  • 1. Data: 2002-12-04 21:51:09
    Temat: postepowanie administracyjne a odwolania
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    Ostatnio kilka razy (relacja w TV (rozmowy w toku),
    relacje w gazecie (gazeta dom - GW), orzeczenie
    od znajomego) spotkalem sie z sytucja, ze od decyzji
    burmistrza lub prezydent miasta odwolanie zostalo
    zlozone/pisalo, ze mozna zlozyc do wojewody.

    Dziwi mnie ta sytuacja, poniewaz dotychczas myslalem,
    ze organami odwolawczymi sa Samorzadowe Kolegia Odwolawcze.

    kpa:
    § 2. Ilekroae w przepisach Kodeksu post?powania administracyjnego jest
    mowa o:
    6) organach jednostek samorz?du terytorialnego - rozumie si? przez to
    organy gminy, powiatu, województwa, zwi?zków gmin, zwi?zków powiatów,
    wójta, burmistrza (prezydenta miasta), starost?, marsza?ka województwa
    oraz kierowników s?u?b, inspekcji i stra?y dzia?aj?cych w imieniu
    wójta, burmistrza (prezydenta miasta), starosty lub marsza?ka
    województwa, a ponadto samorz?dowe kolegia odwo?awcze.

    Art. 17. Organami wy?szego stopnia w rozumieniu kodeksu s?:
    1) w stosunku do organów jednostek samorz?du terytorialnego -
    samorz?dowe kolegia odwo?awcze, chyba ?e ustawy szczególne stanowi?
    inaczej,

    Chodzi mi o sprawe nr 3 (tzn znajomego)

    Dlaczego prezydent miasta pisze, ze odwolanie za jego posrednictwem
    zlozyc do wojewody?
    Znajomy wolalby zlozyc ja do SKO. (SKO orzeka w skladzie trzech
    prawnikow, kto bedzie to rozpatrywal u wojewody nie wiadomo)

    Gdyby chodzilo o skarge na dzialanie prezydenta miasta, to wojewoda
    bylby wlasciwia osoba, ale odwolanie od decyzji?
    Czy prezedent ma tu racje? (powoluje sie przy decyzji na ustawe
    o samorzadzie gminnym i kpa, na jakiej podstawie okresla
    iz odwolanie sluzy do wojewody, nie wyszczegolowiono)

  • 2. Data: 2002-12-05 16:33:44
    Temat: Re: postepowanie administracyjne a odwolania
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    Nie zawsze tak jest. W niektórych wypadkach burmistrz wykonuje zadania
    zlecone przez administracje rzadowa. W takich wypadkach organem II instancji
    jest wojewoda.

  • 3. Data: 2002-12-05 21:37:36
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik napisa_(a):

    > Nie zawsze tak jest. W niektórych wypadkach burmistrz wykonuje zadania
    > zlecone przez administracje rzadowa. W takich wypadkach organem II instancji
    > jest wojewoda.

    Tak jest i teraz? Kiedyś było na pewno, ale chyba w którymś momencie
    także te odwołania przekazano do SKO.

    KG

  • 4. Data: 2002-12-06 11:30:25
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Robert Tomasik napisa_(a):

    > Tak jest i teraz? Kiedyś było na pewno, ale chyba w którymś momencie
    > także te odwołania przekazano do SKO.

    Nic podobnego. SKO są organem odwoławczym w zakresie zadań własnych jst.
    Zadanie zlecone idą tokiem instancyjnym administracji rządowej.

    Depi.

  • 5. Data: 2002-12-06 11:53:18
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Depilator napisa_(a):

> [...]
    > >
    > Nic podobnego. SKO są organem odwoławczym w zakresie zadań własnych jst.
    > Zadanie zlecone idą tokiem instancyjnym administracji rządowej.

    Nie, SKO jest organem odwoławczym we wszystkich sprawach, chyba że
    _przepisy szczególne_ stanowią inaczej, ale nie ma zasady, że zadania
    zlecone mają inny tok instancji (nie ma takiego ogólnego przepisu,
    ewentualne przepisy dotyczą poszczególnych rodzajów spraw).

    KG

    KG

  • 6. Data: 2002-12-10 00:14:47
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > zlecone mają inny tok instancji (nie ma takiego ogólnego przepisu,
    > ewentualne przepisy dotyczą poszczególnych rodzajów spraw).

    No a są takie, co sa zlecone a odwołanie idzie do SKO?

    Depi.