tych mniejszych bez kamer itp [choc to
    zadkosc teraz]) by upadla wlasnie przez takich zlodziejaszkow.
    Dla niektrych to by stanowilo stale zrodlo dochodow.

    P.