  • 1. Data: 2008-01-17 10:04:20
    Temat: Co może a co nie może pracodawca - nowoczesne technologie monitoringu pracownika
    Od: Mr Internet <a...@a...pl>

    Witam,

    Czy pracodawca moze zmusić pracownika, aby ten nosił / był podłączony do
    czujników biometrycznych, kontrolujących metabolizm i odruchy człowieka
    zajmującego się np. programowaniem czy inną pracą na komputerze, która
    nie wymaga - jak np. w przypadku pilotów naddzwiękowców -
    rygorystycznych badań zdrowia i nieskazitelnego stanu zdrowia w kazdej
    chwili?

    Czy moge odmówić bez konsekwencji (np. utraty pracy) założenia czujnika
    tętna oraz monitoringu ruchu gałki ocznej i innych?

    Pozdr
    ja

    --
    Ja jestem Internet. Zanim Web 2.0 był jam jest. Stworzyłem posty.
    Stworzyłem flejmy. Stworzyłem tożsamości i miejsca przez nie

  • 2. Data: 2008-01-17 10:14:26
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 17.01.2008, o godzinie 11.04.20, na pl.soc.prawo, Mr Internet
    napisał(a):

    <ciach>
    Hiki... powinieneś dodać, że na pręgu jest dyskusja na ten temat itd. :)

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 3. Data: 2008-01-17 10:16:42
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Mr Internet wrote:
> [...]
    >
    > Czy moge odmówić bez konsekwencji (np. utraty pracy) założenia czujnika
    > tętna oraz monitoringu ruchu gałki ocznej i innych?

    No weź przestań!

    Ludzie mogą pić kawę albo herbatę i raczej za zniszczenie sprzętu
    poprzez jego zalanie mogą wylecieć z roboty.

    A i to jest - co najmniej w przypadku programistów - mocno
    problematyczne przy dzisiejszym rynku pracy.

    Piotrek

  • 4. Data: 2008-01-17 10:30:24
    Od: Mr Internet <a...@a...pl>

    Użytkownik Piotrek napisał:

    > Ludzie mogą pić kawę albo herbatę i raczej za zniszczenie sprzętu
    > poprzez jego zalanie mogą wylecieć z roboty.

    Myslisz, ze pracodawca jest sklonny wyrzucicpracownika, bo przytrafil
    sie wypadek?

  • 5. Data: 2008-01-17 10:37:12
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Mr Internet wrote:

    > Myslisz, ze pracodawca jest sklonny wyrzucicpracownika, bo przytrafil
    > sie wypadek?

    Wypadek? Czy rażące niedbalstwo i najczęściej złamanie regulaminów
    wewnętrznych zabraniających spożywania posiłków przy stanowisku pracy?

    Piotrek

  • 6. Data: 2008-01-17 10:41:51
    Od: Mr Internet <a...@a...pl>

    > Wypadek? Czy rażące niedbalstwo i najczęściej złamanie regulaminów
    > wewnętrznych zabraniających spożywania posiłków przy stanowisku pracy?

    Zniszczenie sprzetu przez zalanie nie musi oznaczac rozlanej herbatki.

    Picie herbatki przy komputerze tez nie nazwalbym *rażącym* niedbalstwem,
    tylko niedbalstwem i *być może* naruszeneim regulaminu (bo tego nie znamy).

    Istnieje cos takiego jak skrucha i dobrowolne naprawienie szkody.

    Do tego pracodawca nie pozbedzie sie latwo pracownika, ktory generuje
    (pokazne) zyski dla firmy jako np. konsultant. Bo moglby to bys strzał w
    stope: dochodzenie odszkodowania za sprzet (mozliwe w ogole przy
    wyrzuceniu pracownika?), poszukiwanie i wdrazania specjalisty na jego
    miejsce, zawalenie byc moze kontraktow...

    Cóż, myśle, że twoja opinia jet jaka jest tylko ze wzgledu na twoja
    niewiedze...

  • 7. Data: 2008-01-17 10:43:31
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Mr Internet wrote:

    > Cóż, myśle, że twoja opinia jet jaka jest tylko ze wzgledu na twoja
    > niewiedze...

    Hint: słownik języka polskiego - słowo ironia

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 8. Data: 2008-01-17 10:45:47
    Od: Mr Internet <a...@a...pl>

    > Hint: słownik języka polskiego - słowo ironia

    Ironia to NTG ;]

  • 9. Data: 2008-01-17 10:51:00
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Mr Internet wrote:

    > Ironia to NTG ;]

    Hint: netykieta - jak NTG to należy podać właściwą grupę :-P

    Pozdrawiam i EOT

    Piotrek

  • 10. Data: 2008-01-17 14:23:37
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Mr Internet" <a...@a...pl> napisał
    > Czy pracodawca moze zmusić pracownika, aby ten nosił / był podłączony do
    > czujników biometrycznych, kontrolujących metabolizm
    (ciach)

    Kodeks Pracy, ma takie ogólne artykuły o poszanowaniu pracownika itp. Było
    nawet orzeczenie w sprawie kontroli e-maili itp. Pracodawca przesadzać nie
    może.