  • 1. Data: 2005-11-18 16:58:47
    Temat: podpis w formie pieczątki
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    Zapewne każdy się spotkał z pieczątką, która oprócz treści, ma także odbicie
    podpisu.

    Moje pytanie brzmi, czy taka pieczątka ma jakąkolwiek moc prawną,
    stwierdzenia woli za pomocą podpisu? Czy np. umowa cesji spreparowana w ten
    sposób, tj. poświadczona tylko odciskiem pieczęci z podobizną podpisu, ma
    taką samą moc prawną, jak podpis odręczny?

  • 2. Data: 2005-11-18 17:27:51
    Temat: Re: podpis w formie pieczątki
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

> [...]
    > ten sposób, tj. poświadczona tylko odciskiem pieczęci z podobizną podpisu,
    > ma taką samą moc prawną, jak podpis odręczny?

    Faksymile, czyli ta pieczatka z podpisem, o ktorej piszesz, moze zastapic
    podpis wlasnoreczny tylko w wypadku podpisywania akcji oraz obligacji. Przy
    innych oswiadczeniach woli faksymile nie zastapi podpisy wlasnorecznego,
    wiec forma takiego oswiadczenia nie bedzie miala mocy pisma zwyklego

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 3. Data: 2005-11-18 17:57:39
    Od: "Wirtualna" <w...@w...pl>

    "Michał Wilk" <m...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > innych oswiadczeniach woli faksymile nie zastapi podpisy wlasnorecznego,
    > wiec forma takiego oswiadczenia nie bedzie miala mocy pisma zwyklego

    Ogólne Warunki Ubezpieczenia?
    p.
    W,

  • 4. Data: 2005-11-18 18:27:30
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Michał Wilk" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Przy innych oswiadczeniach woli faksymile nie zastapi podpisy
    > wlasnorecznego, wiec forma takiego oswiadczenia nie bedzie miala mocy

    A jeśli jest na indeksie ? U mnie cały rok ma takie podpisy. :P

  • 5. Data: 2005-11-18 18:39:07
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Michał Wilk wrote:

> [...]
    > innych oswiadczeniach woli faksymile nie zastapi podpisy wlasnorecznego,
    > wiec forma takiego oswiadczenia nie bedzie miala mocy pisma zwyklego

    to jak to było z tym podpisem Cimoszewicza na upowaznieniu do zmiany
    oświadczenia majątkowego.
    czy kancelaria tajna sejmu popełniła przestępstwo wpuszczając Jarucką na
    podstawie upowaznienia z pieczątką zamiast podpisu.

  • 6. Data: 2005-11-18 18:49:51
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    qwerty napisał(a):

    > A jeśli jest na indeksie ? U mnie cały rok ma takie podpisy. :P

    Tak samo jak chyba na kazdej uczelni.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 7. Data: 2005-11-18 21:00:12
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

> [...]
    > czy kancelaria tajna sejmu popełniła przestępstwo wpuszczając Jarucką na
    > podstawie upowaznienia z pieczątką zamiast podpisu.

    A czy upowaznienie do zmiany oswiadczenia majatkowego wymaga formy pisema
    zwyklego?

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 8. Data: 2005-11-18 21:01:01
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > A jeśli jest na indeksie ? U mnie cały rok ma takie podpisy. :P

    U mnie tez, ale co z tego?;-) Zadna ustawa, z tego co wiem, nie wymaga formy
    pisemnej do tego typu czynnosci

    Pozdrawiam,
    Michal