  • 1. Data: 2003-09-09 08:11:06
    Temat: gaz na psy, kiedy można?
    Od: "dfg" <k...@t...pl>

    No właśnie kiedy można użyć gazu na psy? Czy dopiero wtedy gdy pies
    już zaatakuje, czy jak biegnie w Twoją stronę, szczeka, nie ma kagańca
    i smyczy, właściciel go woła ale pies nie reaguje...

  • 2. Data: 2003-09-09 08:42:23
    Temat: Re: gaz na psy, kiedy można?
    Od: p1w <p...@w...pl>

    dfg wrote:

    >No właśnie kiedy można użyć gazu na psy? Czy dopiero wtedy gdy pies
    >już zaatakuje, czy jak biegnie w Twoją stronę, szczeka, nie ma kagańca
    >i smyczy, właściciel go woła ale pies nie reaguje...

    Zawsze, gdy uważasz że jesteś zagrożony.

  • 3. Data: 2003-09-09 12:28:39
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    Użytkownik "p1w" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Zawsze, gdy uważasz że jesteś zagrożony.
    Z jedną uwagą - o ile jesteś osobą normalnie postrzegającą zagrożenia ;)

    burenezo

  • 4. Data: 2003-09-09 14:12:21
    Od: "Piotr [Trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "dfg" <k...@t...pl> napisał
    > No właśnie kiedy można użyć gazu na psy? Czy dopiero wtedy gdy pies
    > już zaatakuje, czy jak biegnie w Twoją stronę, szczeka, nie ma kagańca
    > i smyczy, właściciel go woła ale pies nie reaguje...

    Wtedy gdy zachodzi stan wyższej konieczności, czyli dobro wyższe (Twoje
    zdrowie) jest bezpośrednio zagrożnone, a nie można zagrożenia uchylić
    inaczej, niż poświęcjąc dobro niższe (pies).
    Opisany stan nie musi być rzeczywisty, możesz błędnie w strachu postrzegać
    rzeczywistość, lecz Twój błąd musi być usprawiedliwiony okolicznościami (np.
    okoliczności, które podałeś).

    A jak wygląda sprawa używania gazu pieprzowego, na który nie trzeba mieć
    pozwolenia, w stosunku do ludzi ?
    Chodzi mi o gaz w założeniu producenta przeciwko psom, na opakowaniu jest
    napisane: "nie używać przeciw ludziom".
    Czy można go wykorzystać w obronie koniecznej?

  • 5. Data: 2003-09-09 17:09:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    | rzeczywistość, lecz Twój błąd musi być usprawiedliwiony okolicznościami

    W sumie gaz przeciwko psom nie powinien im szkodzić z definicji, tylko je
    odstraszać. A więc można go użyć zawsze, a nie tylko w stanie wyższej
    konieczności - moim zdaniem.

> [...]
    | napisane: "nie używać przeciw ludziom".
    | Czy można go wykorzystać w obronie koniecznej?

    W obronie koniecznej możesz użyć wszystkiego, co tylko okaże się przydatne i
    nie uczyni tej obrony nadmierną. A więc nie należy na przykład takiego gazu
    używać do odstraszania małych dzieci.

  • 6. Data: 2003-09-10 06:27:42
    Od: "Tom" <...@f...pl>

> [...]
    >
    > W obronie koniecznej możesz użyć wszystkiego, co tylko okaże się przydatne
    > nie uczyni tej obrony nadmierną. A więc nie należy na przykład takiego
    a tak na marginesie, czy gaz pieprzowy jest skuteczny jeżeli zastosujemy go
    na człowieku? Ktoś próbował?

    burenezo

  • 7. Data: 2003-09-10 08:11:06
    Od: "Coach" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tom" <...@f...pl> napisał w wiadomości

    > a tak na marginesie, czy gaz pieprzowy jest skuteczny jeżeli
    zastosujemy go
    > na człowieku? Ktoś próbował?

    Jest skuteczny. Nie próbuj.

    c.

  • 8. Data: 2003-09-10 17:48:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Nawet tani dezodorant jest skuteczny, jak psikniesz nim w oczy. Gaz
    pieprzowy bardziej. Z tym, że na ludzi jeszcze lepiej działa CS lub CN.

  • 9. Data: 2003-09-11 09:59:28
    Od: "Piotr [Trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał
    > W sumie gaz przeciwko psom nie powinien im szkodzić z definicji, tylko je
    > odstraszać. A więc można go użyć zawsze, a nie tylko w stanie wyższej
    > konieczności - moim zdaniem.

    Być może masz rację. Ale nie wiem, czy powodowanie u zwierzecia
    krótkotrwałego zakłócenia czynności fizjologicznych (mocne łzawienie i
    niemożność
    widzenia), kiedy dojdzie do użycia gazu z bliskiej odległości nie "szkodzi"
    mu wcale.
    Jednakże myślę, że "szkodliwość" jest tak znikoma, iż nawet moja
    nogawka od spodni jest dobrem wyższego rzędu niż dobro psa
    w takim przypadku. Przecież dobrem, które poświęcam nie jest
    życie psa, a jedynie pewnego rodzaju "komfort życia zwierzęcia".

    A gaz pieprzowy przeznaczony na ludzi, też im "nie szkodzi" w długim okresie
    czasowym, a można używać go tylko w "obronie koniecznej", z wyjątkiem służb,
    gdzie w ustawach umocowano odrębne, niezależne prawa do jego użycia.

    > W obronie koniecznej możesz użyć wszystkiego, co tylko okaże się
    przydatnei
    > nie uczyni tej obrony nadmierną. A więc nie należy na przykład takiego
    >gazu używać do odstraszania małych dzieci.

    Tak. To po jakiego grzyba producent nspisał "nie używać przeciw ludziom" ?
    Skoro nawet gdyby nie napisał, to ja tylko w stanie obrony koniecznej
    mógłbym go użyć.
    A on napisał, a ja dalej mogę go użyć w stanie ok. Jedyna różnica, którą
    dostrzegam
    to, że gazu z takim napisem nie można używać poza stanem ok, np. przez
    służby ochrony, które
    mają odrębne prawo do przymusu bezpośredniego.

  • 10. Data: 2003-09-11 21:15:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    | służby ochrony, które
    | mają odrębne prawo do przymusu bezpośredniego.

    Podejrzewam, że on napisał, by nie używać przeciwko ludziom dla tego, że nie
    chciało mu się ponosić kosztów badania skutków użycia. podobnie jak na
    gryzakach dla niemowląt jest naklejka "nieodpowiednie dla dzieci w wieku 0-3
    lata).