  • 1. Data: 2002-05-13 11:10:03
    Temat: odprawa
    Od: "Xena d. Bazyl" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl>

    Czy w przypadku likwidacji zakładu pracy odprawę dostaje się niezależnie
    od innych szczegółowych warunków - typu prowadzenie działalności albo
    bycie zatrudnionym w innej firmie na ułamek etatu? Co reguluje wysokość
    tej odprawy - staż pracy w ogóle czy u konkretnego pracodawcy?

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 2. Data: 2002-05-14 09:59:58
    Temat: Re: odprawa
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    > Czy w przypadku likwidacji zakładu pracy odprawę dostaje się niezależnie
    > od innych szczegółowych warunków

    Zależnie.

    - typu prowadzenie działalności albo

    Od tego akurat nie.

    > bycie zatrudnionym w innej firmie na ułamek etatu?

    No właśnie tak się zastanwiam o co chodziło ustawodawcy, który sformułował
    to tak:

    Odprawa pieniężna nie przysługuje pracownikowi:
    (...)
    4) zatrudnionemu w niepełnym wymiarze czasu pracy i otrzymującemu emeryturę
    lub rentę, albo zatrudnionemu w innym zakładzie pracy w pełnym wymiarze
    czasu pracy lub w kilku zakładach czasu pracy łącznie w pełnym wymiarze
    czasu pracy.

    Wydaje mi się, że chodzi tu o zatrudnionego w niepełnym wymiarze czasu pracy
    w likwidowanym zakładzie i jednocześnie otrzymującego emeryturę lub rentę. A
    jeśli nawet dotyczy również pracy w innym zakładzie pracy to jeżeli nie
    pobiera się przy tym emerytury lub renty to odprawa się należy.

    Są jeszcze inne okoliczności wykluczające przyznanie odprawy np. prowadzenie
    działalności gospodarczej na własny rachunek, prowadzenie gosp. rolnego itd.
    szczegóły w art. 8 ust. 3 ustawy (Dz.U. 1990 nr 4 poz.19)

    Co reguluje wysokość
    > tej odprawy - staż pracy w ogóle czy u konkretnego pracodawcy?

    W ogóle.

    pozdr.
    T.

  • 3. Data: 2002-05-14 14:32:50
    Od: "Xena d. Bazyl" <t...@l...com.pl>

    Użytkownik "Tomasz" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zależnie.
    >
    > - typu prowadzenie działalności albo
    >
    > Od tego akurat nie.

    [ciach]

> [...]
    rolnego itd.
    > szczegóły w art. 8 ust. 3 ustawy (Dz.U. 1990 nr 4 poz.19)

    Albo ja czegoś z powyższego nie zrozumiałam, albo cierpię na rozdwojenie
    jaźni :-)))

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 4. Data: 2002-05-14 18:39:53
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    > Albo ja czegoś z powyższego nie zrozumiałam, albo cierpię na rozdwojenie
    > jaźni :-)))

    Ok, prościej, w/g mnie przysługuje Ci prawo do odprawy.

    pozdr.
    T.

  • 5. Data: 2002-05-15 07:31:00
    Od: "Xena d. Bazyl" <t...@l...com.pl>

    > Ok, prościej, w/g mnie przysługuje Ci prawo do odprawy.

    nawet jeśli prowadzę pozarolniczą jednoosobową działalność gospodarczą
    i pracuję na ułamek etatu gdzie indziej?

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 6. Data: 2002-05-15 10:39:27
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    > nawet jeśli prowadzę pozarolniczą jednoosobową działalność gospodarczą

    Jeśli prowadzisz ją na własny rachunek to już niestety nie.

    pozdr.
    T.

  • 7. Data: 2002-05-15 11:26:14
    Od: "Xena d. Bazyl" <t...@l...com.pl>

    > Jeśli prowadzisz ją na własny rachunek to już niestety nie.

    co to znaczy na własny rachunek? KPiR? I czy jak ją zawieszę, to jakbym
    jej nie miała?

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 8. Data: 2002-05-15 15:19:42
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    > co to znaczy na własny rachunek?
    Samodzielnie i we własnym imieniu, a nie np. w formie jakiejś spółki.

    KPiR?
    Na przykład.

    I czy jak ją zawieszę, to jakbym
    jej nie miała?
    Jak ją zawiesisz to tak jakbyś ją zawiesiła :)

    pozdr.
    T.

  • 9. Data: 2002-05-15 16:05:28
    Od: "Xena d. Bazyl" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl>

> [...]
    >
    > I czy jak ją zawieszę, to jakbym
    > jej nie miała?
    > Jak ją zawiesisz to tak jakbyś ją zawiesiła :)

    możesz podkręcić jasność wypowiedzi? :-)
    No i kto sprawdza czy mam czy nie mam tej działalności?
    Podpisałam oświadczenie, że nie mam, bo nie miałam, a teraz mam to co?

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 10. Data: 2002-05-15 21:26:22
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    > możesz podkręcić jasność wypowiedzi? :-)
    Jakie pytania takie odpowiedzi :)

    > No i kto sprawdza czy mam czy nie mam tej działalności?
    Zapewnie podmiot, których owych odpraw udziela.

    > Podpisałam oświadczenie, że nie mam, bo nie miałam, a teraz mam to co?
    To tamto oświadczenie jest już nieaktualne :)

    pozdr.
    T.