    From: Komodor <k...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pomocy!!
    Date: Sun, 29 Aug 2004 20:00:12 +0200

    Aneta wrote:

    > Witam!
    > Moja są siadka ma olbrzymi problem, mieszka w baraku ( przekazanym na
    > rzecz bezdomnych), rodzina biedna i wielodzienta, aby barak ogrzać
    > wybudowała komin , kominiarz stwierdził,że komin jest prawidłowy. Ale tu
    > mamy problem, niezwykle złośliwy sąsiad:( napisał pismo zaskarżające ją
    > ,że komin jest
    > nieprawidłowy. Od tego czasu dostaje rózne pisma, ostanie pismo z
    > powiatowego inspektoratu nadzoru budowlanego nakazujące jej przeprowadzić
    > ekspertyzę przez rzeczoznawcę. Na miłość boską przecież to nie jest pałac
> [...]

    Prawo Budowlane dotyczy KAŻDEGO budynku, baraku też. Pani ta dopuściła się
    samowoli budowlanej. Pismo z PINB to dowód, że inspektorat podjął kroki
    mające na celu legalizację samowoli. Opinia techniczna jest wymogiem
    ustawowym i zdroworozsądkowym. W baraku też mozna zaczadzieć. Jak będzie
    miała szczęście to Powiatowy Insp. Nadzoru Budowlanego zaryzykuje własny
    tyłek i nie wymierzy jej kary za samowolę. Ale to może go kosztować w razie
    kontroli.

    Przy okazji.

    Uprzedzam wszystkich czytających, że każdy remont (poza zwykłym malowaniem
    oczywiście) należy zgłosić do Wydz. Architektury i Budownictwa Urzędu
    Miejskiego. Inaczej można beknąć. Wiem coś o tym. Codziennie otrzymuję na
    biurko stos donosów od "życzliwych" sąsiadów. Jka takie pismo trafi na
    dziennik to inspektor MUSI wszcząć postępowanie. Chyba, że marzy mu się
    bezrobocie...

    --
    Komodor