  • 1. Data: 2004-02-18 18:38:57
    Temat: odszkodowanie z AC
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Dzisiaj po prawie miesiącu od dnia kolizji otrzymałem z Warty odszkodowanie
    z AC. Moim zdaniem jest ono za małe z uwagi na zaniżoną wycenę wartości
    pojazdu (w październiku 2003 agent wycenił na 27.000zł, a teraz rzeczoznawca
    na 21.700zł). Chcę spróbować odwołać się do Sądu-może to coś pomoże.
    Chciałbym tym samym zasięgnąć Waszej opinii oraz poradzić się jak to zrobić,
    czy jest jakaś strona www zawierająca jakieś wzory pism niezbędnych w moim
    przypadku. Jak i gdzie napisać?
    Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2004-02-18 19:24:30
    Temat: Re: odszkodowanie z AC
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Jarek wrote:

> [...]
    > pojazdu (w październiku 2003 agent wycenił na 27.000zł, a teraz rzeczoznawca
    > na 21.700zł). Chcę spróbować odwołać się do Sądu-może to coś pomoże.

    Może nie tak szybko, to zawsze zdążysz. Proponuję wizytę u rzecznika
    ubezpieczonych, w Federacji Konsumentów, u powiatowego rzecznika
    konsumentów itp. instytucji.

    KG

  • 3. Data: 2004-02-18 22:27:52
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik "Jarek" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    03.jasien.net...
> [...]
    zrobić,
    > czy jest jakaś strona www zawierająca jakieś wzory pism niezbędnych w moim

    przeszedl sylwester, twoj pojazd nagle zyskal 1 rok starosci ;-( a wycenia
    sie go w latach. Poza tym, mogl byc w gorszym stanie niz srednia na rynku (a
    tak za pewne bedzie argumentowal ubezpieczyciel) i zostal troszke
    nadubezpieczony, powiedzmy jakies 10%

    Czyli winien byc ubezpieczony nie na 27'000 tylko na 24,300pln
    trzasnal mu rok do przodu i stracil kolejne 10%

    Tak bym argumentowal w sadzie ze strony ubezpieczyciela. Oczywiscie pytanie,
    na ile agent (czyli w zasadzie Zakład Ubezpieczen) odpowiadaja za szkode
    wyrzadzona przez ewentualne lekkie przeszacowanie sumy ubezpieczenia przy
    zawieraniu umowa jest kwestia odrebna. Jednakze ciezko bedzie zbic w sadzie
    argumentacje przedstawiona powyzej, w szczegolnosci, ze kwota do uzyskania
    jest niewielka. Mimo to, warto napastowac i straszyc sadem Warte!

    pozdrawiam
    Wirtualna

  • 4. Data: 2004-02-19 09:04:56
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > argumentacje przedstawiona powyzej, w szczegolnosci, ze kwota do uzyskania
    > jest niewielka. Mimo to, warto napastowac i straszyc sadem Warte!

    no próbowałbym poleciec art. 824.

    § 2. Jeżeli po zawarciu umowy wartość ubezpieczonego mienia uległa
    zmniejszeniu, ubezpieczający może żądać odpowiedniego zmniejszenia sumy
    ubezpieczenia. Zmniejszenia sumy ubezpieczenia może także z tej samej przyczyny
    dokonać jednostronnie zakład ubezpieczeń, zawiadamiając o tym jednocześnie
    ubezpieczającego.
    § 3. Zmniejszenie sumy ubezpieczenia pociąga za sobą odpowiednie zmniejszenie
    składki począwszy od dnia pierwszego tego miesiąca, w którym ubezpieczający
    zażądał zmniejszenia sumy ubezpieczenia lub w którym zakład ubezpieczeń
    zawiadomił ubezpieczającego o jednostronnym zmniejszeniu tej sumy.

    Wiem, że szanse są małe ale jednak.

    Paweł

  • 5. Data: 2004-02-19 09:07:43
    Od: w...@p...onet.pl

    > Może nie tak szybko, to zawsze zdążysz. Proponuję wizytę u rzecznika
    > ubezpieczonych, w Federacji Konsumentów, u powiatowego rzecznika
    > konsumentów itp. instytucji.

    moze trochę za dużo tych wizyt ?
    Paweł

  • 6. Data: 2004-02-19 10:28:12
    Od: "Miranda" <g...@o...pl>

    Witam
    Ja przede wszystkim oddałabym na Twoim miejscu samochód do warsztatu i
    próbowała sie rozliczyć bezgotówkowo. Płacisz wtedy tylko 10% wartości naprawy,
    a jak ubezpieczlnia wypłaci mniej odszkodowania niż koszt naprawy, to wtedy z
    ubezpieczalnią walczy serwis samochodowy, a nie Ty :)

    Pozdrawiam :)

  • 7. Data: 2004-02-19 11:40:17
    Od: "Miranda" <g...@o...pl>

    > Płacisz wtedy tylko 10% wartości naprawy,

    Przepraszam, pomyliłam się płacisz o ile dobrze pamietam od 10 do 30%
    amortyzacji.

    pozdr

  • 8. Data: 2004-02-19 11:55:49
    Od: w...@p...onet.pl

    > Przepraszam, pomyliłam się płacisz o ile dobrze pamietam od 10 do 30%
    > amortyzacji.

    Pomyliłaś sie bo to w ogóle mnie nie dotyczy. A 10 czy 50 % mojego udziału to
    jest w oóle inna bajka.

    Paweł

  • 9. Data: 2004-02-19 14:10:17
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    w...@p...onet.pl wrote:

    > moze trochę za dużo tych wizyt ?

    to wszystko?

    KG

  • 10. Data: 2004-02-19 15:16:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jarek" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    03.jasien.net...

    Do ubezpieczenia samochód wycenia się wg takiej tabelki bodaj wydawanej
    przez EUROTAX. Tabelka ta uwzględnia wiek pojazdu oraz przebieg. Nie
    uwzględnia wyposażenia. Z konieczności stanowi jakieś tam uśrednienie.
    Generalnie przyjmuje się, że samochód w roku traci około 17% swojej
    wartości, przy założeniu, że przejeżdża około 20.000 km. Od Października
    mamy niemal pół roku, więc różnica powinna wynosić góra 2.000 zł. W Twoim
    wypadku jest to zbyt wiele. Albo zrobiłeś jakiś potworny przebieg (załóżmy
    pasowało by to do przebiegu około 80.000 zł za ten okres) albo faktycznie
    jak piszą poprzednicy przeszacowano wartość pojazdu.