  • 1. Data: 2004-04-21 19:56:10
    Temat: oskarzyciel posilkowy - jak sie zachowac
    Od: "zwyczajny" <k...@p...onet.pl>

    Witam prosze o porade albowiem jestem elektronikiem nie prawnikiem :)
    Mam sprawe w sadzie grodzkim o dreczenie z kodeksu wykroczen art 51 ust 1
    czy tam paragraf
    znaczy bylem dreczony przez gosci takich co podjezdzali pod moj dom trabili
    itd

    i teraz mam pouczenie takie i jak sie zachowac nie wiem

    pouczenie
    pokrzywdzony moze w terminie 7 dni od otrzymania
    zawiadomienia oswiadczyc ze bedzie dzialac obok oskarzyciela publicznego w
    charaktrerze oskarzyciela poslilkowego
    po uplywie tego terminu uprawnienie to wygasa

    co zrobic ?
    z góry dziekuje

  • 2. Data: 2004-04-21 20:13:21
    Temat: Re: oskarzyciel posilkowy - jak sie zachowac
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    zwyczajny wrote:
    > co zrobic ?

    Jeśli chcesz móc zadawać obwinionym i świadkom pytania, składac wnioski
    dowodowe czy ewentualnie odwoływać się od wyroku to złóż takie oświadczenie

    KG

  • 3. Data: 2004-04-21 21:03:23
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    złóż oświadczenie o przystąpieniu do procesu w charakterze oskarżyciela
    posiłkowego
    w każdym razie jesteś lepiej traktowany
    np. muszą cię zawiadamiać o posiedzniu
    jeśli dojdzie do wydania wyroku na skutek "dogadania" się prokuratora z
    oskarżonymi

  • 4. Data: 2004-04-21 21:29:24
    Od: "zwyczajny" <k...@p...onet.pl>

    A takie oswiadczenie sklada sie w sadzie
    czy poczta ? czy jak

    i dzieki pieknie ludzie za odpowiedzi
    Dziekuje za to

  • 5. Data: 2004-04-22 05:59:55
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    > A takie oswiadczenie sklada sie w sadzie
    > czy poczta ? czy jak
    >
    > i dzieki pieknie ludzie za odpowiedzi
    > Dziekuje za to

    Mozesz wyslac poczta, liczy sie data stempla pocztowego.

    Kania

  • 6. Data: 2004-04-22 07:47:18
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "pablio" <p...@p...wp.pl> napisał:

    >np. muszą cię zawiadamiać o posiedzniu
    A w innym przypadku NIE muszą ?

    >jeśli dojdzie do wydania wyroku na skutek "dogadania" się prokuratora z
    >oskarżonymi
    A niby JAK prokurator "dogaduje się", pomijając stronę pokrzywdzoną ?

    Artur Golański

  • 7. Data: 2004-04-22 09:34:06
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Artur Golanski wrote:
    > A w innym przypadku NIE muszą ?

    niekoniecznie

    > A niby JAK prokurator "dogaduje się", pomijając stronę pokrzywdzoną ?

    Wystarczy brak sprzeciwu pokrzywdzonego (np. nieobecnego, a prawidłowo
    zawiadomionego). Z tym że mowa była o wykroczeniu więc prokuratora nie
    będzie. Zapewne nikogo nie będzie, więc nie zostawiałbym wszytkiego sądowi.

    KG

  • 8. Data: 2004-04-22 10:22:19
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    kam <X#k...@w...pl.#X> napisał:

    >Wystarczy brak sprzeciwu pokrzywdzonego (np. nieobecnego, a prawidłowo
    >zawiadomionego).
    Podeprzesz się zapisem prawa, ze w tym przypadku wystarczy domniemanie
    braku sprzeciwu, a nie potwierdzenie go przed sądem ?

    Artur Golański

  • 9. Data: 2004-04-22 10:33:54
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Artur Golanski wrote:
    > Podeprzesz się zapisem prawa, ze w tym przypadku wystarczy domniemanie
    > braku sprzeciwu, a nie potwierdzenie go przed sądem ?

    W postępowaniu karnym - art.387 kpk o treści obowiązującej od 1.07.2003 r.
    § 2. Sąd może uwzględnić wniosek oskarżonego o wydanie wyroku
    skazującego, gdy okoliczności popełnienia przestępstwa nie budzą
    wątpliwości i cele postępowania zostaną osiągnięte mimo
    nieprzeprowadzenia rozprawy w całości; uwzględnienie takiego wniosku
    jest możliwe jedynie wówczas, gdy nie sprzeciwią się temu prokurator, a
    także pokrzywdzony należycie powiadomiony o terminie rozprawy oraz
    pouczony o możliwości zgłoszenia przez oskarżonego tego wniosku.

    Wcześniej wyglądał on tak:
    § 2. Sąd może przychylić się do wniosku oskarżonego o wydanie wyroku
    skazującego tylko wtedy, gdy okoliczności popełnienia przestępstwa nie
    budzą wątpliwości, prokurator i pokrzywdzony wyrażą na to zgodę, a cele
    postępowania zostaną osiągnięte mimo nieprzeprowadzenia rozprawy w całości.

    Wprowadzona zmiana miała właśnie na celu wyeliminowanie sytuacji, w
    której nie mogło nastąpić uwzględnienie wniosku o dobrowolne poddanie
    się karze, bo nie stawił się pokrzywdzony. Usunięto wymóg zgody i
    obecnie wystarczy go w odpowiedni sposób zawiadomić.

    Natomiast uwzględnienie wniosku o skazanie bez przeprowadzania rozprawy
    jaki może złożyć prokurator po uzgodnieniu z oskarżonym kary (art.335 i
    343 kpk) formalnie nie wymaga w ogóle zgody czy pytania o zdanie
    pokrzywdzonego. Warunki które muszą być spełnione określa art.335§1 kpk
    i nie ma tam o tym mowy.

    Jeśli chodzi o wykroczenia - warunki w których można uwzględnić wniosek
    o skazanie bez przeprowadzania rozprawy określa art.64§2 kpw:
    "Sąd może uwzględnić wniosek, o którym mowa w § 1, jeżeli nie zgłosił
    wobec niego sprzeciwu oskarżyciel publiczny, a także oskarżyciel
    posiłkowy, gdy występuje w sprawie i jedynie wtedy, gdy okoliczności
    popełnienia czynu oraz wyjaśnienia obwinionego w świetle ujawnionego
    materiału dowodowego nie budzą wątpliwości."
    Nie ma więc w ogóle pytania o zgodę pokrzywdzonego, który nie wystepuje
    w roli oskarżyciela posiłkowego.

    KG

  • 10. Data: 2004-04-22 11:27:06
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    kam <X#k...@w...pl.#X> napisał:

    >Usunięto wymóg zgody i obecnie wystarczy go w odpowiedni sposób zawiadomić.
    Dzięki.

    Artur Golański