  • 1. Data: 2003-02-22 23:07:28
    Temat: pornografia a tpsa (troche dlugie)
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    Pamietam jak kiedys rzucilem watek na temat budowy strony pornograficznej.
    Pamietam ze grupowicze wypowiadali sie rozpowszechnianie materialow
    pornograficznych wsrod osob poniez 15 roku (chyba rt. 200 - 202 KK) zycia
    jest nielegalne tak samo jak rozpowszechnianie sodomii, pedofilii itp.
    Wszytsko to prawda. Telekomunikacja Polska posiada serwer newsow
    (news.tpi.pl, pewnie z wielu z was z niego korzysta) W kazdym razie na tych
    serwerach znaduja sie rozne grupy dyskujsynej miedzy innymi oczywiscie
    grupy na ktorych znajduja sie rozne binaria. Np.
    alt.pictures.erotica.bestiality i podobne. Jezeli kto kolwiek sie pokusi o
    zajrzenia na ta grupe (z calgo serca nie polecam, a w szczegolnosci po
    posilku) to stwierdzi, ze w ewidentny sposob tresci tam zamieszczane lamia
    Polskie prawo. No i teraz tak sobie mysle, czy tpsa sprowadzajac tego typu
    tresci do Polski i rozpowszechniajac je postepuje zgodnie z prawem.
    Oczywiscie ktos mi powie, ze skoro sam wchodze na taka grupe i nikt mnie
    nie zmusza tam se chce cos takiego sciagac (osobiscie nie intersuja mnie
    takie rzeczy, ale to nie istotne chodzi mi tylko o kwestie prawna). Ale
    prawda jest taka, ze roznego rodzaju pornograficzne strony posiadaja
    zabezpieczenia (u nas jeszcze nie, ale w stanach np. juz tak, zresztabyla o
    tym dyskusja) wszytko tylko po to zeby uniemozliwic nieletnikm dostep do
    pronografii. A tutaj mamy latwy, dostep bez jakich kolwiek zabezpieczen,
    czy chociazby ostrzezen do tresci ewidentnie niezgodnych z Polskim prawem,
    dla kazdego maloletniego bez wzgledu na wiek? Jest to zgodne z prawem ?

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 2. Data: 2003-02-23 00:34:07
    Temat: Re: pornografia a tpsa (troche dlugie)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    huski wrote:

    > A tutaj mamy latwy, dostep bez jakich kolwiek zabezpieczen,
    > czy chociazby ostrzezen do tresci ewidentnie niezgodnych z Polskim prawem,
    > dla kazdego maloletniego bez wzgledu na wiek? Jest to zgodne z prawem ?

    Wydaje mi sie (poparte to zbytnio niczym poza zdrowym rozsadkiem nie jest)
    ze nie nalezy traktowac tu TPSA jako jako dostawcy tych tresci, a tylko
    jako dostawce medium na ktorym ktos "napaskudzil".

    Do form papierowych porownal bym to tak ze TPSA byla by producentem papieru
    na ktorym ktos potem drukuje jakies tresci lamiace prawo.

    Odpowiada nie ten co wyprodukowal nosnik a ten co go zadrukowal.

    Tak samo w tym przypadku prawo lamie ten co dane tresci wyslal. Mozna sie
    domagac ekstradycji, osadzenia go i ukarania. W kazdym razie teoretycznie.

    Jeszcze inny analogiczny przyklad - Poczta Polska swiadczy dosc podobne
    uslugi jak TPSA. Powiedzmy ze rowniez jest to pakietowa transmisja danych
    tyle ze wolniejsza.
    Jak ktos przysle jakies swinstwa to winny jest nadawca, a nie poczta.

  • 3. Data: 2003-02-23 10:26:08
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl> pisze w

> [...]
    > transmisja danych tyle ze wolniejsza.
    > Jak ktos przysle jakies swinstwa to winny jest nadawca, a nie poczta.

    No z jednej strony masz racje. Jak ktos kogos pobije mlotkiem to nie sadzi
    sie mlotka tylko bijacego ale z drugiej strony jak ktos wyprodukuje bron i
    zacznie ja rozpowszechniac bez odpowiednich zezwolen, koncesji itp. to
    ponosi odpowiedzialnosc. Pytanie teraz czy tpsa, swiadczac uslugi news jest
    tylko producentem papieru tak jak mowisz czy producentem broni. Jeszcze
    sobie mozna zadac pytanie czy np. wiedzac ze papier czy tam jakis nosnik ma
    byc uzyty w celach niezgodnych z prawem i wtymze celu jest zakupowany to
    czy Ty ponosisz odpowiedzialnosc, jako producent. Bo nie podlego pod
    watpilowasc, ze przeciez ktos odpowiedzialny ze obsluge serwerow news ma
    swiadomosc tego co sie na nich znajduje, w pewnym stopniu przynajmiej.

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 4. Data: 2003-02-23 12:36:03
    Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl>

    22 Feb 2003 23:07:28 GMT, huski <X...@2...180.128.20>
    napisał/a:

    >A tutaj mamy latwy, dostep bez jakich kolwiek zabezpieczen,
    > czy chociazby ostrzezen do tresci ewidentnie niezgodnych z Polskim prawem,
    > dla kazdego maloletniego bez wzgledu na wiek? Jest to zgodne z prawem ?

    ?
    Przeglądarka IE nie ma zabezpieczeń???
    Sprawdź to w opcjach internetowych.

    --
    Pozdrawiam;
    Kaja

  • 5. Data: 2003-02-23 13:15:22
    Od: "GreG" <g...@N...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...iq.pl> napisał w wiadomości

    > Do form papierowych porownal bym to tak ze TPSA byla by producentem papieru
    > na ktorym ktos potem drukuje jakies tresci lamiace prawo.

    IMHO admini serwerow TEPSY moga swobodnie decydowac, ktore grupy beda na ich
    serwerach, a ktore nie. Maja wiec calkowita kontrole nad materialem tam
    znajdujacym sie,
    zwlaszcza ze w przypadku grup binarnych o jawnych nazwach, tresci
    zakazane do rozpowszechniania nie pojawiaja sie tam przypadkiem.

    GreG

  • 6. Data: 2003-02-23 13:23:57
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> pisze w

    > Przeglądarka IE nie ma zabezpieczeń???
    > Sprawdź to w opcjach internetowych.

    1. Mi chodzi a brak zabezpieczen weryfikujacych wiek w przypadku dostpeu do
    grup dyskusjnych.

    2. Przegladrka IE to przegladarka www a ni klijent grup i nie ma nic
    wspolnego z tematem.

    3. Zabezpieczenia w opcjach internetowych w ie sluza do ustawiania
    zabezpieczen witryn bezpiecznych i niebezpiecznych dla komputera czy
    obslugowaic formaty activex, aplety, java script, na ktorych obslugiwac a
    na ktorych nie.

    4. Co przegladarka IE czy jakakolwiek inna ma wspolnego z serwarami grup
    dyskusyjnych tpsa?

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 7. Data: 2003-02-23 15:02:50
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    "GreG" <g...@N...pl> pisze w

> [...]
    > zwlaszcza ze w przypadku grup binarnych o jawnych nazwach, tresci
    > zakazane do rozpowszechniania nie pojawiaja sie tam przypadkiem.

    Dokladnie np. na news.onet.pl tych grup nie ma.

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 8. Data: 2003-02-24 01:21:22
    Od: diabel Boruta <s...@p...com>

    On 22 Feb 2003 23:07:28 GMT, huski <h...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >dla kazdego maloletniego bez wzgledu na wiek? Jest to zgodne z prawem ?

    w ameryce sa te same grupy i jeszcze wiecej , a co do legalnosci ,
    masz prawo wyboru nie ogladaj, proponuje www.disney.com
    internet jest dla wszystkich nawet dla koni i psow, he he.

  • 9. Data: 2003-02-24 01:27:59
    Od: diabel Boruta <s...@p...com>

> [...]

    >dla kazdego maloletniego bez wzgledu na wiek? Jest to zgodne z prawem ?

    95% amerykanow ,100% ksiezy ,szuka na internecie pornografii, he he.

  • 10. Data: 2003-02-24 01:42:40
    Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl>

    23 Feb 2003 13:23:57 GMT, huski <X...@2...180.128.20>
    napisał/a:

    > 4. Co przegladarka IE czy jakakolwiek inna ma wspolnego z serwarami grup
    > dyskusyjnych tpsa?

    Nie wiedziałam,że masz na myśli grupy dyskusyjne i chcesz uchronić przed
    nimi swoje dzieci :P
    Co złego jest w grupach dyskusyjnych?

    --
    Pozdrawiam;