  • 1. Data: 2008-01-17 12:12:14
    Temat: [post. wieczystoksięgowe] Powołanie się na dokumenty będąc w aktach KW?
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    Witajcie

    Stan faktyczny jest taki: wniosek o wpis prawa własności zawarty w akcie
    notarialnym został oddalony i jest prawomocny.

    Właściciel składa zatem ponowny wniosek - tym razem juz samodzielnie.
    Oczywiscie do pierwotnego wniosku zostaly dolaczone dokumenty, ktorych
    organizacja po raz drugi jest baaaaaardzo trudna, a trzeba je dolaczyc
    do nowego wniosku

    Czy wnioskodawca moze sie powolac na dokumenty bedace juz w aktach
    ksiegi wieczystej, ze wskazaniem oczywiscie sygnatury poprzedniej sprawy?
    Literalna wykladnia 626[2]par3 oraz 626[8]par2 raczej przemawialaby
    przeciw, ale taka interpretacja nie wydaje sie sensowna (no i oczywiscie
    jest mi bardzo nie na reke ;-)

    Poszukuje uzasadnienia dla twierdzenienia, ze moge sie powolac w post.
    wieczystoksiegowym na dokumenty, ktore juz w aktach sa (jakies orzczenie
    moze, czyjs komentarz... cokolwiek)

    Z wszelkie odpowiedzi z gory dziekuje

    --
    pozdr
    luck

  • 2. Data: 2008-01-17 12:25:38
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>

    Użytkownik "kauzyperda" <l...@n...pl>
    napisał w wiadomości news:fmngqm$l5$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > (....) wniosek o wpis prawa własności zawarty w akcie
    > notarialnym został oddalony i jest prawomocny.

    Chyba podmioty (gramatyczne) się pomieszały.
    Podejrzewam, że to decyzja o oddaleniu wniosku jest
    prawmocna, a nie wniosek jest prawomocny...

    Maciek

  • 3. Data: 2008-01-17 12:28:50
    Od: "Gan" <s...@o...pl>

    W wydziale w którym ja pracowałem nie było z tym problemu, wnioskodawcy
    powoływali sie na dokumenty znajdujące się w aktach.
    Najprostszym sposobem jest jednak przedzwonić i upewnić się - jestem pewien,
    że dostaniesz odpowiedź.
    Pozdrawiam
    G.

  • 4. Data: 2008-01-17 13:15:30
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    Maciek pisze:

    > Chyba podmioty (gramatyczne) się pomieszały.
    > Podejrzewam, że to decyzja o oddaleniu wniosku jest
    > prawmocna, a nie wniosek jest prawomocny...

    No coz... skoro da sie odczytac intencje mojego pytania, to tlumaczenie
    sie chyba jest zbedne. Taki skrot myslowy z rozpedu...

    Gan pisze:
> [...]
    > powoływali sie na dokumenty znajdujące się w aktach.
    > Najprostszym sposobem jest jednak przedzwonić i upewnić się - jestem pewien,

    Dzieki... ale szczerze mowiac malo prawnicze rozwiazanie :->
    Poza tym raczej nie mam co liczyc na rozmowe z jakims sedzia tak z
    ulicy, a od sekretarek to niezle bzdury mozna uslyszec

    A wracajac do meritum: temat wycofalem, bo znalazlem odpowiedz po
    wyslaniu posta - czulem ze odpowiedz jest blisko, tylko ja nie moge jej
    znalezc.

    Ale skoro juz drazymy temat (i watki poboczne...): jest orzeczenie SN w
    tym temacie (III CK 233/04), a mowa o nim w komentarzu do KPC
    Erecinskiego /LexisNexis/

    --
    pozdr
    luck