  • 1. Data: 2003-09-09 08:04:34
    Temat: opłata za windę
    Od: "kinka" <k...@t...pl>

    Witam
    Chciałabym się dowiedzieć, czy wspólnota mieszkaniowa może obciążyć lokatora
    z parteru pełną opłatą za użytkowanie windy w bloku 4-piętrowym czy też
    opłata ta ma wynosić jakąś część?
    Pytanie płynie stąd, że ja mieszkając na I piętrze w bloku spółdzielczym
    płacę w czynszu 50% tej opłaty, zaś brat w bloku wspólnoty ma zacząć płacić
    100% (niebagatelne 59 zł miesięcznie).
    Jeżeli można prosić - chciałabym znać jakieś akty prawne/orzecznictwo, które
    mogą regulować tę kwestię.
    Dziękuję.

  • 2. Data: 2003-09-09 18:16:51
    Temat: Re: opłata za windę
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Wspólnota rządzi się wspólnym prawem. A zatem każdy sposób jest dobry. Z
    tego co wiem, to żaden przepis tego nie normuje.

  • 3. Data: 2003-09-10 08:29:38
    Od: "RS" <r...@i...net.pl>

    W SUMIE DUZA TA OPLATA... U MNIE MIESZKANIA W BUDYNKACH Z WINDA TO PO PROSTU
    CZYNSZ WIEKSZY O 0,2 ZL ZA M2.. CZYLI JA PLACE ZA WINDE 11,6 ZL (JESZCZE BEZ
    FUNDUSZU REMONTOWEGO).

    OGOLNIE UWAZAM ZE ROZNICOWANIE OPLAT ZA WINDE ZE WZGLEDU NA KONDYGNACJE
    BYLOBY IDIOTYCZNE. TO ZE KTOS MIESZKA NIZEJ ALE W BLOKY WYZSZYM DAJE MU
    TANSZE MIESZKANIE I MNIEJSZE KOSZTY EKSPOATACJYNE W OGOLE, TYLKO DZIEKI TEMU
    ZE KTOS MIESZKA WYZEJ ON MA TANIEJ, WIEC DLACZEGO TEN MIESZKAJACY WYZEJ NIE
    MA TRACIC I PLACIC WIECEJ ZA WINDE...
    JAK NAJBARDZIEJ WSZYSCY POWINNI PLACIC JEDNAKOWO !!!!!!
    JESLI BYLBY JAKIEKOLKWIEJ PODSTAWY PRAWNE TO MYSLE ZE POWINNY BYC WLASNIE
    TAKIE

  • 4. Data: 2003-09-10 14:27:38
    Od: "stavi" <s...@p...onet.pl>

    nie krzycz :)

    a ja uważam, że powinien płacić mniej za windę ten niżej,
    na początku płaci wiecej za mieszkanie, ale potem ma niższe koszty
    użytkowania.

    pozdr.,
    stavi

  • 5. Data: 2003-09-10 16:23:44
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-09-10 16:27, stavi napisał(a):

    >a ja uważam, że powinien płacić mniej za windę ten niżej,
    >na początku płaci wiecej za mieszkanie, ale potem ma niższe koszty
    >użytkowania.

    Może zrobić windę płatną? Wrzuć monetę, np. 2zł jedno piętro. Można
    oczywiście dodać np. jakieś abonamenty lub bilety miesięczne. I
    okazałoby się, że nikt by z windy nie korzystał i tak na prawdę wcale
    nie była potrzebna :)
    - Szwejk

    --
    www.wielkawojna.prv.pl 1914-1918

    "Like a madman laughing at the rain"

  • 6. Data: 2003-09-10 16:47:53
    Od: "kinka" <k...@t...pl>

    Czytam odpowiedzi ale nadal mam mieszane uczucia...
    Ok, płacić trzeba tylko dlaczego tak dużo? Wspólnota nalicza tę opłatę od
    mieszkania, nie patrząc w ogóle ilu jest domowników (są to dość duże
    mieszkania, duża część po 100 m.kw. i więcej). I tak - niezależnie czy w
    lokalu mieszka jedna osoba, czy też jest ich pięć - każdy ma płacić
    wspomniane 59 zł miesięcznie od lokalu.
    Czy można na zebraniu wspólnoty zaproponować aby opłata ta była liczona od
    np. ilości domowników (tak jest u mnie w spółdzielni) lub od powierzchni
    mieszkania?
    A tak poza tym, bo nie mam w tym zupełnie doświadczenia - czy na zebraniu
    wspólnoty można jakoś protestować w przypadku procedowania uchwał, co do
    których mam częściowe zastrzeżenia? Jak najlepiej się jest przygotować, żeby
    nie stwarzać zbyt dużego chaosu, za to osiągnąć pozytywny efekt?

  • 7. Data: 2003-09-10 18:03:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Czy można na zebraniu wspólnoty zaproponować aby opłata ta była liczona od
    | np. ilości domowników (tak jest u mnie w spółdzielni) lub od powierzchni
    | mieszkania?

    Właśnie tak się to powinno rozwiązać. Bo tylko wspólnota to może zmienić. A
    swoją drogą, to skąd oni wzięli te koszty utrzymania windy? Musi być mało
    mieszkań na klatce.

  • 8. Data: 2003-09-11 06:26:17
    Od: "kinka" <k...@t...pl>

    >A swoją drogą, to skąd oni wzięli te koszty utrzymania windy? Musi być mało
    > mieszkań na klatce.

    Ano stąd, że w bloku dość dużym domu z wewnętrznym podwórkiem (4-piętrowy, z
    tym, że każdy z pięciu poziomów ma ponad 3 m wysokości) są raptem tylko dwie
    klatki z windą (22 lokale) a reszta - około 100 lokali nie ma dostępu do
    nich...
    Koszty utrzymania znaczne a tych do obciążenia niewielu :(

  • 9. Data: 2003-09-11 06:53:00
    Od: "RS" <r...@i...net.pl>

    > a ja uważam, że powinien płacić mniej za windę ten niżej,
    > na początku płaci wiecej za mieszkanie, ale potem ma niższe koszty
    > użytkowania.

    No przeciez to bez sensu.. mieszkania na wyzszych pietrach bylby duzo duzo
    tansze gdyby nie to ze jest winda, jesli da sie wyciagnac wiecej za te
    mieszkania a wyzszych kondygnacjach automatycznie staja sie tansze te na
    nizszych. Niech wiec teraz nie wypinaja sie swoim egoizmem i partycypuja w
    kosztach na ktore juz w momencie zakupu mieszkania sie zgodzili...
    Dzieki temu w wielu miastach najwiekszy popyt jest nawet na mieszkania na
    ostatnich kondygnacjach !!!!
    Rowniez im wiecej mieszkan tym taniej wychodzi czynsz na 1 mieszkanie.. a
    zdecydowanie taniej (do pewnej granicy oczywiscie) jest budowac wiekszy
    bdynek w gore niz na bok... Wiec niech Ci z parteru i I pietra rowniez o tym
    pamietaja
    (choc moze rzeczywiscie ten parter jest pokrzywdzony.. ma najbardziej
    przekichana.. ale tez z reguly placa napoczatku za miszkanie duzo mniej...

  • 10. Data: 2003-09-11 08:32:17
    Od: "RS" <r...@i...net.pl>

    U MNIE SA 4 PIETRA + PARTER + PIWNICA .. DO KAZDEJ Z WIND (JEST ICH 4) JEST
    15 MIESZKAN KAZDY PLACI 0,20ZL X METRAZ