  • 1. Data: 2020-12-31 21:23:47
    Temat: Nacjonalizacja Idea Bank - czy Czarnecki będzie drugim Chodorkowskim?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/bank-pekao-prz
    ejmuje-idea-bank-restrukturyzacja-przymusowa

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2020-12-31 21:54:12
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A czy ktoś ostatnio na grupach dyskusyjnych polecał trzymanie środków w "klonach"?

    -----

  • 3. Data: 2020-12-31 22:33:56
    Temat: Re: Nacjonalizacja (wartości ujemnej?) Idea Bank
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:
    > https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/bank-pekao-prz
    ejmuje-idea-bank-restrukturyzacja-przymusowa

    <cytat> W komunikacie napisano, że według raportu Idea Banku, po III
    kw. 2020 r., suma bilansowa banku w ujęciu jednostkowym na koniec
    września 2020 r. wynosiła ok. 15 mld zł, a współczynnik wypłacalności
    wynosił 2,5 proc., podczas gdy minimalny wymóg to 10,5 proc.
    Z oszacowania wartości aktywów i pasywów, wykonanego przez PwC Advisory
    wynika, że aktywa podmiotu nie wystarczają na zaspokojenie jego
    zobowiązań oraz że kapitały własne Idea Banku wynoszą minus 482,8 mln
    zł. </cytat>

    Jak Czarnecki tego nie podważy to powinien mieć " *bardzo* pod górkę"
    z roszczeniami o "nie śmieszne" odszkodowanie IMHO.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2021-01-01 02:11:22
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Tyle było lamentów że nadzór nie działa i nie chroni...
    Jak zadziałał to drobny cwaniaczek lamentuje w tvnach że jeszcze chwila
    i by się ODKUŁ ale nie dali mu SZANSY.

    LITOŚCI ;-)

  • 5. Data: 2021-01-01 04:54:51
    Temat: Re: Nacjonalizacja Idea Bank - czy Czarnecki będzie drugim Chodorkowskim? Czy Idea Bank byłby Drugim SKOKiem Wołomin?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    _Master_ <M...@...pl> pisze:
    > Tyle było lamentów że nadzór nie działa i nie chroni...
    > Jak zadziałał to drobny cwaniaczek lamentuje w tvnach że jeszcze
    > chwila i by się ODKUŁ ale nie dali mu SZANSY.
    >
    > LITOŚCI ;-)

    Były takie czasy że RP3 banki padały "co roku" a BFG chroniącego
    "drobniejszych" klientów nie było. Warto jest sobie przypomnieć
    zanim się stanie po stronie Czarneckiego choć nawet z przypomnieniem
    paru+ ludzi stanie.

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Poczet-upadlych-ban
    kow-polskich-Infografika-7482432.html

    --
    A. Filip

  • 6. Data: 2021-01-01 15:35:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.12.2020 o 21:54, ąćęłńóśźż pisze:
    > A czy ktoś ostatnio na grupach dyskusyjnych polecał trzymanie środków w
    > "klonach"?
    Celem istnienia BFG jest uniknięcie "nerwowych" działań przez drobnych
    posiadaczy środków. Gdyby nie to, to komunikat spowodował by
    przerzucenie przez nich środkó do innego banku. Tego żaden bank nie
    wytrzyma.

    Podejrzewam zresztą, że i tak część z nich środki poprzerzuca środki, co
    pogorszy sytuację IDEA Bank.

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2021-01-01 15:42:34
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
> [...]
    > wytrzyma.
    >
    > Podejrzewam zresztą, że i tak część z nich środki poprzerzuca środki, co

    Ilu ludzi/firm będzie trzymać pieniądze w IDEA banku (szczególnie ponad
    limit gwarancji BFG) jak Czarnecki wygra z "nacjonalizacją"?
    Czego mu *złośliwie* nawet mogę życzyć.
    Jak Bóg chce kogoś pokarać to spełnia jego prośby :-)

    --
    A. Filip

  • 8. Data: 2021-01-02 03:09:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 1 Jan 2021 02:11:22 +0100, _Master_ napisał(a):
    > Tyle było lamentów że nadzór nie działa i nie chroni...
    > Jak zadziałał to drobny cwaniaczek lamentuje w tvnach że jeszcze chwila
    > i by się ODKUŁ ale nie dali mu SZANSY.
    >
    > LITOŚCI ;-)

    Ale oni mu od lat mowia, ze nie ma sie odkuc, tylko sypnac groszem :-)

    I ciekawe o co tu chodzi - troska o klientow banku, czy czekali az
    sypnie, zeby mu wtedy zabrac :-)

    J.

  • 9. Data: 2021-01-04 08:00:28
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 31-12-2020 o 22:33, A. Filip napisał:
> [...]
    >
    > Jak Czarnecki tego nie podważy to powinien mieć " *bardzo* pod górkę"
    > z roszczeniami o "nie śmieszne" odszkodowanie IMHO.

    Z tego co gdzieś czytałem, to było gorzej z parametrami, a bank od ok 2
    lat był w trakcie restrukturyzacji. W przyszłym roku miał przestac
    przynosić straty. Oczywiście to tylko informacje z jednej strony, jak
    widzi to druga, nie wiadomo. Pewnie, gdyby było zaufanie do KNF-u, nikt
    by nie pisnął złego słowa, tylko pochwalił. Jednak po ostatnich aferach
    to nie jest takie oczywiste, że wszystko jest zgodne z regułami i dobre
    dla banku i jego klientów.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 10. Data: 2021-01-04 11:18:48
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > aferach to nie jest takie oczywiste, że wszystko jest zgodne z
    > regułami i dobre dla banku i jego klientów.

    Od ilu lat miało być "w przyszłym roku"? Od samego początku "problemów"
    to miał być rok 2022?

    Moja wersja jest że ala: Jak bank był i jest "w trudnościach" to powiązania
    z Czarneckim "mogą nie pomagać". IMHO Jak na razie zarzut się zasadniczo
    polityczny a nie prawny bo:
    a) jak (mi) się wydaje (na dziś) podstawy prawne i faktyczne były
    b) na szczęście w RP3 nie pada *już* tyle banków by argument że
    innych traktują bardziej ulgowo był łatwy do *dobrego* uzasadnienia
    po sądach

    A że duże zasadniczo polityczne "wątpliwości" ma sporo+ ludzi?
    Ja je też mam, wyraźnie mniejsze ale nie znikome.
    Jak mi się wydaje w sporym+ nie prawniczym uproszeniu ty lecisz po linii
    "co najmniej nagięli reguły by go dopaść" a ja po "nie stracili
    (wystarczająco) dobrej okazji by go dopaść".

    --
    A. Filip