  • 1. Data: 2004-08-28 12:32:12
    Temat: pomocy!!
    Od: "Aneta" <a...@i...pl>

    Witam!
    Moja są siadka ma olbrzymi problem, mieszka w baraku ( przekazanym na rzecz
    bezdomnych), rodzina biedna i wielodzienta, aby barak ogrzać wybudowała
    komin , kominiarz stwierdził,że komin jest prawidłowy. Ale tu mamy problem,
    niezwykle złośliwy sąsiad:( napisał pismo zaskarżające ją ,że komin jest
    nieprawidłowy. Od tego czasu dostaje rózne pisma, ostanie pismo z
    powiatowego inspektoratu nadzoru budowlanego nakazujące jej przeprowadzić
    ekspertyzę przez rzeczoznawcę. Na miłość boską przecież to nie jest pałac
    kultury ani nawet żaden dom tylko barak!! Skąd on ama wziąc pieniądzena
    eskpertyzę!!
    Doradziałm jej aby napisała pismo o wysiedlenie i o lokal zastępczy skoro
    ten nie spełnia wymagań.
    Czy przepisy dotyczące domków jednorodzinnych obejmują także baraki??
    dzięuję serdecznie za wszelką pomoc

  • 2. Data: 2004-08-28 21:23:28
    Temat: Re: pomocy!!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Aneta" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Czy przepisy dotyczące domków jednorodzinnych obejmują także baraki??

    Tak, bo barak z reguły jest również budynkiem.

  • 3. Data: 2004-08-29 18:00:12
    Od: Komodor <k...@p...fm>

    Aneta wrote:

> [...]
    > ten nie spełnia wymagań.
    > Czy przepisy dotyczące domków jednorodzinnych obejmują także baraki??

    Prawo Budowlane dotyczy KAŻDEGO budynku, baraku też. Pani ta dopuściła się
    samowoli budowlanej. Pismo z PINB to dowód, że inspektorat podjął kroki
    mające na celu legalizację samowoli. Opinia techniczna jest wymogiem
    ustawowym i zdroworozsądkowym. W baraku też mozna zaczadzieć. Jak będzie
    miała szczęście to Powiatowy Insp. Nadzoru Budowlanego zaryzykuje własny
    tyłek i nie wymierzy jej kary za samowolę. Ale to może go kosztować w razie
    kontroli.

    Przy okazji.

    Uprzedzam wszystkich czytających, że każdy remont (poza zwykłym malowaniem
    oczywiście) należy zgłosić do Wydz. Architektury i Budownictwa Urzędu
    Miejskiego. Inaczej można beknąć. Wiem coś o tym. Codziennie otrzymuję na
    biurko stos donosów od "życzliwych" sąsiadów. Jka takie pismo trafi na
    dziennik to inspektor MUSI wszcząć postępowanie. Chyba, że marzy mu się
    bezrobocie...

    --
    Komodor