  • 1. Data: 2006-10-13 18:09:35
    Temat: spr wykroczenia - nieostrożne obchodzenie z mat.latwozapalnymi
    Od: "pawel gasior" <p...@g...pl>

    mam kilka pytan
    jakies 3 miesiace temu doniesiono na mnie na polcję , że w piwnicy
    przechowuje materialy niebezpieczne, istotnie je posiadalem, chodziło o
    paliwo ( olej napędowy)(Postanowiłem pomóc koledze, który użytkuje samochód z
    silnikiem diesla i nie miał gdzie trzymać zapasu kupionego po bardzo
    okazyjnej cenie).W dniu kiedy na mnie doniesiono życzliwi ludzie powiadomili
    mnie o tym i poprosiłem kolegę o natychmiastowe wywiezienie paliwa. Niestety
    porozlewało się przy okazji trochę tych substancji co zaowocowalo strasznym
    smrodem:))Tuz po pozbyciu sie oleju na miejscu pojawila sie policja, nie
    zabezpieczyli zadnych sladow. Juz raz w tej sprawie składalem wyjasnienia i
    po 3 mesiącach jestem wzywany ponownie. Kolega z racji zameldowania w innym
    mieście nie odbiera wezwania na przesłuchanie. W związku z tym moje pytania:
    1)Jestem wzywany jako sprawca oskarżenia, czy świadczy to o tym że policja ma
    jakieś dowody ?
    2)jestem wzywany z art.83 ust.1 KW zastanawiam się gdzie mogę znaleźć wykaz
    substancji łatwopalnych o których mowa w tym artykule, bo na mój gust(
    student 3 roku polibudy) olej napędowy do takich łatwopalnych nie należy.
    3)czy podczas przesłuchania mogę poprosić o wgląd do moich poprzednich zeznań.
    z óry dzięki za wszystkie odpowiedzi, pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-10-13 19:19:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pawel gasior" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > 1)Jestem wzywany jako sprawca oskarżenia, czy świadczy to o tym że policja ma
    > jakieś dowody ?

    Tak. Najpewnie po prostu ptzersłuchali sąsiadów. ktos przecież donieść musiał.
    Sami z siebie nie latali po piwnicach.

> [...]
    > substancji łatwopalnych o których mowa w tym artykule, bo na mój gust(
    > student 3 roku polibudy) olej napędowy do takich łatwopalnych nie należy.

    Poszukaj ROZPORZĄDZENIA MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 16
    czerwca 2003 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów
    budowlanych i terenów.

    > 3)czy podczas przesłuchania mogę poprosić o wgląd do moich poprzednich zeznań.
    > z óry dzięki za wszystkie odpowiedzi, pozdrawiam

    Nie. Zresztą i tak nie będą brane przez sąd pod uwagę.

  • 3. Data: 2006-10-13 19:30:48
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > substancji łatwopalnych o których mowa w tym artykule, bo na mój gust(
    > student 3 roku polibudy) olej napędowy do takich łatwopalnych nie należy.

    Olej nie jest łatwopalny ... benzyna zresztą też nie. To opary są
    łatwopalne :))) Wystarczy wiec lekko podgrzac, zeby zaczał mocniej
    parowac. A potem ... panie władzo, ten wybuch to przez olej ? PRzeciez
    on nie jest łatwopalny :)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/

  • 4. Data: 2006-10-13 20:02:05
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "pawel gasior" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > student 3 roku polibudy) olej napędowy do takich łatwopalnych nie należy.

    To dopiero na pb się dowiedziałeś? :) Przecież uczą tego w liceum. :)

  • 5. Data: 2006-10-14 10:34:21
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    KrzysiekPP wrote:
    > Olej nie jest łatwopalny ... benzyna zresztą też nie. To opary są
    > łatwopalne :)))

    Ale to opary benzyny. Olej nie paruje.

    -------------------+
    -------------------+

  • 6. Data: 2006-10-14 10:37:49
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Poszukaj ROZPORZĄDZENIA MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z
    > dnia 16 czerwca 2003 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków,
    > innych obiektów budowlanych i terenów.

    Uchylone. Teraz jest Dz.U. 2006 nr 80 poz. 563

    Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21
    kwietnia 2006 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych

  • 7. Data: 2006-10-14 13:35:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21
    > kwietnia 2006 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych

    No to niech będzie. Jestem widać nie na bieżąco. W każdym razie w tym akcie
    określone jest to, co niebezpieczne.

  • 8. Data: 2006-10-14 14:03:58
    Od: "pawel gasior" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > określone jest to, co niebezpieczne.
    > czyli biorąc pod uwagę olej napędowy, o temp zapłonu powyżej 55 stopni
    celcjusza do substancji łatwopalnych nie należy, tym samym art.z którego
    mnie ścigają mija się z prawdą, czy słusznie domniemuje?

  • 9. Data: 2006-10-14 14:30:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pawel gasior" <p...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > czyli biorąc pod uwagę olej napędowy, o temp zapłonu powyżej 55 stopni
    > celcjusza do substancji łatwopalnych nie należy, tym samym art.z którego
    > mnie ścigają mija się z prawdą, czy słusznie domniemuje?

    A jaką temperaturę zapłonu ma ten olej?