  • 1. Data: 2008-07-20 10:29:43
    Temat: oddawanie krwi a praca
    Od: "Kazimierski" <@news@wp.pl>

    Podpisalem umowe z firma ze bede pracowal u nich jeden dzien w tygodniu (i
    na tej podstawie mam umowy z innymi firmami na pozostale 4 dni tygodnia).
    Tak sie sklada ze co miesiac oddaje krew i czasami wypada to wlasnie w dzien
    w ktorym mam pracowac w tej firmie. Ustawowo przysluguje mi dzien wolny ale
    osoba bliska szefostwu mowi mi ze nie spodobalo im sie to bo liczba dni na
    zwolnieniu moze dochodzic do 25% w miesiacu. Zreszta mialem takie naciski by
    robic to w dzien kiedy u nich nie pracuje.Nie chcialbym stracic tej pracy bo
    niezle placa ale ... nie za wszelka cene.
    Jak najlepiej sie bronic?
    Rady zyciowe jak i prawne mile wskazane ;)

  • 2. Data: 2008-07-20 10:55:16
    Temat: Re: oddawanie krwi a praca
    Od: "zenek" <z...@z...zz>

    Użytkownik "Kazimierski" <@news@wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > stracic tej pracy bo niezle placa ale ... nie za wszelka cene.
    > Jak najlepiej sie bronic?
    > Rady zyciowe jak i prawne mile wskazane ;)

    Możesz oddawać krew po pracy, po południu, albo w inny dzień niż pracujesz w
    tej firmie.

    Pozdrawiam
    zenek

  • 3. Data: 2008-07-20 10:57:37
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    zenek wrote:

    > Możesz oddawać krew po pracy, po południu, albo w inny dzień niż
    > pracujesz w tej firmie.

    Genialne !

  • 4. Data: 2008-07-20 11:02:12
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 20 lipiec 2008 12:29
    (autor Kazimierski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g5v42o$11g$1@news.wp.pl>):

    > wolny ale osoba bliska szefostwu mowi mi ze nie spodobalo im sie to bo
    > liczba dni na zwolnieniu moze dochodzic do 25% w miesiacu.

    Dziwisz się? Siedzisz tam 1 dzień w tygodniu i jeszcze chcesz się urywać?

    --
    Tristan

  • 5. Data: 2008-07-20 11:07:48
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Kazimierski napisał:
    [..]
    > Jak najlepiej sie bronic?
    > Rady zyciowe jak i prawne mile wskazane ;)

    Rozwiązanie jest proste:
    1. Nie brać wolnego albo
    2. Przestać pracować w jednej z firm albo
    3. przestać oddawać krew.

    Nie jesteś dzieckiem, powinieneś już wiedzieć, że wszystkiego na raz
    mieć nie można i trzeba dokonywać wyborów.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 6. Data: 2008-07-20 11:20:41
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sun, 20 Jul 2008 12:29:43 +0200, Kazimierski napisał(a):

> [...]
    > niezle placa ale ... nie za wszelka cene.
    > Jak najlepiej sie bronic?
    > Rady zyciowe jak i prawne mile wskazane ;)

    Postaw się w roli pracodawcy. Mają Cię przez jeden dzień w tygodniu,
    zapewne czekają wtedy na realizację pewne konkretne zadania i gdy im się ta
    realizacja opóźni to może być problemem.

    Sam oddaję krew i miałem problemy w pracy (ale to była służba zastępcza
    więc inne realia - podałem podstawę prawną i się dyskusja skończyła).
    Jednakże jeśli zależałoby mi na pracy, a jej tryb byłby taki jak opisujesz,
    to najpierw bym ładnie temat wyłożył pod rozwagę drugiej strony, a w
    przypadku braku aprobaty wymyślił coś innego.

    Coś innego czyli..?
    Oboje dobrze wiemy, że oddanie krwi w przypadku gdy nie wykonuje się
    ciężkiej pracy fizycznej raczej nie sprawia problemu dla zdrowego
    organizmu. Sam czasem jeździłem po oddaniu krwi długie trasy rowerem i było
    OK, wystarczy dobrze zjeść. Dlatego jeśli wykonujesz pracę biurową i z
    Twoim zdrowiem wszystko OK (a tak powinno być) to IMHO - jeżeli Twoim celem
    jest oddanie krwi a nie urlop - możesz oddać krew rano i iść do pracy.
    Ewentualne 1h spóźnienia możesz odrobić po południu, a dzień pracy nie
    zostanie stracony.

    Alternatywnie można też chyba oddać krew w weekend, albo po południami jak
    ktoś powiedział (ale to ostatnie chyba tylko w specjalnych busach, bo u
    mnie stacja krwiodawstwa czynna jest bodaj do 13).

    Możesz też rozważyć zmniejszenie częstotliwości oddawania krwi, tak żeby
    Twoja nieobecność nie była tak częsta, raz w miesiącu tego samego dnia to
    faktycznie 25% Twojego czasu poświęcanego tej firmie i to jest dużo.

    Możesz też iść na żywioł, prawo OIDW nie zabrania Ci podejścia jakie
    zaproponowałeś - po oddaniu krwi masz 24h na regenerację i koniec. Tyle
    tylko, że robiąc to regularnie przy takim trybie pracy, gdybym był Twoim
    szefem - szukałbym zaraz następcy.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 7. Data: 2008-07-20 11:33:17
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Kapsel wrote:

    > Możesz też rozważyć zmniejszenie częstotliwości oddawania krwi

    Co miesiąc to i tak coś przesadził, bo nie może oddawać krwi
    częściej niż 6 razy w roku (chyba że osocze tylko),
    ale może oddawać w soboty.

  • 8. Data: 2008-07-20 12:51:11
    Od: "witek67" <w...@o...pl>

    też bym tak chciał : pracuje jeden dzień w tygodniu w firmie. ide oddac krew
    akurat w tym dniu, musze dostać wolne a do tego jeszcze mi za to firma ma
    płacic,

    szczerze to na miejscu pracodawcy jakbyś mi taki numer odwalał co miesiac to
    bym szybko bym sie pozbył takiego lesera, to nic innego jak chęć brania kasy
    za nic

    witek

  • 9. Data: 2008-07-20 12:53:15
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "witek67" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to bym szybko bym sie pozbył takiego lesera, to nic innego jak chęć brania

    Zapomniałeś o heroicznym wyczynie, jak ratowanie życia innym.
    --
    Maluch

  • 10. Data: 2008-07-20 13:09:25
    Od: "Fotelik" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maluch" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "witek67" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Zapomniałeś o heroicznym wyczynie, jak ratowanie życia innym.
    > --
    Jak taki heroiczny to niech poświęci sobote albo swój czas wolny.
    A nie czyjeś pieniądze. Bo tak wychodzi że oddaje za czyjeś pieniądze
    Foti