  • 1. Data: 2006-10-13 18:04:52
    Temat: rezygnacja z OC w dniu kupna auta
    Od: Michauer <m...@i...pl>

    Witam,

    Kupilem uzywany samochod. Wraz z umowa kupna-sprzedazy tego samego dnia
    zostala sporzadzona umowa, w ktorej wypowiadam polise OC poprzedniego
    wlasciciela. Dostalem polise ubezpieczeniowa od poprzedniego
    wlasciciela, ktora jest wazna. Z tego co wiem, od momentu wypowiedzenia
    mam jeszcze 30 dni przez ktore stara polisa jest wazna. Czy mam racje?
    Troche strach jezdzic nie bedac pewnym czy ma sie wazne OC. Z gory
    dziekuje za pomoc.

    --
    Michauer

  • 2. Data: 2006-10-13 18:21:58
    Temat: Re: rezygnacja z OC w dniu kupna auta
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Michauer <m...@i...pl> napisał:

    >zostala sporzadzona umowa, w ktorej wypowiadam polise OC poprzedniego
    >wlasciciela.
    Ważne, aby TO wypowiedzenie dotarło do ubezpieczyciela przed upływem
    30 dni od dnia zakupu.

    > tego co wiem, od momentu wypowiedzenia mam jeszcze 30 dni
    >przez ktore stara polisa jest wazna. Czy mam racje?
    Nie. Art. 31 ustawy o ubezpieczeniach stanowi: "W przypadku
    wypowiedzenia umowy, rozwiązuje się ona z upływem 30 dni następujących
    po dniu nabycia pojazdu mechanicznego."

    --
    Artur Golański

  • 3. Data: 2006-10-13 18:39:29
    Od: Michauer <m...@i...pl>

    Artur Golanski napisał(a):

    > Nie. Art. 31 ustawy o ubezpieczeniach stanowi: "W przypadku
    > wypowiedzenia umowy, rozwiązuje się ona z upływem 30 dni następujących
    > po dniu nabycia pojazdu mechanicznego."

    Data nabycia i data podpisania umowy o wypowiedzenie polisy OC jest ta
    sama. Chodzi mi o to czy przez 30 dni od tej daty OC jest wazne?

    --
    Michauer

  • 4. Data: 2006-10-13 19:10:35
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Michauer <m...@i...pl> napisał:

    > Chodzi mi o to czy przez 30 dni od tej daty OC jest wazne?
    Skoro rozwiązuje się z upływem tych dni, to przez ten czas jest
    oczywiście ważne (czyli do dnia rozwiązania).

    --
    Artur Golański

  • 5. Data: 2006-10-14 08:26:46
    Od: "the.one" <t...@g...xx>

    Użytkownik "Michauer" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dni przez ktore stara polisa jest wazna. Czy mam racje? Troche strach
    > jezdzic nie bedac pewnym czy ma sie wazne OC. Z gory dziekuje za pomoc.

    Kupilem autko w maju, od razu wypowiedzialem OC poprzedniego wlasciciela.
    Ale ciagle mam przy sobie stary papierek OC jak i moj nowy. Przy ostatniej
    kontroli Policji powiedziano mi, ze dla policjanta to stare OC jest ciagle
    wazne. Gdybym je im pokazal to nie byloby zadnych nieprzyjemnosci (mimo, ze
    jest nieoplacone i roziwazana umowa). Pomijam problemy w przypadku
    ewentualnego wypadku.

    the.one

  • 6. Data: 2006-10-17 05:58:24
    Od: "Brodek" <Brodek@nie_ma_mnie.pl>

    > Data nabycia i data podpisania umowy o wypowiedzenie polisy OC jest ta
    > sama. Chodzi mi o to czy przez 30 dni od tej daty OC jest wazne?

    Do rzeczowych wyjaśnień Artura dodam tylko, że wypowiedzenie "starej" umowy OC musi
    złożyć _poprzedni_ posiadacz pojazdu. Jak napisał Artur _jego_ wypowiedzenie umowy
    musi dotrzeć do ubezpieczyciela w ciągu 30 dni od dnia zbycia pojazdu. A.. Liczy się
    data _dotarcia_ wypowiedzenia do ubezpieczyciela a nie data jego podpisania, czy
    wysłania pocztą (można bowiem wysłać wypowiedzenie listem poleconym)..

    Brodek

    --
    http://DziennikUbezpieczeniowy.pl/
    http://MiesiecznikUbezpieczeniowy.pl/

  • 7. Data: 2006-10-17 06:02:02
    Od: "Brodek" <Brodek@nie_ma_mnie.pl>

    Użytkownik "the.one" <t...@g...xx> napisał w wiadomości
> [...]
    > wazne. Gdybym je im pokazal to nie byloby zadnych nieprzyjemnosci (mimo, ze
    > jest nieoplacone i roziwazana umowa). Pomijam problemy w przypadku

    Faktycznie policja ma obecnie małe szanse na sprawdzenie, czy polisa OC lub tzw.
    certyfikat OC (w przypadku flot firmowych) jest ważny. Ale legitymowanie się
    nieważnym dokumentem będzie prowadzić do podobnych konsekwencji jak posługiwanie się
    dokumentem fałszywym.
    Sytuacja zmieni się po pełnym uruchomieniu osławionego CEPiK-u

    Brodek

  • 8. Data: 2006-10-17 10:55:14
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Brodek" <Brodek@nie_ma_mnie.pl> napisał:

    >Do rzeczowych wyjaśnień Artura
    Dzięki za uznanie ;-)

    > dodam tylko, że wypowiedzenie "starej" umowy OC
    >musi złożyć _poprzedni_ posiadacz pojazdu.
    Przykro mi, że nie mogę tego samego o twej wypowiedzi napisać.
    Umowę (po sprzedaży auta) wypowiada NOWY właściciel pojazdu, czyli
    nabywca. Poprzednik nic tu nie może zrobić! No może poza jednym, jeśli
    nabywca umowę wypowie w ciągu 30 dni od dnia zakupu, to zbywcy należy
    się zwrot za niewykorzystany okres ubezpieczenia.

    > http://DziennikUbezpieczeniowy.pl/
    > http://MiesiecznikUbezpieczeniowy.pl/

    Hm, czyli reprezentujesz literaturę fachową w tej dziedzinie. Wobec
    tego podam, że ja opieram swą wypowiedź o obowiązującą ustawę (art.
    31. 1. ) o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu
    Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych.

    --
    Artur Golański