  • 1. Data: 2008-07-20 06:08:49
    Temat: tymczasowy areszt w Polsce
    Od: " ala" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    mam pytanie czy macie wiedze z jakis badan ,doswiadczen ,czy czesto jest
    mozliwe aby sąd podjal decyzje o tymczasowym aresztowaniu 3 mcznym na
    podstawie pomowien ? tzn skladam np na kogos doniesienie o popelnieniu
    przestepstwa wiec jest moje zeznanie,bada to prokurator wydaje najpierw
    decyzje o 48 godzinnym zatrzymaniu pozniej przedluza do 3 mcy.czy na tym
    etapie moze sie zdazryc ze dadza wiare temu co mowie bez glebszego badania ?
    czy raczej musi byc cos na rzeczy? czy sam ciazar przestepstwa i dobro
    śledztwa (np obawa przed mataczeniem) moga byc taka podstawa?
    pytanie 2 jak juz jest zasadzony areszt 3 mczny to mozna zlozyc zazalenie i
    czy ono dotyczy tylko calkowitego zniesienia ,skrocenia czy tego o co
    aresztant wniesie?

    pytanie 3 czy w kazdym przypadku mozna areszt 3 mczny zamienic na kaucje?
    jakie wymogi nalezy spelnic i kiedy mozna sie ubiegac o kaucje? na co te
    pieniadze ida i czy sa zwracane?

    dzieki za pomoc

  • 2. Data: 2008-07-20 07:46:44
    Temat: Re: tymczasowy areszt w Polsce
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik " ala" <l...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > etapie moze sie zdazryc ze dadza wiare temu co mowie bez glebszego badania

    nie musi, te dane wystarcza tez do skazania w polsce.
    Najbardziej mnie rozwala branie jako dowodu winy okazanie ktore tylko i
    tywlacznie powtwierdza (przy zalozeniu ze jest prawidlowo zoragnizowane)
    ze dana osoba chce o danej osobie mowic a nieczego wiecej nie dowodzi.

    P.

  • 3. Data: 2008-07-20 07:57:01
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    ala pisze:
> [...]
    > jakie wymogi nalezy spelnic i kiedy mozna sie ubiegac o kaucje? na co te

    w polsce areszt tymczasowy dzieki Kaczynskiemu (J. lub L. - nie pamietam
    ktoremu) zostal przeksztalcony w areszt wydobywczy. w obecnej sytuacji
    prokurator wystepuje do sadu o areszt tymczasowy, sedzia dostaje kilka
    ton akt i albo sie przychyla do aresztu albo nie. jezeli nie to sedzia
    musi napisac uzasadnienie dlaczego nie (oczywiscie wiaze sie to z
    przekopaniem tych akt;) ). wiec w takiej sytuacji sedziowie z czystego
    niechcemusizmu nie sprzeciwiaja sie prokuratorom...
    Przed ta "reforma" to prokurator musial uzasadnic wniosek o areszt
    tymczasowy, a sedzia nie musial niczego uzasadniac.

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 4. Data: 2008-07-20 08:05:43
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Przed ta "reforma" to prokurator musial uzasadnic wniosek o areszt
    > tymczasowy, a sedzia nie musial niczego uzasadniac.

    Tak sie czasami zastanawiam kim sa ludzie piszacy na te grupe i tak
    autorytatywnie zajmujacy stanowisko i udzielajacy rad innym. Bowiem
    wystarczy otworzyc kodeks i te twierdzenia upadaja w zestawieniu z
    konkretnymi przepisami w mgnieniu oka.
    Bez urazy. Ale jak pamietam sad uzasadnia kazde postanowienie w przedmiocie
    tymczasowego aresztu.

    Cezar

  • 5. Data: 2008-07-20 08:09:15
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Cezar pisze:

> [...]
    > konkretnymi przepisami w mgnieniu oka.
    > Bez urazy. Ale jak pamietam sad uzasadnia kazde postanowienie w przedmiocie

    nie jestem prawnikiem i prawde mowiac to twierdzenie oparlem na tym co
    uslyszalem od prawnika - a wiec nie wykluczam ze sam zostalem
    wprowadzony w blad...

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 6. Data: 2008-07-20 08:26:10
    Od: " ala" <l...@W...gazeta.pl>

    SlawcioD <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > nie jestem prawnikiem i prawde mowiac to twierdzenie oparlem na tym co
    > uslyszalem od prawnika - a wiec nie wykluczam ze sam zostalem
> [...]

    dla wyjasnienia kpk:
    § 3. Uzasadnienie postanowienia o zastosowaniu środka zapobiegawczego powinno
    zawierać przedstawienie dowodów świadczących o popełnieniu przez oskarżonego
    przestępstwa oraz przytoczenie okoliczności wskazujących na istnienie podstawy
    i konieczność zastosowania środka zapobiegawczego. W wypadku tymczasowego
    aresztowania należy ponadto wyjaśnić, dlaczego nie uznano za wystarczające
    zastosowanie innego środka zapobiegawczego.

  • 7. Data: 2008-07-20 09:34:55
    Od: PSYLO <p...@o...pl>

    SlawcioD pisze:
    > nie jestem prawnikiem i prawde mowiac to twierdzenie oparlem na tym co
    > uslyszalem od prawnika - a wiec nie wykluczam ze sam zostalem
    > wprowadzony w blad...

    W takim razie zaznaczaj, że nie jesteś pewien tego co piszesz, a nie
    wprowadzaj ludzi w błąd swoimi teoriami - gdzie jak gdzie, ale akurat na
    tej grupie pytający często bardzo poważnie liczą na rzeczową odpowiedź,
    a nie wydajemisię.

    --
    _PSYLO_ | http://www.cafepc.pl
    Gad: 5563748 |

  • 8. Data: 2008-07-20 09:47:46
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik ala napisał:
> [...]
    > aresztowania należy ponadto wyjaśnić, dlaczego nie uznano za wystarczające
    > zastosowanie innego środka zapobiegawczego.
    [..]

    Tym to możesz sobie tylko ściany wytapetować.

    W Polsce stosuje się areszt AUTOMATYCZNIE, wystarczy, że ktoś zostanie
    uznany za podejrzanego o czyn za który grozi np. do 8 lat więzienia.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 9. Data: 2008-07-20 09:49:20
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Cezar napisał:
    > Tak sie czasami zastanawiam kim sa ludzie piszacy na te grupe i tak
    [..]
    > Bez urazy. Ale jak pamietam sad uzasadnia kazde postanowienie w przedmiocie
    > tymczasowego aresztu.

    No właśnie. Można to idealnie odnieść do Ciebie.
    Bo sędziowie wkleją standardową formułkę: groźba mataczenia i/lub
    zagrożenie surową karą.

    Całe nasze prawo to jedna wielka fikcja, łącznie z konstytucją i
    zapisami w niej.

    pozdrawiam
    Arek

    --