  • 11. Data: 2006-10-14 10:04:21
    Temat: Re: pawo pracy ?
    Od: "Joanna" <j...@w...pl>

    Dzięki za odpowiedzi.
    Kiedyś gdzieś słyszałam, że wypowiedzenie można dostać tylko w określone
    dni, tzn. chyba pod koniec tygodnia pracy. Dziwne mi się to wydaje, ale ??

  • 12. Data: 2006-10-14 16:18:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte napisał(a):

    > I słusznie.

    A art. 42 §4 kp?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 13. Data: 2006-10-14 16:56:57
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:egr2mf$c83$1@atlantis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > A art. 42 §4 kp?
    3 ostatnie słowa.

    Jotte

  • 14. Data: 2006-10-14 17:22:33
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte napisał(a):
    > 3 ostatnie słowa.

    I? Nie rozumiesz tych słów zbyt dosłownie?
    I skąd niby wiesz jakie kwalifikacje ma autora wątku?

  • 15. Data: 2006-10-14 17:49:41
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:egr6dn$r21$1@atlantis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > I?
    I już.

    > Nie rozumiesz tych słów zbyt dosłownie?
    Nie.

    > I skąd niby wiesz jakie kwalifikacje ma autora wątku?
    A ty skąd?

    Wiedz, że sformułowanie "odpowiada kwalifikacjom pracownika" nie pozwala na
    powierzenie pracownikowi obowiązków nie tylko przewyższających jego
    kwalifikacje, ale i niższych, a także po prostu innych (pracownikowi
    zatrudnionemu na stanowisku administratora sieci nie można zlecić obowiązków
    konserwatora powierzchni płaskich). Oprócz tego istnieje kwestia braku
    przeciwskazań zdrowotnych do wykonywania danego typu prac - do tego
    konieczne jest przeprowadzenie badań (administrator sieci może mieć np.
    dyskopatię).

    Jotte

  • 16. Data: 2006-10-14 18:23:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte napisał(a):

> [...]
    > zatrudnionemu na stanowisku administratora sieci nie można zlecić
    > obowiązków konserwatora powierzchni płaskich).

    Bredzisz. Tak jak myślałem nie rozumiesz zwrotu "odpowiada kwalifikacjom
    pracownika" I wskazywanie absurdalnych przykładów tego nie zmieni.
    Widzę że utożsamiasz ""odpowiada kwalifikacjom pracownika" ze stanowiskiem.
    Ten przepis jest właśnie po to by powierzyć pracownikowi INNE
    obowiązki.(bo niby po co innego?)

> [...]
    typu prac
    > - do tego konieczne jest przeprowadzenie badań (administrator sieci może

    Całkiem nie na temat piszesz :)
    Chodziło mi o to że twoja wypowiedź o tym że autorka odmówiła słusznie
    innych obowiązków pracowniczych była gołosłowna i mogła wprowadzić w
    błąd. O tym czy mogli jej zlecić inną pracę we wskazanym przez mnie
    trybie decydują kwalifikacje (a tych nie znamy), a nie dotychczasowym
    zakres obowiązków.
    W skrajnym wypadku odmowa wykonywania innej pracy odpowiadająca
    kwalifikacjom może być podstawą zwolnienia dyscyplinarnego.

  • 17. Data: 2006-10-14 19:35:15
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:egr9vq$bbb$1@atlantis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

> [...]
    > Widzę że utożsamiasz ""odpowiada kwalifikacjom pracownika" ze
    > stanowiskiem. Ten przepis jest właśnie po to by powierzyć pracownikowi
    Bajdurzysz i nie rozumiesz. Ten przepis jest po to, żeby nie można było
    pracownikowi powierzyć DOWOLNYCH obowiązków. Z rzekomym utożsamieniem
    kwalifikacji ze stanowiskiem to już taka bzdura, że nie chce mi się nawet
    komentować.

    > Całkiem nie na temat piszesz :)
    Nie. Po prostu nie sprostałeś kwestii i dlatego masz takie wrażenie.
    Posiadanie kwalifikacji nie jest równoznaczne z brakiem medycznych
    (zdrowotnych) przeciwwskazań do wykonywania określonego typu prac.

    > Chodziło mi o to że twoja wypowiedź o tym że autorka odmówiła słusznie
    > innych obowiązków pracowniczych była gołosłowna i mogła wprowadzić w błąd.
    Zbyt jednostronnie odczytujesz wypowiedzi, stąd brak pełnego zrozumienia.
    Słusznie byłoby nawet wtedy, gdyby nie miało jasnego umocowania prawnego.
    Chwyć niuans.

    > W skrajnym wypadku odmowa wykonywania innej pracy odpowiadająca
    > kwalifikacjom może być podstawą zwolnienia dyscyplinarnego.
    Co to jest odmowa odpowiadająca kwalifikacjom?

    Słuchaj, nie interesują mnie tego typu dywagacje, więc dla mnie EOT, ale
    jeśli nie bedziesz mógł się powstrzymać to napisz coś sobie...

    --
    Jotte

  • 18. Data: 2006-10-14 19:48:02
    Temat: Re: prawo pracy ?
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Joanna" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    określone
    > dni, tzn. chyba pod koniec tygodnia pracy. Dziwne mi się to wydaje,

    Nie jest to prawda. Wypowiedzenie można doręczyć pracownikowi w
    dowolnym dniu, ale rozwiązanie umowy o pracę nastąpi w sobotę
    (wypowiedzenie 1- lub 2-tygodniowe) lub na koniec miesiąca
    (wypowiedzenie 1-miesięczne lub 3-miesięczne).

    wa

  • 19. Data: 2006-10-14 19:55:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte napisał(a):

    > Bajdurzysz i nie rozumiesz. Ten przepis jest po to, żeby nie można było
    > pracownikowi powierzyć DOWOLNYCH obowiązków.

    A kto twierdził że jest? Chyba nie wyczytałeś tego u mnie?

    > Nie. Po prostu nie sprostałeś kwestii i dlatego masz takie wrażenie.

    Oczywiście. A świstak siedzi i zawija je w te sreberka.

    > Posiadanie kwalifikacji nie jest równoznaczne z brakiem medycznych
    > (zdrowotnych) przeciwwskazań do wykonywania określonego typu prac.

    A ktoś twierdził że jest? Pisanie o medycynie w tym wątku jest nie na
    temat. Bo nikt inny o tym nie pisał.

    > Zbyt jednostronnie odczytujesz wypowiedzi, stąd brak pełnego
    > zrozumienia. Słusznie byłoby nawet wtedy, gdyby nie miało jasnego
    > umocowania prawnego. Chwyć niuans.

    Nie chwytam niuansu. Czemu miałby być słuszne niezależnie od podstawy
    prawnej?

  • 20. Data: 2006-10-15 06:59:11
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Johnson* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Widzę że utożsamiasz ""odpowiada kwalifikacjom pracownika" ze
    > stanowiskiem. Ten przepis jest właśnie po to by powierzyć pracownikowi
    > INNE obowiązki.(bo niby po co innego?)

    Akurat chyba się mylisz. Akurat pamiętam nawet jakieś orzeczenie SN na
    ten temat.
    Co do zasady pracownik nie może dyskutować z delegowaniem do innej pracy
    ale praca ta musi odpowiadać jego umowie o pracę (np. miejsce
    świadczenia) oraz właśnie kwalifikacjom, co oznacza, że np. radca
    prawny nie może dostać miotły bądź kluczyków do wozu prezesa i
    zostać jego kierowcą.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||