  • 1. Data: 2005-11-18 14:39:50
    Temat: Gwarancja - proszę o pomoc.
    Od: "Paweł" <p...@o...pl>

    Witam

    Mam taki problem.

    Rok temu kupiłem odtwarzacz mp3 (na Allegro). Jakieś 2 tygodnie przed końcem
    gwarancji zepsuł mi się. Dlatego zadzwoniłem do osoby, od której go kupiłem
    w celu otrzymania informacji na jaki adres mam wysłać sprzęt. Chciałem to
    jak najszybciej załatwić, dopóki jeszcze miałem gwarancję więc wysłałem
    przesyłkę jeszcze tego samego dnia.
    I tu mam problem. Po 3 tygodniach odtwarzacz wrócił do mnie, gdyż nie został
    odebrany z poczty, a gwarancja już się skończyła. Gdyby przesyłka została
    wówczas odebrana to by nie było żadnego problemu. Ale najprawdopodobniej
    sprzedający zechciał mnie wykiwać, przez co zostałem z niczym. Natomiast
    teraz nie wiem:
    1. Czy mam jeszcze prawo reklamować sprzęt gdyż został wysłany przed utratą
    gwarancji (poza tym dzwoniłem i tamta osoba wiedziała, że paczka ma
    przyjść).
    2. Jeżeli na punkt 1-wszy odpowiedź brzmi TAK, to czy mogę się upominać o
    zwrot kosztów poniesionych za pierwsze wysłanie paczki (jest to nie duża < 7
    zł > kwota ale zawsze coś).

    Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2005-11-18 15:10:16
    Temat: Re: Gwarancja - proszę o pomoc.
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

    > Rok temu kupiłem odtwarzacz mp3 (na Allegro). Jakieś 2 tygodnie przed
    > końcem

    kupiles moze od firmy i masz fakture?

  • 3. Data: 2005-11-18 19:48:45
    Od: "Suchy" <s...@t...pl>

    WITAM
    odp. na pytanie 1 brzmi tak, kwestia bowiem tkwi w tym, aby po pierwsze:
    wada powstała w okresie gwarancyjnym, a po drugie: by została zgłoszona w
    terminie przewidzianym w gwarancji (najczęściej po prostu niezwłocznie). Z
    tego co piszesz wynika, że warunki te zostały spełnione, a zatem złożona
    przez Ciebie reklamacja jest skuteczna i masz prawo nadal domagać się jej
    uwzględnienia. Ty dokonałeś czynności w terminie, a fakt że przesyłka nie
    została odebrana przez drugą stronę nie ma znaczenia. Oczywiście, konieczne
    jest jednak, żebyś w razie czego miał czym wykazać, że dokonałeś zgłoszenia
    w terminie( potwierdzenie nadania, jakieś pismo itd.). Co do drugiego
    pytania, w mojej ocenie również powinni zwrócić Ci kasę. Wprawdzie zwykle
    koszty dostarczenia uszkodzonej rzeczy ponosi kupujący ( pewnie jest to
    wskazane) w treści gwarancji), to jeśli konieczne będzie ponowne poniesienie
    przez Ciebie kosztów przesyłki,opłatę za jednorazowy przewóz paczki należy
    uznać za zawinioną przez gwaranta . To tyle teorii, a czy uda się to
    wszystko wyegzekwować to już inna kwestia >;