    From: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pornografia a tpsa (troche dlugie)
    Date: Sun, 23 Feb 2003 01:34:07 +0100

    huski wrote:

    > A tutaj mamy latwy, dostep bez jakich kolwiek zabezpieczen,
    > czy chociazby ostrzezen do tresci ewidentnie niezgodnych z Polskim prawem,
    > dla kazdego maloletniego bez wzgledu na wiek? Jest to zgodne z prawem ?

    Wydaje mi sie (poparte to zbytnio niczym poza zdrowym rozsadkiem nie jest)
    ze nie nalezy traktowac tu TPSA jako jako dostawcy tych tresci, a tylko
    jako dostawce medium na ktorym ktos "napaskudzil".

    Do form papierowych porownal bym to tak ze TPSA byla by producentem papieru
    na ktorym ktos potem drukuje jakies tresci lamiace prawo.

    Odpowiada nie ten co wyprodukowal nosnik a ten co go zadrukowal.

    Tak samo w tym przypadku prawo lamie ten co dane tresci wyslal. Mozna sie
    domagac ekstradycji, osadzenia go i ukarania. W kazdym razie teoretycznie.

    Jeszcze inny analogiczny przyklad - Poczta Polska swiadczy dosc podobne
    uslugi jak TPSA. Powiedzmy ze rowniez jest to pakietowa transmisja danych
    tyle ze wolniejsza.
    Jak ktos przysle jakies swinstwa to winny jest nadawca, a nie poczta.