  • 31. Data: 2012-01-21 14:26:05
    Temat: Re: odrzucenie spadki - notariusz odmawia wykonania czynnosci
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/21/2012 4:12 AM, Johnson wrote:
    > Po upływie 6 miesięcy od otwarcia spadku prawo składania oświadczeń wygasa,

    po uplywie 6 miesiecy od dowiedzenia sie o powolaniu do spadku
    to sie ma nijak do daty smierci.

  • 32. Data: 2012-01-21 14:26:37
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-01-21 15:20, Andrzej Lawa pisze:

    > Art. 138 KW

    To tradycyjnie. A świstak siedzi i zawija je w te sreberka

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 33. Data: 2012-01-21 14:27:23
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-01-21 15:23, witek pisze:

    > bo notariusz nie jest sadem spadku.

    A co ma sąd spadku to notariusza? Bo nijak nie rozumiem.

  • 34. Data: 2012-01-21 14:29:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-01-21 15:22, witek pisze:

    > I co nie zalatwi sprawy u notariusza, bo minelo 6 miesiecy od daty zgonu?

    Przecież autor wątku wskazał pod jakim warunkiem notariusz chce przyjąć
    jego oświadczenie. Trzeba udowodnić że jest się w terminie.

  • 35. Data: 2012-01-21 14:30:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-01-21 15:26, witek pisze:

    > po uplywie 6 miesiecy od dowiedzenia sie o powolaniu do spadku
    > to sie ma nijak do daty smierci.

    Kolejny analfabeta.

    W związku z tym skojarzyło mi się pewne powiedzenie pewnego polityka,
    bardzo adekwatne. To o małym piesku ... :)

  • 36. Data: 2012-01-21 14:31:44
    Od: Johnson <j...@n...pl>

  • 37. Data: 2012-01-21 14:32:21
    Od: leon <l...@h...pl>

    Dnia 20-01-2012 o 17:14:16 chochlik_drukarski <c...@w...pl>
    napisał(a):

> [...]
    >
    > By? sobie kto? kto umar? o czym dowiedzia?em sie d?ugo po tym fakcie.
    > Kto?
    > mi to
    > po prostu przekaza? ustnie. Potem dotar? do mnie akt zgonu. Chce odrzuciae
    > spadek.
    > Przeczyta?em ju? z 200 poradników krok po kroku i sprawa jest banalna:
    > krótkie o?wiadczenie
    > "odrzucam spadek....", do notariusza i sprawa za?atwiona. A ja ide i
    > oczywi?cie jest problem
    > bo nie potrafie udowodniae kiedy sie dowiedzialem.
    >
    > Czy naprawde musze to u notariusza udowadniaae ?

    W jaki sposb dotarlo? Jezeli poleconym to jest data nadania i odebrania.

    leon

    --
    Anihilacja pary smoków o przeciwnych amokach w polu ogólnego bezhołowia -
    Lem

  • 38. Data: 2012-01-21 15:18:45
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    leon wrote:

    > W jaki sposb dotarlo? Jezeli poleconym to jest data nadania i
    > odebrania.

    Co dotarło ? Akt zgonu przyniósł policjant.

  • 39. Data: 2012-01-21 19:24:59
    Od: Tomaszek <t...@f...onet.pl>

    W dniu 2012-01-21 15:22, witek pisze:
    > to notariusz jest dupa.
    > bo wyobraz sobie, ze ten spadek odrzucony przez ciebie ktos dziedziczy.
    > najwczesniej ten ktos mogl sie dowiedziec ze dziedziczy z chwila kiedy
    > dowiedzial sie o odrzuceniu spadku przez ciebie.

    Logiczne. Notariusz zapytał się, czy mam dzieci;) Ponieważ nie mam, tak
    też powiedziałem. Temat się zamknął.

    > i od tego momenut liczy mu sie 6 miesiecy, co ma sie nijak do daty zgonu.
    > I co nie zalatwi sprawy u notariusza, bo minelo 6 miesiecy od daty zgonu?

    Ano nie wiem. Czyli co? Notariusz złamał prawo?

  • 40. Data: 2012-01-21 19:31:10
    Od: Tomaszek <t...@f...onet.pl>

    W dniu 2012-01-21 13:44, Andrzej Lawa pisze:
    > Chwila, ale te 6 miesięcy to nie od otwarcia spadku (zgonu) tylko od
    > kiedy spadkobierca dowiedział się.

    Zadałem pytanie notariuszowi przy odrzucaniu spadku: co by było gdybym
    dowiedział się o śmierci ojca po upływie 6 miesięcy?
    Odpowiedź: Przyjąłby pan automatycznie spadek z dobrodziejstwem inwentarza.
    Wg.tego notariusza bieg rozpoczyna się od momentu śmierci, nieistotne
    jest kiedy się o tym dowiedziałem.

    I bądź tu mądry człowieku:-/