  • 1. Data: 2020-12-31 09:41:13
    Temat: Portal informacyjny
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W portalu przy pismach pojawiła się nowa zakładka "szczegóły", po kliknięciu
    wyskakuje m.in. "data pobrania/odczytania".
    Pytanie:
    Czy ma to wpływ na terminy związane z doręczaniem (czy termin sądowy należy liczyć od
    tej daty, czy nadal jest jak do tej pory od
    daty odbioru pisma doręczonego tradycyjnie operatorem pocztowym)?

  • 2. Data: 2021-01-01 14:42:32
    Temat: Re: Portal informacyjny
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.12.2020 o 09:41, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > należy liczyć od tej daty, czy nadal jest jak do tej pory od daty
    > odbioru pisma doręczonego tradycyjnie operatorem pocztowym)?

    Nie piszesz o co dokładnie chodzi. Ogólnie normuje to art. 61 kc
    "Oświadczenie woli, które ma być złożone innej osobie, jest
    złożone z chwilą, gdy doszło do niej wtaki sposób, że mogła zapoznać się
    z jego treścią. Odwołanie takiego oświadczenia jest skuteczne, jeżeli
    doszło jednocześnie z tym oświadczeniem lub wcześniej."

    Ja to interpretuje tak, że odczytanie zaczyna termin.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-01-02 09:15:18
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie jesteś Sądem.
    Ostatnio znasz się na zbyt wielu sprawach.

    Wyobraź sobie, że jak np. przeczytasz coś w aktach to nie oznacza, że zostało Tobie
    doręczone (choć złośliwi sędziowie się zdarzają,
    ale chyba bardziej przeciw pełnomocnikom).

    -----

  • 4. Data: 2021-01-02 16:36:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.01.2021 o 09:15, ąćęłńóśźż pisze:

> [...]

    Zapewne nie.

    > Ostatnio znasz się na zbyt wielu sprawach.

    Ale to dobrze , czy źle? Bo nie rozumiem. Mogę się mylić i się nie
    obrażam o to, że mi ktoś zarzuca błąd, ale pod warunkiem, że przedstawi
    jakieś racjonalne argumenty.

    > Wyobraź sobie, że jak np. przeczytasz coś w aktach to nie oznacza, że
    > zostało Tobie doręczone (choć złośliwi sędziowie się zdarzają, ale chyba
    > bardziej przeciw pełnomocnikom).

    Bez wątpienia masz rację. Z tym, ze nie piszemy o "czymś", a
    korespondencji do Ciebie, a tu już jest stosowny przepis. Gdyby przepisy
    przewidywały, ze tę korespondencję pozostawia sie w aktach spawy (są
    takie sytuacje), to zapoznanie się z pismem w aktach byłby terminem
    doręczenia - z tym, ze przeważnie samo włączenie w akta uważa się za
    początek biegu terminu.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2021-01-02 17:14:01
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Lecę sprawdzić do lodówki ;-))

    -----

  • 6. Data: 2021-01-02 17:35:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.01.2021 o 17:14, ąćęłńóśźż pisze:

    > Lecę sprawdzić do lodówki ;-))

    Znowu światło zostawiłeś?>
    --
    Robert Tomasik