  • 21. Data: 2012-01-21 10:12:14
    Temat: Re: odrzucenie spadki - notariusz odmawia wykonania czynnosci
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-01-21 10:37, Liwiusz pisze:

    > Tylko że złożenie oświadczenia po terminie *nie* *jest* niezgodne z prawem.

    Nieprawda. Jest niezgodne z prawem. Po upływie 6 miesięcy od otwarcia
    spadku prawo składania oświadczeń wygasa, a następuje skutek ustawowy.
    Nie można żadnych oświadczeń już składać.

    > Nie widzę w tym nic ani sprzecznego z prawem (oświadczenie mogę złożyć
    > zawsze), jak i mające na celu obejście prawa.

    No to na kłopoty ze wzrokiem to tylko okulista może pomóc.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 22. Data: 2012-01-21 10:18:00
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-01-21 11:12, Johnson pisze:

    > Po upływie 6 miesięcy od otwarcia

    Żeby się ktoś nie czepiał to tylko skrót myślowy - 6 miesięcy od momentu
    wskazanego w kc.

  • 23. Data: 2012-01-21 11:54:04
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Użytkownik "chochlik_drukarski" <c...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:jfc3u7$aq8$1@mx1.internetia.pl...
> [...]
    > spadek.
    > Przeczytałem już z 200 poradników krok po kroku i sprawa jest banalna:
    > krótkie oświadczenie
    > "odrzucam spadek....", do notariusza i sprawa załatwiona. A ja ide i
    > oczywiście jest problem
    > bo nie potrafię udowodnić kiedy się dowiedzialem.
    >
    > Czy naprawdę muszę to u notariusza udowadniać ?
    >
    > Czy notariusz może odwówić takiej czynności ? Wyczytałem że musi mieć
    > podstawy
    > odmowy (niezgodność z prawem) i musi poinformować o możliwości złożenia

    Jednym słowem : nie ma bardziej pojebanego prawa.

    Przez wiekszość życia nie widziałęm ojca i jeszcze 2 miesiace temu był
    uznawany
    przez wszystkich za zaginionego a teraz mam udowadniac idiotom pokroju
    jonsona
    ze na pewno o wszystkim wiedzialem. Wczesniej policja przez 2 miesiace
    probowala
    sciagnac akt zgonu bo bez niego oczywiscie tez nie mozna bylo tego
    pierdolonego
    spadku zalatwic. A teraz jak mam akt to znowu nie da sie bo nie potrafie
    udowodnic
    kiedy sie dowiedzialem. A jak mam kurwa udowodnic ???

  • 24. Data: 2012-01-21 11:58:47
    Od: sqlwiel <j...@g...com>

    W dniu 2012-01-21 12:54, chochlik_drukarski pisze:

    > Jednym słowem : nie ma bardziej pojebanego prawa.

    Nie, no...
    Do Amerykanów nam daleko.
    Źródłem pojebanego prawa są parlamentarzyści i prawnicy. Trzeba tylko
    wyeliminować te dwie grupy, a przynajmniej znacznie zredukować ich
    nadmierne mnożenie się.
    Jeszcze nie tak dawno temu (40 lat?) koła łowieckie płaciły za trofea
    z zastrzelonych szkodników - srok i innych. Może by przywrócić coś w tym
    stylu?

    ;)

    --
    Tnx. sqlwiel

  • 25. Data: 2012-01-21 12:22:59
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-01-21 12:54, chochlik_drukarski pisze:

    > Jednym s?owem : nie ma bardziej pojebanego prawa.

    Stanowisz przykład typowego wyborcy, który nie rozumie co się dzieje
    dookoła a ma prawo głosu. Zamiast myśleć woli bluzgać.

    > Przez wiekszo?ae ?ycia nie widzia?em ojca i jeszcze 2 miesiace temu by?
    > uznawany przez wszystkich za zaginionego

    Gadasz, ja np wcale nie uznawałem go za zaginionego ;) Więc nie pisz że
    wszyscy.

  • 26. Data: 2012-01-21 12:44:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.01.2012 11:12, Johnson pisze:

    > Nieprawda. Jest niezgodne z prawem.

    > Po upływie 6 miesięcy od otwarcia
    > spadku prawo składania oświadczeń wygasa, a następuje skutek ustawowy.
    > Nie można żadnych oświadczeń już składać.

    Chwila, ale te 6 miesięcy to nie od otwarcia spadku (zgonu) tylko od
    kiedy spadkobierca dowiedział się. A tutaj notariusz marudzi, że nie
    sporządzi dokumentu, bo domaga się udowodnienia, że jeszcze nie minęło 6
    miesięcy od uzyskania informacji o zgodnie.

    Czy coś przegapiłem w tym wątku co by świadczyło, że jednak 6 miesięcy
    od tego momentu już minęło?

    Jakie notariusz ma podstawy do domagania się, by spadkobierca
    udowadniał, że nie jest wielbłądem? Ba! Jak mu udowodnić, że nie
    usłyszał o zgodnie zaraz po nim, a teraz tylko "struga wariata"?

    ATSD to w takich przypadkach chyba lepiej złożyć oświadczenie o
    odrzuceniu do sądu...

  • 27. Data: 2012-01-21 12:51:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-01-21 13:44, Andrzej Lawa pisze:

    > Chwila, ale te 6 miesięcy to nie od otwarcia spadku (zgonu) tylko od
    > kiedy spadkobierca dowiedział się.

    Przecież już sprostowałem. Czytać nie umiemy?

    > Jakie notariusz ma podstawy do domagania się, by spadkobierca
    > udowadniał, że nie jest wielbłądem?

    "Nie <zrobiem> panu tego aktu notarialnego i co pan mi zrobisz?, Widzisz
    pan drzwi ? Precz !" ;)

    > ATSD to w takich przypadkach chyba lepiej złożyć oświadczenie o
    > odrzuceniu do sądu...

    I rozumiem że wszyscy przypuszczacie że sąd też nie będzie badał kiedy
    termin minął? Bo oświadczenie można złożyć i już ;)

  • 28. Data: 2012-01-21 14:20:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.01.2012 13:51, Johnson pisze:

    > Przecież już sprostowałem. Czytać nie umiemy?

    Nie chcę robić bałaganu odpowiadając w dziesięciu listach osobno.

    > "Nie <zrobiem> panu tego aktu notarialnego i co pan mi zrobisz?, Widzisz
    > pan drzwi ? Precz !" ;)

    Art. 138 KW

    > I rozumiem że wszyscy przypuszczacie że sąd też nie będzie badał kiedy
    > termin minął? Bo oświadczenie można złożyć i już ;)

    Nie chodzi o to, żeby nie badał - tylko żeby była zarejestrowana data
    złożenia oświadczenia.

  • 29. Data: 2012-01-21 14:22:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/21/2012 12:00 AM, Tomaszek wrote:

    > Być może tak powinno być. U mnie było inaczej. Odrzucałem spadek i
    > dostarczyłem akt zgonu. Pierwsze co zrobił notariusz to sprawdził datę
    > śmierci ojca. Poinformował mnie, że gdyby minęło 180 dni od daty zgonu -
    > nie dostałbym oświadczenia o odrzuceniu spadku. A że minął tydzień,
    > dostałem papier następnego dnia.

    to notariusz jest dupa.
    bo wyobraz sobie, ze ten spadek odrzucony przez ciebie ktos dziedziczy.
    najwczesniej ten ktos mogl sie dowiedziec ze dziedziczy z chwila kiedy
    dowiedzial sie o odrzuceniu spadku przez ciebie.
    i od tego momenut liczy mu sie 6 miesiecy, co ma sie nijak do daty zgonu.
    I co nie zalatwi sprawy u notariusza, bo minelo 6 miesiecy od daty zgonu?

  • 30. Data: 2012-01-21 14:23:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/21/2012 1:13 AM, Johnson wrote:

    > A niby dlaczego?

    bo notariusz nie jest sadem spadku.

    chyba, ze mowimy o zalatwianiu poswiadczenia dziedziczenia.