  • 161. Data: 2010-05-05 13:10:16
    Temat: Re: [pord] kolizja, jak sie bronia
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-05 14:57, Gray pisze:
    > W tym kontekście oczywiście będzie to zmiana pasa, nie kierunku.
    > Zrozumiałem, że mówimy o sytuacji z wątku...

    W sytuacji z wątku była zmiana kierunku, a nie zmiana pasa.
    I podczas tej zmiany przecinał obcy pas. Ale nie zmieniał pasa.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 162. Data: 2010-05-05 15:34:09
    Temat: Re: [pord] kolizja, jak się bronić
    Od: "szymon" <s...@o...pl>

    Witam.

    Ale flejma rozpętałem :)
    Przejdźmy do szczegółów, bo trochę mało ich podałem. Szkic, który zrobił Smok
    Eustachy jest poprawy, z tym że ta brama jest bardzo wąska, ledwo się samochód
    mieści. Z tego powodu znajomy jechał bardzo powoli, wcześniej upewnił się, czy
    nie jest wyprzedzany, wrzucił kierunek i tak jechał kilka metrów. Nic nie
    wskazywało na to, że ten policjant zacznie go wyprzedzać. Nie było więc mowy o
    żadnych światłach awaryjnych, otwieraniu bramy itp. Stąd właśnie ten post, bo
    wina znajomego IMHO aż tak ewidentna nie jest.

  • 163. Data: 2010-05-05 15:57:01
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (05.05.2010 17:34), szymon wrote:
> [...]
    > żadnych światłach awaryjnych, otwieraniu bramy itp. Stąd właśnie ten post, bo
    > wina znajomego IMHO aż tak ewidentna nie jest.

    Tyle że w takim wypadku trudno uwierzyć że policjant zachował sie tak
    jak zachował. Bo po co?

    Skoro skręcił i jechał kilka metrów powoli, to był widoczny i to przez
    dłuższy czas. Po co w takim wypadku wyprzedzać jak widać że nie ma jak
    (ani po co)?

    p. m.

  • 164. Data: 2010-05-05 15:57:08
    Od: "szymon" <s...@o...pl>

    > Tyle że w takim wypadku trudno uwierzyć że policjant zachował sie tak
    > jak zachował. Bo po co?

    Znajomy jechał wolno, kilka metrów, policjant mógł sądzić, że zdąży

    > Skoro skręcił i jechał kilka metrów powoli

    Jechał kilka metrów i dopiero wtedy skręcił

  • 165. Data: 2010-05-05 16:55:13
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-05 17:57, mvoicem pisze:
> [...]
    >
    > Skoro skręcił i jechał kilka metrów powoli, to był widoczny i to przez
    > dłuższy czas. Po co w takim wypadku wyprzedzać jak widać że nie ma jak

    A widziałeś filmik, jaki pokazałem? Tam właśnie jest taka sytuacja.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 166. Data: 2010-05-05 17:05:49
    Od: "Gray" <n...@a...com>

    Użytkownik "szymon" napisał w wiadomości
> [...]
    > bo
    > wina znajomego IMHO aż tak ewidentna nie jest.

    IMO winy w zachowaniu twojego znajomego nie ma żadnej. Miał prawo skręcać,
    włączył kierunkowskaz itd. Zalecenia art.22 Pord. wypełnił, czyli
    wykroczenia nie popełnił. Czytając komentarze doświadczonych prawników np.
    Kotowskiego można nawet stwierdzić, że wina skręcającego powinna być wręcz
    wyłączona z racji tej, że wyprzedzający popełnił wykroczenie znajdując się w
    miejscu w którym nie miał prawa się znaleźć. W konsekwencji doprowadzając do
    zdarzenia drogowego. Jednocześnie pisał, że sądy bardzo często popełniają
    ten błąd i nie stosują tej zasady ;-). a domniemanie niewinności zamienia
    się na domniemanie winy. Opisywany przypadek był niemal identyczny.
    Także prawo prawem, ale zarzuty prawdopodobnie postawią tylko twojemu
    znajomemu, żeby się tłumaczył, że nie jest wielbłądem. A sprawą pana
    policjanta wogóle się nie będą zajmować, zapewne przesłuchają jako świadka i
    tyle. Jeśli w trakcie rozpytaywania na komendzie twój znajomy nie doprowadzi
    do złożenia wniosku o ukaranie sprawcy, czyli założenia drugiej sprawy
    przeciwko niemu to się nasz mistrz kierownicy i szybkiej jazdy wyślizga z
    automatu nic nawet nie robiąc w tym kierunku. Znajomy zapłaci grzywnę i
    koszt biegłego który sporządzi na kolanie "opinię" w której będzie napisane,
    że jakby znajomy nie skręcał to niedoszłoby do kolizji. Pan policjant za to
    zreperuje sobie samochód z ubezpieczenia znajomego za co znajomy pewnie
    zniżki straci jako sprawca kolizji. I biznes się kręci....

    Pzdr.
    --
    Gray

  • 167. Data: 2010-05-05 17:25:33
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    k.gda.pl
    *szerszen* napisał(-a):

    > Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości grup

    > no wlasnie od tego

    Nie od tego. Od tego, że wyprzedzał wbrew zakazowi obowiązującemu w
    danym miejscu (podwójna ciągła) Jakby jej nie przekroczył, to co
    najwyżej wjechałby w dupę skręcającemu. Czyja byłaby wtedy wina?
    (pytanie retoryczne)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 168. Data: 2010-05-05 17:25:41
    Temat: Re: [pord] kolizja, jak sie broniae
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> wrote in message

    > Ja? Przecie właśnie mówię, że zmiana pasa ruchu to nie zmiana kierunku
    > jazdy.

    A co? Przeskok?
    Kazda zmiana pasa, ominiecie przeszkody czy manewr na tym samym pasie ruchu
    to zmiana kierunku jazdy!

  • 169. Data: 2010-05-05 17:28:02
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    witek pisze:

    > Masz bezwzględnie ustąpić pierwszeństwa, choćby ci facet u notariusza
    > dał na piśmie, że cię nie będzie wyprzedzał i możesz z zamkniętymi
    > oczami skręcać.

    Ma ustąpić pierwszeństwa osobie jadącej za nim? czy może ja Cię źle
    rozumiem?

  • 170. Data: 2010-05-05 17:33:33
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 5 May 2010 18:25:41 +0100, pmlb napisał(a):

    > A co? Przeskok?
    > Kazda zmiana pasa, ominiecie przeszkody czy manewr na tym samym pasie ruchu
    > to zmiana kierunku jazdy!

    W sensie PoRD - bynajmniej.

    --
    Pozdrawiam,