    From: "wirtualna" <w...@w...pl.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odszkodowanie z AC
    Date: Wed, 18 Feb 2004 23:27:52 +0100

    Użytkownik "Jarek" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:2DA8AA784D386E48A4090BA3B1647E10BF5AB5@jplwant0
    03.jasien.net...
    > Dzisiaj po prawie miesiącu od dnia kolizji otrzymałem z Warty
    odszkodowanie
    > z AC. Moim zdaniem jest ono za małe z uwagi na zaniżoną wycenę wartości
    > pojazdu (w październiku 2003 agent wycenił na 27.000zł, a teraz
    rzeczoznawca
    > na 21.700zł). Chcę spróbować odwołać się do Sądu-może to coś pomoże.
    > Chciałbym tym samym zasięgnąć Waszej opinii oraz poradzić się jak to
    zrobić,
    > czy jest jakaś strona www zawierająca jakieś wzory pism niezbędnych w moim
    > przypadku. Jak i gdzie napisać?
> [...]

    przeszedl sylwester, twoj pojazd nagle zyskal 1 rok starosci ;-( a wycenia
    sie go w latach. Poza tym, mogl byc w gorszym stanie niz srednia na rynku (a
    tak za pewne bedzie argumentowal ubezpieczyciel) i zostal troszke
    nadubezpieczony, powiedzmy jakies 10%

    Czyli winien byc ubezpieczony nie na 27'000 tylko na 24,300pln
    trzasnal mu rok do przodu i stracil kolejne 10%

    Tak bym argumentowal w sadzie ze strony ubezpieczyciela. Oczywiscie pytanie,
    na ile agent (czyli w zasadzie Zakład Ubezpieczen) odpowiadaja za szkode
    wyrzadzona przez ewentualne lekkie przeszacowanie sumy ubezpieczenia przy
    zawieraniu umowa jest kwestia odrebna. Jednakze ciezko bedzie zbic w sadzie
    argumentacje przedstawiona powyzej, w szczegolnosci, ze kwota do uzyskania
    jest niewielka. Mimo to, warto napastowac i straszyc sadem Warte!

    pozdrawiam
    Wirtualna