  • 1. Data: 2012-01-20 15:13:53
    Temat: Wynajem + brak meldunku + sasiad grozacy policja
    Od: "Q" <n...@s...org>

    Jesli osoba posiada umowe najmu,
    ale nie jest zameldowana w danym lokalu,
    to czy "donos na policje" o braku meldunku
    moze skutkowac eksmisja?

    Dokladniej:
    Znajomy wynajmuje mieszkanie i po paru dniach
    odwiedzil go sasiad z pietra nizej, ktoremu
    przeszkadza halas dobiegajacy z mieszkania znajomego -
    - nie chodzi o zadne imprezy (bo imprez nie urzadza)
    tylko o "glosne chodzenie" po nieco starym, trzeszczacym parkiecie...

    Znajomy chodzi po mieszkaniu cicho, w miekkich kapciach
    i naprawde z jego punktu widzenia jest cicho.
    Sasiad z dolu natomiast czepia sie, ze jest glosno
    i zagrozil policja (i ze policja zrobi mu eksmisje),
    ale nie z powodu halasu, tylko z powodu braku zameldowania.
    Sasiad jest w radzie wspolnoty mieszkaniowej (chyba jest przewodniczacym)
    i zobaczyl w papierach, ze znajomy nie jest zamledowany.

    Jakie jest najlepsze wyjscie z takiej sytuacji (poza zmiana mieszkania)?

  • 2. Data: 2012-01-20 15:17:09
    Temat: Re: Wynajem + brak meldunku + sasiad grozacy policja
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-20 16:13, Q pisze:
    > Jesli osoba posiada umowe najmu,
    > ale nie jest zameldowana w danym lokalu,
    > to czy "donos na policje" o braku meldunku
    > moze skutkowac eksmisja?

    Nie.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2012-01-20 15:22:36
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Nie.

    Ok a czy moze to skutkowac kara (500zl ?) za brak zameldowania?
    (przebywa w mieszkaniu dluzej niz 3 dni,
    ale pewnie i tak nikt by jemu tego nie udowodnil :)

  • 4. Data: 2012-01-20 15:54:15
    Od: "Mini Moda" <m...@N...fm>

    Użytkownik "Q" <n...@s...org> napisał w wiadomości

    > Ok a czy moze to skutkowac kara (500zl ?) za brak zameldowania?
    > (przebywa w mieszkaniu dluzej niz 3 dni,
    > ale pewnie i tak nikt by jemu tego nie udowodnil :)

    Z tego co pamiętam, to kara wynosi 200zł od każdej dorosłej osoby, ale to
    raczej nie policja tą karę nakłada :D.
    Ewentualnie urząd, ale to też może, a nie na 100%.
    Jeżeli chce iść z sąsiadem na "udry", to niech mu powie, że jeżeli uważa, że
    generuje hałas przewyższający normy, to niech zawezwie sanepid, a ten dokona
    pomiaru.
    Eksmitować to może komornik, po spełnieniu przez najemcę dłuższej listy
    wykroczeń i po przebyciu oficjalnej drogi.

    Pozdrawiam

    Magda

  • 5. Data: 2012-01-20 16:16:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-20 16:54, Mini Moda pisze:

> [...]
    > Eksmitować to może komornik, po spełnieniu przez najemcę dłuższej listy
    > wykroczeń i po przebyciu oficjalnej drogi.

    Czy przypadkiem karalność braku meldunku nie została zniesiona 1.1.2012?

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2012-01-20 16:37:57
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Czy przypadkiem karalność braku meldunku nie została zniesiona 1.1.2012?

    "Gdy przebywa się w danej miejscowości pod tym samym adresem dłużej niż trzy
    dni należy się zameldować przed upływem czwartej doby od chwili przybycia.
    [...] Ustawa, która wchodzi w życie 1 stycznia 2012 roku wydłuża ten okres
    do 30 dni. Znosi również rozróżnienie pobytu czasowego do i powyżej 3
    miesięcy. Przepisy tej ustawy dotyczące zameldowania obowiązują do 1
    stycznia 2014 roku.
    [...]
    W rezultacie nowelizacji ustawy 24 września 2010 obowiązek meldunkowy
    zostanie zniesiony od 1 stycznia 2014 roku, co ma dać urzędom czas na
    zbudowanie alternatywnych form ewidencji."

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Adres_zameldowania

    Ok, czyli deadline na zamledowanie wynosi juz 30 dni
    a brak obowiazku bedzie dopiero od 2014 roku.

    Jakby co kara wynosi 200zl na glowe?
    Na roznych forach pisza, ze jednak 500zl na glowe.
    (na glowe, tzn.: wszyscy najemcy + wlasciciel)

  • 7. Data: 2012-01-20 16:59:49
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Q napisa?(a):

    [...]

    > Jakie jest najlepsze wyjscie z takiej sytuacji (poza zmiana mieszkania)?

    Iść drogą sąsiada i zawiadomić prokuraturę o podejrzeniu popełnienia
    przez sądsiada przestępstwa szantażu.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 8. Data: 2012-01-20 17:00:48
    Od: pamana <b...@a...pl>

    W dniu 01/20/2012 16:13, Q pisze:
    > Jesli osoba posiada umowe najmu,
    > ale nie jest zameldowana w danym lokalu,
    > to czy "donos na policje" o braku meldunku
    > moze skutkowac eksmisja?

    A skąd sasiad wie o brak meldunku ?
    (że też takie stare upierdliwe grzyby istnieja na świecie :/ )

    eksmisję przeprowadza się na podstawie sądowej a nie sąsiedzkiej, brak
    meldunku to ew. kara a nie eksmisja.
    p.

  • 9. Data: 2012-01-20 18:00:05
    Od: "Mini Moda" <m...@N...fm>

    > Jakby co kara wynosi 200zl na glowe?
    > Na roznych forach pisza, ze jednak 500zl na glowe.
    > (na glowe, tzn.: wszyscy najemcy + wlasciciel)

    No właśnie pogrzebałam i mam jeszcze lepsze wieści, grzywna może wynieść od
    20 do 5000zł :D, a to nie wszystko, można również, dzięki niedotrzymaniu
    obowiązku meldunkowego, udać się na "wczasy" :D.
    No i chyba jednak policja może nałożyć mandat.

    "Kodeks wykroczeń w art. 147 zawiera sankcję dla osób niedopełniających
    obowiązku meldunkowego - zarówno osoba, na której ciąży obowiązek meldunkowy
    (art. 147 § 1 k.w.), jak i osoba obowiązana do zawiadomienia właściwego
    organu o niedopełnieniu obowiązku meldunkowego przez inną osobę (art. 147 §
    2 k.w.). Podlegają one karze ograniczenia wolności, grzywny albo karze
    nagany (w zakresie § 1) lub karze grzywny albo nagany (w zakresie § 2).
    Wykroczenie to charakteryzuje się jako indywidualne i można je popełnić
    tylko przez zaniechanie, zarówno umyślnie jak i nieumyślnie. Sprawcy tego
    wykroczenia grozi odpowiedzialność w postaci kary ograniczenia wolności w
    rozmiarze 1 miesiąca, grzywny w wysokości od 20 do 5000 zł albo nagany."
    źeródło:
    http://gmina.wieszjak.pl/nieruchomosci/264581,Bez-ka
    ry-za-brak-zameldowania-.html

    Ale sanepid sąsiadowi można polecić:)). Gdyby wezwał policję, porozmawiać z
    nimi "po ludzku", wytłumaczyć, że sąsiad z braku seksu głupieje..., a nóż
    widelec trafią się fajne chłopaki.

    Magda

  • 10. Data: 2012-01-20 19:04:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.01.2012 16:13, Q pisze:
    > Jesli osoba posiada umowe najmu,
    > ale nie jest zameldowana w danym lokalu,
    > to czy "donos na policje" o braku meldunku
    > moze skutkowac eksmisja?

    Nie. Tylko mandatem karnym.

    [ciach]

    > Sasiad jest w radzie wspolnoty mieszkaniowej (chyba jest przewodniczacym)
    > i zobaczyl w papierach, ze znajomy nie jest zamledowany.

    No to poniekąd słusznie się czepia, bo administrator budynku też
    zasadniczo powinien dopilnować zameldowania.

    > Jakie jest najlepsze wyjscie z takiej sytuacji (poza zmiana mieszkania)?

    Niech się zamelduje i po sprawie.