  • 21. Data: 2021-01-04 11:26:29
    Temat: Re: oszustwo na duplikat karty SIM
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    > Czasami niektórzy użytkownicy trafiają do KF i inni ich nie widzą.

    blebelenleeee

    Większość się tylko przechwala że używa KFa

    Dla tej mniejszości nie warto mnożyć INTERNETU ;-)

  • 22. Data: 2021-01-04 17:20:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.01.2021 o 11:26, _Master_ pisze:

    > blebelenleeee Większość się tylko przechwala że używa KFa Dla tej
    > mniejszości nie warto mnożyć INTERNETU ;-)

    Niestety trzeba. W zeszłym roku kupiłem nowy komputer i skończyło się
    kilkoma pyskówkami z idiotami. KF może i zmniejsza ilość adwersarzy, ale
    pozwala zachować zdrowie psychiczne.

    --
    Robert Tomasik

  • 23. Data: 2021-01-04 17:32:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 3 Jan 2021 22:37:53 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
> [...]

    To ma raczej krotkie nogi - raz tak mozna, ale co powie policja, jak
    sie okaze, ze wiecej osob tak okradziono, i dziwnym trafem wszystkie
    dostaly sim w jednym salonie od jednego pracownika ?

    No chyba ze:
    -pracownicy sie dogadaja, i to bedzie kilku pracownikow, i w kilku
    salonach, a co wiecej - skoro to jest masowe, to nie ma sie co dziwic,
    ze jeden pracownik wydal kilka kart ... co kwartal jedna.

    -policja rozdzieli sprawy miedzy policjantow, a jeden policjant nie
    moze nawet drugiemu powiedziec, ze ma taka sprawe i podejrzany jest
    dla niego pracownik Nowak z salonu ...

    > No ale co przeszkadza na zaginioną / utraconą SMS wysłać? Najwyżej nie
    > dojdzie po prostu.

    Niby nic nie przeszkadza, ale nie kazdy reaguje nerwowo na sms, a
    nawet jak szybko przeczyta .. to za chwile nie bedzie mial telefonu
    sprawnego :-)

    J.

  • 24. Data: 2021-01-04 20:37:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.01.2021 o 17:32, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > -policja rozdzieli sprawy miedzy policjantow, a jeden policjant nie
    > moze nawet drugiemu powiedziec, ze ma taka sprawe i podejrzany jest

    Weź pod uwagę, że jednostką właściwą do prowadzenia postępowania jest
    jednostka z miejsca zawiadomienia. Wystarczy pilnować, by nie podmieniać
    kart w tym samym powiecie.

    Ale kolega obok ma sprawny telefon.

    --
    Robert Tomasik

  • 25. Data: 2021-01-04 20:56:11
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Weź pod uwagę, że jednostką właściwą do prowadzenia postępowania jest
    > jednostka z miejsca zawiadomienia. Wystarczy pilnować, by nie podmieniać
    > kart w tym samym powiecie.

    > Ale kolega obok ma sprawny telefon.

    Nie potrzeba. To jego "za chwile" w moim przypadku trwało ponad dwie
    godziny. Musiałem wymienić kartę SIM na współczesną i pracownik w
    salonie wytłumaczył że to nie tak szybko i przed użyciem nowej
    najlepiej poczekać aż przestanie działać stara. To czekałem.
    Operator to Orange jakby kogoś bardzo interesowało.

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2021-01-04 21:22:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.01.2021 o 20:56, RadoslawF pisze:

> [...]
    > najlepiej poczekać aż przestanie działać stara. To czekałem.
    > Operator to Orange jakby kogoś bardzo interesowało.

    Zmiana karty SIM u klienta, to w praktyce zmiana numeru IMSI łączącego
    numer abonenta. Sądzę, ze to musi zostać rozesłane po sieci. Pewnie
    rozsyłane jest w pakietach i nie po każdej zmianie.

    Natomiast o ile, gdy Ty chcesz zmienić kartę, to jest to zwłoka, to w
    wypadku oszustów Ty się o tym dowiadujesz, jak Ci telefon się wyłączy.
    Nie każdy co chwilę sparwdza, czy ma połączenie z siecią, więc jeśli to
    zrobią późno wieczorem (przedstawicielstwa w centrach handlowych bywają
    do 21:00 otwarte) to gdy Ci się telefon wyłączy o 23:00, to bez SMS jest
    spora szansa, ze wiele osób się zorientuje dopiero rano. A i to
    pierwsze, o czym pomyśli, to o awarii telefonu albo sieci.

    Moim zdaniem operator powinien wysyłać w SMS kod, który wpisany w jakimś
    formularzu na jego stronie powoduje zablokowanie nowej karty.
    Znalezienie dowolnego urządzenia z dostępem do Internetu nie wydaje sie
    obecnie problemem.

    --
    Robert Tomasik

  • 27. Data: 2021-01-04 21:41:41
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > formularzu na jego stronie powoduje zablokowanie nowej karty.
    > Znalezienie dowolnego urządzenia z dostępem do Internetu nie wydaje sie

    A jeśli starą kartę ma złodziej?

    MJ

  • 28. Data: 2021-01-04 22:03:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 4 Jan 2021 21:22:35 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Zmiana karty SIM u klienta, to w praktyce zmiana numeru IMSI łączącego
    > numer abonenta. Sądzę, ze to musi zostać rozesłane po sieci. Pewnie

    Do HLR musi byc przeslane.

    > rozsyłane jest w pakietach i nie po każdej zmianie.

    Niekoniecznie ... i raczej nie.

> [...]
    > do 21:00 otwarte) to gdy Ci się telefon wyłączy o 23:00, to bez SMS jest
    > spora szansa, ze wiele osób się zorientuje dopiero rano.

    Albo i nie - sprawdzasz rano czy masz siec ?
    No, jak bazujesz na internecie komorkowym, to moze zauwazysz, ja mam
    domowe wifi..

  • 29. Data: 2021-01-04 22:12:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 4 Jan 2021 20:37:53 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Weź pod uwagę, że jednostką właściwą do prowadzenia postępowania jest
    > jednostka z miejsca zawiadomienia. Wystarczy pilnować, by nie podmieniać
    > kart w tym samym powiecie.

    Czyli z miejsca zamieszkana poszkodowanego.
    Ale przeciez oni spytaja operatora ... i co - w koncu wysla
    dzielnicowego do salonu, w ktorym wydano karte?

    To on moze miec szczescie, ze wiekszosc takich rozpytywan bedzie
    prowadzil. Ale ... czy bedzie mial komu zglosic watpliwosci?

    > Ale kolega obok ma sprawny telefon.

    Tak calkiem bym nie liczyl, ale jak nie kolega z pracy, to moze zona,
    dzieci ..

    J.

  • 30. Data: 2021-01-04 22:18:51
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    > ale
    > pozwala zachować zdrowie psychiczne.

    Jeśli potrzebny Ci KF żeby powstrzymać się od pisania to skonsultuj się
    lekarzem lub farmaceutą ;-)

    Patrz na Runta. Kliniczny przykład. Ale on jeszcze nie wie co to KF i
    pewnie nigdy się już NIE DOWIE ;-)