    From: huski <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pornografia a tpsa (troche dlugie)
    Date: 23 Feb 2003 10:26:08 GMT
    Sender: h...@p...onet.pl@pr28.szczecin.sdi.tpnet.pl

    Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl> pisze w
    news:b391eb$ss4$2@nemesis.news.tpi.pl:

    > Jeszcze inny analogiczny przyklad - Poczta Polska swiadczy dosc
    > podobne uslugi jak TPSA. Powiedzmy ze rowniez jest to pakietowa
    > transmisja danych tyle ze wolniejsza.
    > Jak ktos przysle jakies swinstwa to winny jest nadawca, a nie poczta.

    No z jednej strony masz racje. Jak ktos kogos pobije mlotkiem to nie sadzi
    sie mlotka tylko bijacego ale z drugiej strony jak ktos wyprodukuje bron i
    zacznie ja rozpowszechniac bez odpowiednich zezwolen, koncesji itp. to
    ponosi odpowiedzialnosc. Pytanie teraz czy tpsa, swiadczac uslugi news jest
    tylko producentem papieru tak jak mowisz czy producentem broni. Jeszcze
    sobie mozna zadac pytanie czy np. wiedzac ze papier czy tam jakis nosnik ma
    byc uzyty w celach niezgodnych z prawem i wtymze celu jest zakupowany to
    czy Ty ponosisz odpowiedzialnosc, jako producent. Bo nie podlego pod
    watpilowasc, ze przeciez ktos odpowiedzialny ze obsluge serwerow news ma
    swiadomosc tego co sie na nich znajduje, w pewnym stopniu przynajmiej.

    --
    huski
    h...@i...pl