  • 1. Data: 2004-08-28 11:35:55
    Temat: prosze o porade
    Od: vlad <v...@n...gazeta.pl>

    Witam!

    Dwie osoby (osoba A i B) zalozyly sobie wspolne konto w banku. Jak to w
    zyciu bywa...drogi zyciowe tych osob sie rozchodza i "A" nie chce tego
    konta, a konkretnie nie uzywa go, a wlasciwie przestaje sie interesowac
    kontem. "B" z kolei wykorzystuje wspolne konto do niecnych celow,
    oczywiscie nie informujac o tym "A". Czy "A" w jakis sposob moze
    odpowiadac za dzialania "B"? Czy jest to szantaz "B"?
    "A" i "B" nie sa malzenstwem, nigdy nie byli.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-08-28 21:05:48
    Temat: Re: prosze o porade
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "vlad" <v...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > odpowiadac za dzialania "B"? Czy jest to szantaz "B"?
    > "A" i "B" nie sa malzenstwem, nigdy nie byli.

    To zależy, czy "A" i "B" byli współwłaścicielami, czy jedno z nich było
    pełnomocnikiem. Jeśli byli współwłaścicielami, to odpowiadają obydwoje
    solidarnie ze zobowiązania cywilnego, ale ewentualną odpowiedzialność karną
    ponosi tylko i wyłącznie sprawca. Jeśli któreś z nich było tylko
    pełnomocnikiem, to odpowiada cywilnie tylko właściciel, zaś karnie
    oczywiście sprawca.

  • 3. Data: 2004-09-15 22:01:04
    Od: Radek<r...@p...onet.pl>

    Witam,
    Mam podobny problem i ciekawy jestem czy uzyskalea?as jakas
    rade.daj znac

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-09-15 22:01:23
    Od: Radek<r...@p...onet.pl>

    Witam,

  • 5. Data: 2004-09-15 22:05:55
    Od: Radek<r...@p...onet.pl>

    A CZy jedna z tych osob moze bezkarnie pobierac pieniadze wplacane
    przez druga pomimo sprzeciwu tej pierwszej?Pomimo wyraznej
    dezaprobaty dla takich dzialan.Wyglada to mniej wiecej tak,ze w 20-30
    min. po wplaceniu gotowki przez osobe A zostaje ona przelana przez
    osobe B na jej inne konto(osoby B).Likwidacja takiego konta nie jest
    mozliwa bez udzialu osby B

    -> http://usenet.pomocprawna.info