  • 1. Data: 2008-01-17 10:22:57
    Temat: wysokość opłaty notarialnej
    Od: "bo_tt600s" <p...@p...onet.pl>

    Witam,
    czy mogłabym się dowiedzieć ile mam zapłacić notariuszowi za umowę kupna
    gruntu o wartości 2 tys zł, na którym posadowione są budynki będące już moją
    własnością. Dodam że cała nieruchomość ma wartość 42 tys.
    Z góry dziękuję za informację.

  • 2. Data: 2008-01-17 15:41:46
    Temat: Re: wysokość opłaty notarialnej
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "bo_tt600s" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gruntu o wartości 2 tys zł, na którym posadowione są budynki będące już
    > moją własnością. Dodam że cała nieruchomość ma wartość 42 tys.

    Chodzi przeksztalcenie uzytkowania wieczystego w prawo wlasnosci i
    przeniesienie tego prawa?

  • 3. Data: 2008-01-17 16:06:24
    Od: "bo_tt600s" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "bo_tt600s" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Chodzi przeksztalcenie uzytkowania wieczystego w prawo wlasnosci i
    > przeniesienie tego prawa?

    Nie, poprostu zakup gruntu. Notariusz pobiera taksę od wartości
    nieruchomości a w moim przypadku wynosi ona 42 tys, choć za zakup płacę
    jedynie 2 tys. Chciałabym wiedzieć z jakimi kosztami mam się liczyć.

  • 4. Data: 2008-01-17 16:32:59
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

> [...]
    > gruntu o wartości 2 tys zł, na którym posadowione są budynki będące już
    > moją własnością. Dodam że cała nieruchomość ma wartość 42 tys.

    Notariuszowi uiszczasz, kwote na ktora skladaja sie nastepujace elementy:
    a) podatek PCC: 840 zł,
    b) oplata sadowa za wpis do KW: 200 zł,
    c) taksa notarialna maksymalenie 830 zł + 22 % VAT,
    d) oplata za sporzadznie wnioseku do KW max. 200 zł + 22% VAT,
    e) koszty wypisów (odpisów) ok. 150 zł + 22 % VAT,

    Oplaty wymienione w pkt. a) i b) sa stale, natomiast pkt c) i w zasadzie
    punkty d) oraz e), mozna z notariuszem negocjowac.

  • 5. Data: 2008-01-17 16:33:59
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

  • 6. Data: 2008-01-17 17:48:03
    Od: "bo_tt600s" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Oplaty wymienione w pkt. a) i b) sa stale, natomiast pkt c) i w zasadzie
    > punkty d) oraz e), mozna z notariuszem negocjowac.

    bardzo dziękuję.