  • 81. Data: 2006-05-04 11:30:47
    Temat: Re: oprogramowanie typu
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Piotr Kubiak <p...@m...liamg> writes:

    [...]

    > A co do licencji, to wkrótce nie będzie już egzemplarzy programów,
    > tylko dostęp abonamentowy przez Internet i ,,problem'' zniknie.

    Tak, tyle że w przypadku abonamentu usługodawca również będzie mógł
    określić warunki korzystania z programu.

  • 82. Data: 2006-05-04 11:36:54
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Piotr Dembiński napisaB(a):
    > Piotr Kubiak <p...@m...liamg> writes:
    >
    > [...]
    >
    > Tak, tyle że w przypadku abonamentu usługodawca również będzie mógł
    > określić warunki korzystania z programu.

    No właśnie o to mi chodziło. Problemem dla usługodawcy jest piractwo,
    które jest możliwe m.in. dzięki łatwemu kopiowaniu nośnika. Jak
    ograniczysz dostęp do nośnika, to ,,problem'' znika. Niestety producenci
    to rozumieją i zaczynają się takim rozwiązaniom przyglądać.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 83. Data: 2006-05-04 12:28:55
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał w wiadomości
> [...]
    > ograniczysz dostęp do nośnika, to ,,problem'' znika. Niestety producenci
    > to rozumieją i zaczynają się takim rozwiązaniom przyglądać.

    Jak dotychczas nie ma udanych implementacji. Nie ma programów które
    skutecznie rozwiązaly problem ich kopiowania przez wprowadzenie abonamentu.
    To znaczy, ja nie wiem o ich istnieniu, ale może gdzieś są?
    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 84. Data: 2006-05-04 13:06:59
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Jan Werbiński napisał(a):

    > Jak dotychczas nie ma udanych implementacji. Nie ma programów które
    > skutecznie rozwiązaly problem ich kopiowania przez wprowadzenie
    > abonamentu.

    Zależy co rozumiesz pod pojęciem ,,udana'' i ,,skutecznie''. Bo
    uniemożliwić kopiowania w 100% przypadków się fizycznie nie da. Ale na
    pewno da się zejść poniżej błędu statystycznego.

    To znaczy, ja nie wiem o ich istnieniu, ale może gdzieś są?

    Są, na pewno są. Pewnie nie wiemy o nich bo nie ma na nie popytu i przez
    to są mało popularne.

  • 85. Data: 2006-05-04 16:30:47
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > z napisem "kocham microsoft" z obowiązkową instalacją kamery i wyrywkową
    > kontrolą przez mikrosyfa przestrzegania warunków takiej "licencji").

    Gorzej, ze jak zgubisz czapke, to musisz drugi egzemplarz
    systemu kupic :D

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 86. Data: 2006-05-10 13:14:48
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <e37fop$419$2@news2.ipartners.pl>,
    Piotr Kubiak <p...@m...liamg> wrote:

    > Bo nie można przenieść więcej praw niż się samemu ma. Licencja wiąże
    > licencjodawcę i licencjobiorcę, i tylko oryginalny licencjobiorca może
    > ew. scedować swoje prawa. A nie zawsze będzie nim właściciel płytki.

    Ale właściciel płytki wcale nie musi być licencjobiorcą. Przykład:
    kupiłem w sklepie _pudełko_ z napisem "MS Office". Co zabrania mi
    odsprzedać je natychmiast sąsiadowi?

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 87. Data: 2006-05-10 13:39:51
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:jareks-028AB1.15144810052006@gigaeth-gw.news.tp
    i.pl...

    > Ale właściciel płytki wcale nie musi być licencjobiorcą. Przykład:
    > kupiłem w sklepie _pudełko_ z napisem "MS Office". Co zabrania mi
    > odsprzedać je natychmiast sąsiadowi?

    Nic.
    Pamiętaj, że w opisanym wyżej przypadku pytałem o kupno NOŚNIKA, a nie
    PROGRAMU.
    Sprecyzuj, czy kupiłeś nośnik przeznaczony np dla prawowitego użytkownika na
    wymianę, prawo do używania programu (w mowie potocznej "program") czy sam
    program "właściwy", wraz z pełnymi prawami do udzielania licencji.

    3,14 x oko ceny:
    0,50 zł płyta samodzielnie nagrana,
    10 zł płyta na giełdzie,
    120 zł płyta oryginalna z hologramem,
    500-1500 zł office z licencją dla użytkownika,
    program z pełnymi prawami >100000000 zł

  • 88. Data: 2006-05-10 15:33:59
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Jarek Spirydowicz napisał(a):

    > Ale właściciel płytki wcale nie musi być licencjobiorcą. Przykład:
    > kupiłem w sklepie _pudełko_ z napisem "MS Office". Co zabrania mi
    > odsprzedać je natychmiast sąsiadowi?

    Ale tu chodziło o to, czy sąsiad będzie mógł legalnie z tego programu
    korzystać.

  • 89. Data: 2006-05-10 17:08:06
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Piotr Kubiak <p...@m...liamg> writes:

    > Ale tu chodziło o to, czy sąsiad będzie mógł legalnie z tego
    > programu korzystać.

    Tak, jeśli sąsiad posiada odpowiednią licencję. Co w tym trudnego?

  • 90. Data: 2006-05-10 17:13:33
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    p...@g...pl (Piotr Dembiński) writes:

    [...]

    > Tak, jeśli sąsiad posiada odpowiednią licencję. Co w tym trudnego?

    Tzn. chodziło mi o sytuację, w której sąsiad również zakupił MS
    Office w pudełku, ale zgubił nośnik. W tej sytuacji IMO ma licencję,
    w związku z czym może sobie pożyczyć nośnik z programem, skopiować
    go i używać. Wszystko rozbija się o to, czy ktoś, kto używa
    oprogramowania, wykupił licencję.

    W ogóle wiązanie egzemplarza z czymkolwiek jest IMO bzdurą.
    Najważniejsza w końcu jest licencja, która zezwala na korzystanie
    z programu w jakimś tam określonym zakresie. Rozwiązanie
    z egzemplarzami jest chyba najbardziej prymitywnym rozwiązaniem,
    jakie w ogóle istnieje, wymyślonym chyba tylko dla osób niepiśmiennych.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl