    From: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odprawa
    Date: Tue, 14 May 2002 11:59:58 +0200

    > Czy w przypadku likwidacji zakładu pracy odprawę dostaje się niezależnie
    > od innych szczegółowych warunków

    Zależnie.

    - typu prowadzenie działalności albo

    Od tego akurat nie.

    > bycie zatrudnionym w innej firmie na ułamek etatu?

    No właśnie tak się zastanwiam o co chodziło ustawodawcy, który sformułował
    to tak:

    Odprawa pieniężna nie przysługuje pracownikowi:
    (...)
    4) zatrudnionemu w niepełnym wymiarze czasu pracy i otrzymującemu emeryturę
    lub rentę, albo zatrudnionemu w innym zakładzie pracy w pełnym wymiarze
    czasu pracy lub w kilku zakładach czasu pracy łącznie w pełnym wymiarze
    czasu pracy.

    Wydaje mi się, że chodzi tu o zatrudnionego w niepełnym wymiarze czasu pracy
    w likwidowanym zakładzie i jednocześnie otrzymującego emeryturę lub rentę. A
    jeśli nawet dotyczy również pracy w innym zakładzie pracy to jeżeli nie
    pobiera się przy tym emerytury lub renty to odprawa się należy.

    Są jeszcze inne okoliczności wykluczające przyznanie odprawy np. prowadzenie
    działalności gospodarczej na własny rachunek, prowadzenie gosp. rolnego itd.
    szczegóły w art. 8 ust. 3 ustawy (Dz.U. 1990 nr 4 poz.19)

    Co reguluje wysokość
    > tej odprawy - staż pracy w ogóle czy u konkretnego pracodawcy?

    W ogóle.

    pozdr.
    T.