  • 171. Data: 2010-05-05 17:46:18
    Temat: Re: [pord] kolizja, jak się bronić
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
    news:4be1aa0a$1@news.home.net.pl...
    >W wiadomości
    k.gda.pl

    > Nie od tego. Od tego, że wyprzedzał wbrew zakazowi obowiązującemu w danym
    > miejscu (podwójna ciągła) Jakby jej nie przekroczył, to co najwyżej
    > wjechałby w dupę skręcającemu. Czyja byłaby wtedy wina? (pytanie
    > retoryczne)

    Nie ma co tu gdybać. Po raz ostatni napiszę, że kierujący majac zamiar
    wjechać doi bramy i w tym celu przeciąć sąsiedni pas ruchu powinien upenić
    się, czy może tego dokonać bezpiecznie. Inna byłaby sprawa, gdyby to było w
    obrębie skrzyżowania, ale jeśli to było na prostym odcinku jezdni, to
    kierujący nadjeżdżajacy z tyłu widząc stojący samochód nie miał obowiązku
    przewidzieć, że ten bez upewnienia się czy ktoś go nie omija, wykona manewr
    skrętu w lewo. Sprawa inaczej by wyglądała nieco, gdyby udało się dowieść,
    że ów samochód stał tam z lewym kierunkowskazem. Co prawda wjeżdżający w
    bramę i tak by winę za kolizję ponosił, ale wówczas policjantowi możnaby
    było prypisać współwinę, bowiem w takiej sytuacji powinien był zastosować
    zasadę ograniczonego zaufania i spodziewać się takiego manewru. Co więcej w
    tej sytuacji nie wolno mu było wyprzedzać stojącego pojazdu.

  • 172. Data: 2010-05-05 17:47:31
    Od: "szymon" <s...@o...pl>

> [...]
    > zasadę ograniczonego zaufania i spodziewać się takiego manewru. Co więcej w
    > tej sytuacji nie wolno mu było wyprzedzać stojącego pojazdu.

    Robercie, nie wiem czy to ma znaczenie, ale samochód znajomego nie stał, znajomy
    cały czas jechał, powoli, ale jednak jechał

  • 173. Data: 2010-05-05 17:48:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "szymon" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Znajomy jechał wolno, kilka metrów, policjant mógł sądzić, że zdąży

    To stał, czy jechał? Bo to istotne.

    > Jechał kilka metrów i dopiero wtedy skręcił

    No i nie widział tego wyprzedzającego?

  • 174. Data: 2010-05-05 17:48:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ma ustąpić pierwszeństwa osobie jadącej za nim? czy może ja Cię źle
    > rozumiem?

    Ma ustąpić osobie jadącej sąsiednim pasem.

  • 175. Data: 2010-05-05 17:50:03
    Od: "szymon" <s...@o...pl>

    > To stał, czy jechał? Bo to istotne.

    Jechał bardzo powoli

    > No i nie widział tego wyprzedzającego?

    widział go za sobą, nic jednak nie wskazywało na to, że zostanie wyprzedzony

  • 176. Data: 2010-05-05 18:24:06
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Tyle że to Ty napisałeś:
    "a to juz twoja interpretacja"
    a teraz tłumaczysz się "przy czym ja juz kilka razy w tym temacie
    zaznaczylem, ze pewnosci nie mam".
    Gdybyś faktycznie nie miał nie pisał byś tego tekstu o mojej
    interpretacji. No chyba że nastolatkiem jesteś i inaczej reagować
    nie potrafisz.

    Pozdrawiam

  • 177. Data: 2010-05-05 18:40:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Robercie, nie wiem czy to ma znaczenie, ale samochód znajomego nie stał,
    > znajomy
    > cały czas jechał, powoli, ale jednak jechał

    Gdyby się dało dowieść, że jechał z lewym kierunkowskazem, to byłaby
    współwina. Bez tego niestety będzie to wina Twojego znajomego - moim
    zdaniem. Zobaczymy, co na to sąd.

  • 178. Data: 2010-05-05 18:49:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jechał bardzo powoli

    > widział go za sobą, nic jednak nie wskazywało na to, że zostanie
    > wyprzedzony

    Skrajnie nieprawdopodobne. Tamten musiał przecież jechać szybciej od niego
    i zmienić pas a potem przejechać wzdłuż sąsiednim pasem.

  • 179. Data: 2010-05-05 19:20:21
    Od: "szymon" <s...@o...pl>

    > Skrajnie nieprawdopodobne. Tamten musiał przecież jechać szybciej od niego
    > i zmienić pas a potem przejechać wzdłuż sąsiednim pasem.

    Różnie mogło być. Jest jeszcze jeden problem, potencjalny świadek tego
    policjanta, który pewnie potwierdzi wersję ze światłami awaryjnymi. Znajomy
    twierdzi, że w pobliżu nie było nikogo. Jak sobie z tym poradzić, albo chociaż
    próbować poradzić?

  • 180. Data: 2010-05-05 19:35:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Znajomy
    > twierdzi, że w pobliżu nie było nikogo. Jak sobie z tym poradzić, albo

    To jakiś nowy wątek. Co to za świadek? To jakieś nowe założenie, czy fakt?