  • 1. Data: 2008-07-19 21:51:51
    Temat: Ile mniej więcej trwa ...
    Od: "Artur Miller" <a...@d...com>

    hello,

    sprawa w zasadzie prosta - ekipa budowlana zdezerterowała z placu budowy,
    oczywiście jej nie kończąc. w umowie zawartej z osobą mającą działalność
    gosp (wykonawca) napisane zostało, ze za kazdy dzień zwłoki od ustalonego
    terminu wykonania 1% uzgodnionej kwoty wykonawca zapłaci zamawiającemu.
    jako, ze termin wykonania dawno minął, chcę skorzystać z tej klauzuli.
    Oznajmiłem więc wykonawcy pisemnie wykonawcę o zerwaniu umowy na podst art
    656 par 1 oraz art 635 KC oraz wezwałem do wpłaty obliczonej kwoty na konto.
    Oczywiście nie spodziewam się ze wpłata nastąpi, więc skieruję sprawę do
    Sądu Okręgowego (jako, ze kwota sporu przekracza 10 tys zł).

    pytanie - jak długo może ta sprawa potrwać ?

    @

  • 2. Data: 2008-07-19 22:57:09
    Temat: Re: Ile mniej więcej trwa ...
    Od: ".A r t u r." <onet_mekar{beztego}@poczta.onet.pl>

    Artur Miller pisze:
> [...]
    > Sądu Okręgowego (jako, ze kwota sporu przekracza 10 tys zł).
    >
    > pytanie - jak długo może ta sprawa potrwać ?

    - całe wieki, lub jeden dzień

    ps
    jeśli byłeś generałem za komuny, to może twoje rozkazy były awykonalne w
    warunkach pokoju?

  • 3. Data: 2008-07-21 09:44:16
    Od: "Kaiser Souza" <k...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > Oznajmiłem więc wykonawcy pisemnie wykonawcę o zerwaniu umowy na podst art
    > 656 par 1 oraz art 635 KC oraz wezwałem do wpłaty obliczonej kwoty na

    no to sprawa w zasadzie nie jest prosta. Po pierwsze: odstąpiłeś od umowy,
    więc nie bądz taki pewien, że dostaniesz karę umowną (bo tak rozumiem ten 1 %
    za każdy dzień zwloki). Jeśli w umowie było zapisane, że kara umowana na
    wypadek odstąpienia to ok, ale jeśli nie to odstąpieniem od umowy wybrałeś
    inny reżim swojego roszczenia. Tak więc, sąd niekoniecznie (orzecznictwo jest
    w tej kwestii rozregulowane nieco) podzieli Twoje twierdzenie, że należy Ci
    się kara umowna (oczywiście możesz dochodzić strat jakie poniosłeś przez
    niewykonanie przez kontrahenta zobowiązania).

    > Oczywiście nie spodziewam się ze wpłata nastąpi, więc skieruję sprawę do
    > Sądu Okręgowego (jako, ze kwota sporu przekracza 10 tys zł).

    hehe, dobre dobre - chyba masz stary kodeks, co?

    Art. 17.  Do właściwości sądów okręgowych należą sprawy:
    (...)
    4) o prawa majątkowe, w których wartość przedmiotu sporu przewyższa
    siedemdziesiąt pięć tysięcy złotych, a w postępowaniu w sprawach
    gospodarczych sto tysięcy złotych, oprócz spraw o alimenty, o naruszenie
    posiadania i o zniesienie wspólności majątkowej między małżonkami oraz spraw
    o uzgodnienie treści księgi wieczystej z rzeczywistym stanem prawnym,
    (...)

    > pytanie - jak długo może ta sprawa potrwać ?
    cholera wie, a tak w ogóle to idz do adwokata :p

    pzdr
    mk