  • 11. Data: 2021-01-02 11:56:34
    Temat: Re: oszustwo na duplikat karty SIM
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Henryk Hajdan napisał(a):

    > Ma to na celu poprawną weryfikację klienta.
    > Operator mógłby przepytywać z bilingu

    Operator tej czy innej sieci komórkowej też człowiek, taki sam jak ten siedzący w
    banku.
    Wystarczy im sypnąć groszem.

    Jeden wyda duplikat karty SIM powiedzmy za 500 czy 1000pln "na lewo",
    drugi da kredyt na "lewy dowód osobisty". Takie są fakty.

    Niektórzy żyją w jakimś wyidealizowanym świecie, a niektórzy w realnym:)

  • 12. Data: 2021-01-02 19:56:31
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Odniosłem się do tego:

    "A jeden post wyżej piszesz, że nie operator a jego pracownik:) "

    Czyli całego wpisu. Nie ma potrzeby go cytować bo NORMALNY czytnik
    pokazuje jak na dłoni że napisałem _TEMU_ _ODPOWIEDZ_

  • 13. Data: 2021-01-02 20:11:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.01.2021 o 19:56, _Master_ pisze:
> [...]
    > Czyli całego wpisu. Nie ma potrzeby go cytować bo NORMALNY czytnik
    > pokazuje jak na dłoni że napisałem _TEMU_  _ODPOWIEDZ_

    Całego nie, ale ostatni fragment warto. Mnie pokazuje, ze napisałeś to
    pod: "Nie mam zielonego pojęcia. Znacząco utrudniłoby to oszustom
    działanie. Nie uniemożliwiło, ale na pewno utrudniło. Operator widzi,
    czy stara karta chodzi w danym momencie, więc można by żądać jej
    zwrotu." i w sumie nie wiem, o jakim burdelu piszesz.

    Weź pod uwagę, ze czasem rewersery nie wszystkie wiadomości puszczają.
    Czasami niektórzy użytkownicy trafiają do KF i inni ich nie widzą.

    --
    Robert Tomasik

  • 14. Data: 2021-01-03 02:08:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-01, Krzysztof kw1618 <k...@g...pl> wrote:
    > jeden z internautów wstawił pod artykułem bardzo trafny komentarz:
    >
    > "Jeśli operatorzy komórkowi nie są w stanie rozpoznać prawdziwego
    > dowodu, to nie powinni używać dowodu jako potwierdzenia tożsamości,
    > tylko użyć sposobu z którego potrafią korzystać. Bo jak oni teraz
    > działają? Nie potrafią stwierdzić, czy jest prawdziwy, więc uznają, że
    > jest prawdziwy? To po cholerę w ogóle go sprawdzać, jeśli z automatu
    > każdy uznają za prawdziwy?"

    Tak samo można argumentować odnośnie podrobionych pieniędzy. MZ nikt nie
    może wymagać od operatora jakieś absolutnej skuteczności w rozpoznaniu
    fałszywki, więc to jest MZ błędne podejście do problemu. Spodziewałbym
    się czegoś po tej lini: operator wymagając takiej a nie innej metody
    uwierzytenienia działą na zasadzie ryzyka i on powinien w pierwszym
    rzędzie ponieść konsekwencje pomyłki. Oczywiście może się potem domagać
    naprawienia szkód/zapłaty od oszustów.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2021-01-03 15:09:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > uwierzytenienia działą na zasadzie ryzyka i on powinien w pierwszym
    > rzędzie ponieść konsekwencje pomyłki. Oczywiście może się potem domagać

    Ja bym uznał, że operator nie tylko od oszustów moze dochodzić
    odszkodowania, ale i od pośrednika, który dokonał legitymowania.

    --
    Robert Tomasik

  • 16. Data: 2021-01-03 18:44:25
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-01-01 16:49, Henryk Hajdan wrote:
    > Operator mógłby przepytywać z bilingu,

    myślę że znaczna część oszustw zostałaby udaremniona gdyby po prostu
    najpierw zadzwonili na numer który ma zostać wydany ;)

  • 17. Data: 2021-01-03 19:07:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.01.2021 o 18:44, m4rkiz pisze:

    > myślę że znaczna część oszustw zostałaby udaremniona gdyby po prostu
    > najpierw zadzwonili na numer który ma zostać wydany ;)

    Ja nie potrafię tego zrozumieć, że ktoś tak nie robi. Co więcej to
    dałoby szansę na wyłapanie tych cwaniaków w punktach obsługi. Choć nie
    zdziwił bym, gdyby się okazało, że takiej osoby tam nie ma, a sam
    pracownik punktu współpracuje z przestępcami.

    --
    Robert Tomasik

  • 18. Data: 2021-01-03 20:00:32
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > zdziwił bym, gdyby się okazało, że takiej osoby tam nie ma, a sam
    > pracownik punktu współpracuje z przestępcami.

    Nie byłoby procedury wydania duplikatu zaginionej/ukradzionej karty SIM?

    --
    A. Filip

  • 19. Data: 2021-01-03 22:01:10
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-01-03 o 20:00, A. Filip pisze:

    > Nie byłoby procedury wydania duplikatu zaginionej/ukradzionej karty SIM?

    Duplikat pewnie wydadzą, ale dopiero po zablokowaniu tej pierwszej karty
    SIM.

    --
    animka

  • 20. Data: 2021-01-03 22:37:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.01.2021 o 20:00, A. Filip pisze:

    > Nie byłoby procedury wydania duplikatu zaginionej/ukradzionej karty SIM?

    No ale co przeszkadza na zaginioną / utraconą SMS wysłać? Najwyżej nie
    dojdzie po prostu.

    --
    Robert Tomasik