  • 1. Data: 2008-01-17 08:36:44
    Temat: czy roszczenie się przedawniło?
    Od: l...@i...eu

    Witam

    Mam do Was pytanie:

    Od dawma na działce stoi sobie transformator. Właściciel dogadał się z
    zakładem energetycznym o odszkodowanie za bezumowne korzystanie z gruntu.
    Problem w tym, że akcja miała miejsce w 2004 i odszkodowanie dotyczyło
    ostatnich 3 lat. Z tego co się dowiedziałem rmożna było się domagać
    odszkodowania za 10 lat wstecz. Umowa o odszkodow. została podpisana w 2004.
    Mamy 2008 rok i normalnie można by było jeszcze wyrwać za 3 lata
    odszkodowania. Moje pytanie jest czy roszczenie się przedawniło, bo tą umowę
    podpisano w 2004 a więc 4 lata upłyneły.

  • 2. Data: 2008-01-28 20:58:31
    Temat: Re: czy roszczenie się przedawniło?
    Od: "Macin Krzemiński" <r...@B...krakow.pl>

    To jest odszkodowanie a nie świadczenie okresowe, więc przedawnia się po 10
    latach, tak więc ta "umowa" była lekko niekorzystna. Ale roszczenie z niej
    się przedawnia także po 10 latach.
    CO do roszczeń przyszłych - czuję, że w umowie zakąłd zawarł klauzulę o
    neizgłasznaiu roszczeń na przyszłość, ale mogę się mylić - najlepiej zerknij
    do umowy i sprawdź.

    MK

    --
    www.radca.krakow.pl