  • 11. Data: 2012-01-20 21:41:00
    Temat: Re: odrzucenie spadki - notariusz odmawia wykonania czynnosci
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-20 22:35, Johnson pisze:

    > Nie dziś, tylko pewnie ze 2 lata temu.

    Nie notariuszowi to oceniać.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2012-01-20 22:24:54
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    > Nie notariuszowi to oceniać.

    Ani tym bardziej panu Johnson. Jak zwykle odpowiedzi
    są skrajnie sprzeczne.

    Jest ktoś w stanie powiedzieć czy ma w końcu prawo odmówić
    podać jakąś pewniejszą podstawę ?

  • 13. Data: 2012-01-21 00:19:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/20/2012 2:36 PM, Johnson wrote:

    > Widocznie notariusz uważa inaczej. I słusznie.

    notariusz nie jest od badania czy oswiadczenie jest skuteczne czy nie.
    czy zostało złożone w terminie czy nie.
    Od tego jest sąd i to sąd uznaje oświadczenie za skuteczne lub nie.
    Moim zdaniem notariusz powinien odpowiedni akt sporządzić.

  • 14. Data: 2012-01-21 06:00:43
    Od: Tomaszek <t...@f...onet.pl>

    W dniu 2012-01-21 01:19, witek pisze:
> [...]
    > Od tego jest sąd i to sąd uznaje oświadczenie za skuteczne lub nie.
    > Moim zdaniem notariusz powinien odpowiedni akt sporządzić.

    Być może tak powinno być. U mnie było inaczej. Odrzucałem spadek i
    dostarczyłem akt zgonu. Pierwsze co zrobił notariusz to sprawdził datę
    śmierci ojca. Poinformował mnie, że gdyby minęło 180 dni od daty zgonu -
    nie dostałbym oświadczenia o odrzuceniu spadku. A że minął tydzień,
    dostałem papier następnego dnia.

  • 15. Data: 2012-01-21 07:13:41
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-01-20 22:41, Liwiusz pisze:

    > Nie notariuszowi to oceniać.

    A niby dlaczego?

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 16. Data: 2012-01-21 07:15:12
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-01-21 01:19, witek pisze:

    > notariusz nie jest od badania czy oswiadczenie jest skuteczne czy nie.
    > czy zostało złożone w terminie czy nie.
    > Od tego jest sąd i to sąd uznaje oświadczenie za skuteczne lub nie.

    Bo? Jakieś dowody poza aksjomatycznym stwierdzeniem?

  • 17. Data: 2012-01-21 07:16:34
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    > Jest kto? w stanie powiedzieae czy ma w koncu prawo odmówiae
    > podaae jak?? pewniejsz? podstawe ?

    Jak zwykle kolejny oporny na wiedzę. Jak odpowiedź jest sprzeczna z
    założeniem pytającego to znaczy że nieprawdziwa.

  • 18. Data: 2012-01-21 07:28:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-21 08:13, Johnson pisze:

    > A niby dlaczego?

    Już napisano - badanie, czy odrzucenie spadku odbyło się skutecznie jest
    przeprowadzane na etapie postępowania sądowego.

    Notariusz ma tylko przyjąć oświadczenie (czynność jednostronna), a nie
    prowadzić jakieś postępowanie dowodowe.

    Chyba że masz jakieś dowody przeciw temu, poza aksjomatycznym
    stwierdzeniem?

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2012-01-21 07:36:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-01-21 08:28, Liwiusz pisze:

    > Już napisano - badanie, czy odrzucenie spadku odbyło się skutecznie jest
    > przeprowadzane na etapie postępowania sądowego.

    Przecież to że coś tu napisano to nie znaczy że to prawda. Więc to żaden
    argument :) To po prostu nieprawda.

    > Notariusz ma tylko przyjąć oświadczenie (czynność jednostronna), a nie
    > prowadzić jakieś postępowanie dowodowe.

    Nieprawda. Notariusz bada czy akt notarialny jest zgodny z prawem czy nie.

    > Chyba że masz jakieś dowody przeciw temu, poza aksjomatycznym
    > stwierdzeniem?

    Przecież wskazałem już przepis prawa o notariacie.
    Dodam jeszcze że oświadczenie złożone po terminie jest nieważne (art. 58
    kc) a nie "nieskuteczne". Zgodnie z tym przepisem czynność prawna
    sprzeczna z ustawą albo mająca na celu obejście ustawy jest nieważna,
    chyba że właściwy przepis przewiduje inny skutek. Więc wskazuj tu
    przepis ustawy który wskazuje inny skutek (tę rzekomą "nieskuteczność"),
    albo nie marudź.

  • 20. Data: 2012-01-21 09:37:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-21 08:36, Johnson pisze:

    > Przecież to że coś tu napisano to nie znaczy że to prawda. Więc to żaden
    > argument :) To po prostu nieprawda.

    > Nieprawda. Notariusz bada czy akt notarialny jest zgodny z prawem czy nie.

    Tylko że złożenie oświadczenia po terminie *nie* *jest* niezgodne z prawem.

    > Przecież wskazałem już przepis prawa o notariacie.

    Przecież już napisałem, dlaczego się z taką argumentacją nie zgadzam.

    > Dodam jeszcze że oświadczenie złożone po terminie jest nieważne (art. 58
    > kc) a nie "nieskuteczne". Zgodnie z tym przepisem czynność prawna
    > sprzeczna z ustawą albo mająca na celu obejście ustawy jest nieważna,

    Nie widzę w tym nic ani sprzecznego z prawem (oświadczenie mogę złożyć
    zawsze), jak i mające na celu obejście prawa.

    --
    Liwiusz